"Hopen luksuriøst 5.1" i avnytt. Ser ut som $ men koster 6000? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 755
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cav jalla?

enig vettemann.cav kan vel strengt talt ikke kalles jalla:shock:

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    CAV-høyttalere fra jalla-land???? Hva er det du mener med det? Påstår du at Cav produserer dårlige høyttalere?
    m4sta, skriver vel heller ikke at CAV er jalla, men at de blir produsert i jalla land!!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    m4sta, skriver vel heller ikke at CAV er jalla, men at de blir produsert i jalla land!!
    Har ikke påstått at han sier det heller, er jo derfor jeg spør om det er det han mener;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått dem?? Dette blir morro å se om de virkelig ser så bra ut som på bildet, elementer å delefilter er nok ikke så mye å skryte av til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke dy meg her i sist uke, måtte se hva det var for noe!

Fikk høytalerene i dag med mindre forventninger en hva du har av en kassetspiller fra Nille.

Det første som slo meg var størrelsen. DJEES! Høytallerene var massive, store, og solide. Nesten 50kg stk! Fikk pakket ut alle etter mye slit.

Sålang, byggekvalitet, 8,5/10, lakkarbeid, 8/10, finisharbeid, 6/10 (kanskje delvis lakkarbeid, men klarlakken va noe ruglette, som vi ser på mer og mer nye biler. samt ru overflate noenplasser. Men ble fort fikset med litt lakksmoother)

Delefilteret var noe av det større jeg har sett. Stor og utfyllende. Innvendig kassedesign var ikke spesiellt spennende. Lukket kammer for mellomtone og diskant. Relativt store magneter på elementene samt de veide faktisk litt.
    Etter litt spilling begynnte di å løsne litt og jeg må si jeg ble heller positivt overrasket!

Syns diskanten var fin og luftig. Klarte lage et bra holografisk lydbilde. Mellomtonen er noe svak, kanskje den kommer frem etterhvert. Greit nok detaljert lydbilde. Har hørt langt verre fra dyrere høytalere!

Bassen gikk fra å være noe romlete å grøtete til å bli o.k.

Senteren var veldig innesperret og plastkasse-lyd aktig. Men løsnet og fikk noe rasp og fylde etterhvert. Ble fin å høre på etter et par timer

Stativhøytalerene låt fint med samme diskant oppløsning som frontene. Lagde fint 3d prespektiv.

Subben, som forøvrig ikke er aktiv, brukte jeg en Pioneer subforsterker til, som jeg hadde liggende. Bassen var velig masetet og blaffren i bassporten. Som forøvrig er på undersiden. Sub'en står på ca 6-7cm høye semihard gummi knotter. Etter noe justering og litt tid for elementet å komme seg litt ble det ok. Men portingen sitter dårlig og kassen skulle kanskje vært fôret med noe?
    Blir masete og ufin ved pådrag, men har ikke prøvd denne fullt ut enda.

Oppsummering sålangt etter noen timers høring på forskjellige forsterkere. både musikk og film har blitt prøvd.

Høytalerene er store og massive, krever greit stort rom, ser utrolig flotte ut! Ikke verdens beste finisharbeid, men blir bra om en går over di med boning el.lign. Ikke mye som skal til. Frontene trenger spikes da disse står på små gummiknotter og er noe ustabile grunnet høyt balansepunkt.

Alt i alt så vil jeg si at dette er et UTROLIG fint kjøp til 5995,- Etter noe innspilling så tror jeg disse kanskje blir enda bedre. Ikke noe high-end, men absolutt verdt prisen.

Bra kjøp om en vil ha litt småheftig hjemmekino ved å bruke mellomklasse reciver! Å en ting til, frontene er utrolig lettdrevne! Prøvde disse på rørforsterker. Må si meg heller imponert over hvor lett den dro høytalerene!

Får se nå om et par dager med innspilling hvordan de utvikler seg. Men høytalerene har iallefall DIY potensiale!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Mesteparten av det du eier, mesteparten av delene i ting du eier og mesteparten av klærne dine er produsert i dette "jallalandet". Så hva er problemet?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder!!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Mesteparten av det du eier, mesteparten av delene i ting du eier og mesteparten av klærne dine er produsert i dette "jallalandet". Så hva er problemet?
    Så var det vel heller ikke mitt sitat.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry. Feil mottaker :-)

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var mine ankommet garagen
    Kommer desverre ikke hjem før klokken 3.
    Bilder kommer....

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flott

ser fram til første tilbakemeldinger

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OorZakO

Fikk høytalerene i dag med mindre forventninger en hva du har av en kassetspiller fra Nille.

Det første som slo meg var størrelsen. DJEES! Høytallerene var massive, store, og solide. Nesten 50kg stk! Fikk pakket ut alle etter mye slit.

Sålang, byggekvalitet, 8,5/10, lakkarbeid, 8/10, finisharbeid, 6/10 (kanskje delvis lakkarbeid, men klarlakken va noe ruglette, som vi ser på mer og mer nye biler. samt ru overflate noenplasser. Men ble fort fikset med litt lakksmoother)

Delefilteret var noe av det større jeg har sett. Stor og utfyllende. Innvendig kassedesign var ikke spesiellt spennende. Lukket kammer for mellomtone og diskant. Relativt store magneter på elementene samt de veide faktisk litt.
    Etter litt spilling begynnte di å løsne litt og jeg må si jeg ble heller positivt overrasket!

Syns diskanten var fin og luftig. Klarte lage et bra holografisk lydbilde. Mellomtonen er noe svak, kanskje den kommer frem etterhvert. Greit nok detaljert lydbilde. Har hørt langt verre fra dyrere høytalere!

Senteren var veldig innesperret og plastkasse-lyd aktig. Men løsnet og fikk noe rasp og fylde etterhvert. Ble fin å høre på etter et par timer

Stativhøytalerene låt fint med samme diskant oppløsning som frontene. Lagde fint 3d prespektiv.

Subben, som forøvrig ikke er aktiv, brukte jeg en Pioneer subforsterker til, som jeg hadde liggende. Bassen var velig masetet og blaffren i bassporten. Som forøvrig er på undersiden. Sub'en står på ca 6-7cm høye semihard gummi knotter. Etter noe justering og litt tid for elementet å komme seg litt ble det ok. Men portingen sitter dårlig og kassen skulle kanskje vært fôret med noe?

Oppsummering sålangt etter noen timers høring på forskjellige forsterkere. både musikk og film har blitt prøvd.

Høytalerene er store og massive, krever greit stort rom, ser utrolig flotte ut! Ikke verdens beste finisharbeid, men blir bra om en går over di med boning el.lign. Ikke mye som skal til. Frontene trenger spikes da disse står på små gummiknotter og er noe ustabile grunnet høyt balansepunkt.

Alt i alt så vil jeg si at dette er et UTROLIG fint kjøp til 5995,- Etter noe innspilling så tror jeg disse kanskje blir enda bedre. Ikke noe high-end, men absolutt verdt prisen.

Bra kjøp om en vil ha litt småheftig hjemmekino ved å bruke mellomklasse reciver! Å en ting til, frontene er utrolig lettdrevne! Prøvde disse på rørforsterker. Må si meg heller imponert over hvor lett den dro høytalerene!

Får se nå om et par dager med innspilling hvordan de utvikler seg. Men høytalerene har iallefall DIY potensiale!
    Flott beskrivelse. Minner meg veldig om hvordan jeg oppfattet min CAV Fi-III da jeg hadde de. Skikkelig crappy lyd i starten. Men du verden som de åpnet seg etter 50 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser det ut for at vi har en ny kjempehøyttaler. Her er det et potensiale til enormt mye for pengene!

Den siste tiden har vist at det kommer produkter fra kina som er bare helt rå i forhold til prisen. Om det gjelder også høyttalerene i tråden her er jeg spent på. Bare tiden vil vise.

Dersom de virkelig er bra, så er det bare å regne med mange grinete meldinger fra de som har kjøpt i dyre dommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Her ser det ut for at vi har en ny kjempehøyttaler. Her er det et potensiale til enormt mye for pengene!

Den siste tiden har vist at det kommer produkter fra kina som er bare helt rå i forhold til prisen. Om det gjelder også høyttalerene i tråden her er jeg spent på. Bare tiden vil vise.

Dersom de virkelig er bra, så er det bare å regne med mange grinete meldinger fra de som har kjøpt i dyre dommer.
    Grinete tilbakemeldinger fra de som har kjøpt i dyre dommer?

Å i det hele tatt kunne komme med sånne uttalelser sier sitt, det er et forhold mellom ytelse og pris uansett hvordan Dynavoice mafian ønsker å se på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Grinete tilbakemeldinger fra de som har kjøpt i dyre dommer?

Å i det hele tatt kunne komme med sånne uttalelser sier sitt, det er et forhold mellom ytelse og pris uansett hvordan Dynavoice mafian ønsker å se på det.
    Her begynner det.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Der var mine ankommet garagen
    Kommer desverre ikke hjem før klokken 3.
    Bilder kommer....
    Nå har du hatt 2 timer på deg å spise middag og lese avisa..

Hvor blir det av bildene??

.........Venter spent!:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er det noe nytt snart?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tolmodighet er en dyd:?:

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OorZakO

Har ikke noe å legge til eller trekke fra denne vurderingen.
    Fikk hørt på Frontene en stund nå (ikke tid til middag og avis) :P
    Første som jeg gryntet litt på var dekslene. Knottene på dekslet ble igjen i høytaleren når jeg skulle ta di av. (Men hva skal man med disse) :-P
    Har kun hørt på og sjekket ut frontene og center, alt annet er fortsatt pakket.
    Har testet på Pioneer VSX-AX2AS-S i Bi-Amp. Lyngdorf SDA2175. Parasound Halo A21.
    Litt for kvass i toppen og litt lite vokal for min smak, men ingen tvil om dette er værdt 6000,- som OorZakO sier.
    Slenger ut noen bilder av frontene, har ikke mere å si

Magneten var jo litt størrelse på.

Jah.....

Delefiltret var litt vansklig å få bilde av.

Fettmerker en noe herk :S

Overwiew

Basser..

Dome & Mid

Behind

Front side

Front

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103