"Hopen luksuriøst 5.1" i avnytt. Ser ut som $ men koster 6000? - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 35 av 38 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 755
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja blir spennende å se hva som dukker opp :-)
    Ellers ser jo Dynavoice DF-6 i sort med pianosort front fin ut da, men det er jo en annen høyttaler igjen hehe.

Artig i alle fall å se hva kineserne klarer å lage for så lite penger, og da med tanke på at frakt, norsk moms og fortjeneste er inkludert. Lurer på hva ett sett koster å lage på fabrikken:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har hørt om han kommer med yh631 igjen?
    Kunne gjerne tenkt meg front, bak og center..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protoo
    noen som har hørt om han kommer med yh631 igjen?
    Kunne gjerne tenkt meg front, bak og center..
    Anbefaler at du tar en lytt før du eventuelt kjøper disse. Har hatt de selv og jeg vil tro dine Dali høyttalere spiller langt bedre enn disse. Skal du ha nye høyttalere som gir god lyd for lite penger anbefaler jeg 99xx serien fra XTZ

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, får se litt rundt Likte finishen på dette settet utrolig godt.
    Tenkte på å bytte ut til det settet + onkyo TX-NR807.

Men liker også veldig godt nye psb imagine T, har vist fått bra med skryt av flere.
    Men har ikke hørt de selv. Imagine serien. men helt annen prisklasse.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja finishen er det ikke noe å si på. Lyden i de er forsåvidt grei men heller ikke noen "høydare" :-D Onkyo 807 gir svært mye for pengene. Har brukt en selv i mitt oppsett noe som har fungert svært godt. Har nå byttet tilbake til yamaha som jeg hadde tidligere. Onkyen er trygt plassert i esken sin igjen. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

yh501 har ca samme finish. yh631 kommer ikke inn igjen, men det kommer en oppgradert utgave til neste år.

Mvh Yngve Hopen
    Hopen Lyd og Bilde
    Torvdalsvegen 11c
    5155 Bønes

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg det er best å vente 1 år. YH-501 virker ikke til å være like solid bygget som YH-631. Større kasser som naturlig nok gir mer resonans. Ifølge Sound Sound her på forumet som har hatt/har disse har ikke basskassen delefilter og det sitter kun et lite et i toppkassen som ikke helt gjør jobben sin da mellomtonen for vel mange frekvenser å jobbe med. Ikke overbeviser de på helt på lyden heller.

Vi får bare håpe YH-632? ikke blir dyrere enn YH-631 var. De steg jo en litt fra YH-630 til YH-631.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub :(

har nettopp fått tak i et sett med 631, og 2 subber, den ene virker å har virket i 2 år nå, den andre virker i 2 min så kommer jordskjelvet, så den virker enda, så da er det enda håp 8) er det noen som aner hvor denne feilen ligger? har en mistanke om at det kan være rca inngangene som trøbbler.

og til dere som lurer på hvordan forsterker som passer i suben så har jes satt inn en cerwin vega cls-15s forsterker som passer 99% perfekt, kun mm som skiller fra den orginale

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question ehm...

he et lite problem med å skrive vedlegg :-? , e ny lixom men finne ikkje ut korleis ei laga vedlegg... noken som kan skrive korleis???

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen erfaringer så langt....

Noen som vil dele sine erfaringer med YH631 settet?

For min del har de fungert uten noen form for problem. Jeg mener fremdeles at de var en stor forbedring i forhold til Dali Consept settet jeg hadde fra før.

Det største problemet var plasseringene til front høytalerene, veldig mye justering før jeg ble fornøyd. Mulig dette kommer av et noe for lite lytterom

Subben fungerer enda med sine "medfødte" begrensninger..

Andre som har noe de vil dele, så kom med det.:arrow:

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Noen som vil dele sine erfaringer med YH631 settet?

For min del har de fungert uten noen form for problem. Jeg mener fremdeles at de var en stor forbedring i forhold til Dali Consept settet jeg hadde fra før.

Det største problemet var plasseringene til front høytalerene, veldig mye justering før jeg ble fornøyd. Mulig dette kommer av et noe for lite lytterom

Subben fungerer enda med sine "medfødte" begrensninger..

Andre som har noe de vil dele, så kom med det.:arrow:
    høytalerene er helt geniale i mine ører og øyne, plasseringen av frontene tar tid, sinnsykt følsomme for plassering og vinkling mot sweetspot, så krever frontene mye power for å få sjikkeligt liv i di, er storfornøyd nå, center og bak er det også masser av liv i, center må nesten stå helt inntil veggen for å få mest bass, subene i dette settet er rett og slett ikke noe å skryte av, hadde 2 stk, den ene virket fint, den andre var det feil i forsterkeren på, testet den ene som virka i en ukes tid, men solgte den fort, den som ikke virket ga jeg bort, di er rett og slett for dårlige, kjører nå 2stk svs pc12nsd sammen med yh settet, å det er rått

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenke seg til !

Må si jeg ble litt pirret av disse høyttalerene. Et fantastisk design for en som meg, en som ser på høyttalerene som møbel OG lydmaskin :-D
    Men som mange andre her inne, ser jeg et ankepungt. Det må låte bra! Sitter i dag med Dynavoice M65. bob bob fornøyd med lyden de leverer, men gremmer meg grenseløst over designet. Uansett så bytter jeg ikke ned i lyd!

Det som slår mer er at man kan få et slik design og etter hva jeg har lest, en ok lyd til rundt 5000. Hva om man hadde lagt noen tusenlapper mer i elementer, delefilter og kanskje litt mer tid til utvikling av høyttaleren lydmessig ?
    Dette kan jo potensielt være et Røverkjøp uten sidestykke ?
    Sitter ofte å drømmer om B&W 802D - 800D og lignende smakfulle designbomber, Men trenger ikke noe i verdensklassen, men noe som låter bra. Uten elektronikk til 100.000 bare for å vekke de til live.
    Vet ikke hvem som er herren(e) Bak Disse YH Høyttalerene, men håper bare han ser potensialet til å bli en Høyttalerens Messiah for Ola Nordmann uten topplederlønn

Ser at dette er en mer eller mindre død tråd, men måtte bare få sagt dette

MVH
    Øivind

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fortsetter nok å være død frem til YH kommer med 632. Om de noen gang gjør det. Som du nevner har det ikke vært mye snakk om disse i det siste, så spørs om vi ser noe mer til dette merket.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bækken
    Må si jeg ble litt pirret av disse høyttalerene. Et fantastisk design for en som meg, en som ser på høyttalerene som møbel OG lydmaskin :-D
    Men som mange andre her inne, ser jeg et ankepungt. Det må låte bra! Sitter i dag med Dynavoice M65. bob bob fornøyd med lyden de leverer, men gremmer meg grenseløst over designet. Uansett så bytter jeg ikke ned i lyd!

Det som slår mer er at man kan få et slik design og etter hva jeg har lest, en ok lyd til rundt 5000. Hva om man hadde lagt noen tusenlapper mer i elementer, delefilter og kanskje litt mer tid til utvikling av høyttaleren lydmessig ?
    Dette kan jo potensielt være et Røverkjøp uten sidestykke ?
    Sitter ofte å drømmer om B&W 802D - 800D og lignende smakfulle designbomber, Men trenger ikke noe i verdensklassen, men noe som låter bra. Uten elektronikk til 100.000 bare for å vekke de til live.
    Vet ikke hvem som er herren(e) Bak Disse YH Høyttalerene, men håper bare han ser potensialet til å bli en Høyttalerens Messiah for Ola Nordmann uten topplederlønn

Ser at dette er en mer eller mindre død tråd, men måtte bare få sagt dette

MVH
    Øivind
    jeg har testet m65 her hjemme, og syntest det var greit, men yh er en utrolig høytaler, kan anbefale den sterkt, er mer detaljert og dynamisk en m65, bytte noe på elementene tror jeg ikke det er noe å hente på, men delefilteret ser helt forj.... ut, men fungerer utroligt bra, men skal man ha mer ut av di ville jeg tatt delefilteret, men jeg klarer meg godt enda kjøp og test di, er di ikke noe for deg så får man alltids solgt di igjen, men styr unna 630f, gå heller for 631f YH631F

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sneket seg til noen nyheter angående 631's arvtager ?
    Har veldig så lyst på dette settet hehe ^^,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan lage abonnement?! sjøna ikkje driten!!! hakke våre inn på på lenge so ei hugsa ikkje korleis i svarten man laga et nytt abonnement!!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YH631 ser ut til å være nokså strømhungrige. Minner meg om Dali 850'ene jeg hadde. De tok imot all den strømmen de fikk ihvertfall.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som dette merket har gått til de evige jaktmarker dessverre. Litt synd for jeg hadde veldig lyst på et par selv.

Håper jeg tar feil og at YH kommer sterkt tilbake med en oppdatert versjon som spiller enda bedre og ser enda bedre ut enn forgjengeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderes solgt

Om det fortsatt er stor interesse for dette settet så har jeg fra tid til annen vurderd å selge mine. Endel pga plassmangel og endel pga missnøye fra min bedre halvdel som ønsker seg noe mindre.

Har komplett 5.1 i YH631 Versjonen, da med subben som virker.. ikke forrige jordskjelv subben.

Meget fornøyd med både finish, utseende og lyd.

Vurderes solgt om det kommer noen fornuftige bud, send gjerne på PM. Bør bo i Bergens området av logistiske hennsyn. Har orginal embalasje osv.

Kjørte disse først med en NAD forsterker og følte de ble litt for tilbakelente, står no på en Denon AVR 3806 og frontene er bi-ampet. Meget fornøyd med den komboen.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilket magasin som testet disse yh630 frontene i sin tid?

Enten lyd & bilde, hjemmekino eller fidelity kanskje?

Er 100% sikker på at jeg leste en test av disse, men finner ikke igjen testen.

Side 35 av 38 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •