"Hopen luksuriøst 5.1" i avnytt. Ser ut som $ men koster 6000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 755
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men ærlig talt. Den Nautilus look-a-like modellen kan vel ikke ses på som annet enn en piratkopi? Jeg er ikke bare litt skeptisk.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke være piratkopi så lenge den ikke oppgis til å være B&W Nautilus, eller B&W ikke har copyright på designet.

De som kjenner B&W Nautilus kjenner nok til originalen skal du se ;-)

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høytalerene "luksuriøs" ser jo meget flotte ut. spiller dette reva, går det jo ann å skifte ut alle elementene til noe bra

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    høytalerene "luksuriøs" ser jo meget flotte ut. spiller dette reva, går det jo ann å skifte ut alle elementene til noe bra
    Var jo billige kabinetter om ikke annet

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sensitivity 86dB +/- 3dB"

"dvs. at subwooferen fungerer som en høyttaler"

Dette er jo bare helt fantastisk!
    Sneilehusa har en følsomhet som i en bråvenning kan spille dobbelt så høyt uten å justere volumet. Og en må ikke glemme at de selger subwoofere som fungerer som en HØYTALER!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke kabinettene som utgangspunkt for noe DIY?

De ser (et par av dem iallefall) greie ut, og vekta indikerer at det er solide greier.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha. Den Nautilus kopien er jo bokstavelig talt LATTERLIG! Jeg klarer ikke annet enn å le :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahah, har aldri hørt at om en bass er passiv så fungerer den som en høytaler XD det må være det dummeste jeg har hørt på lenge.

syns oxo det høytaler settet med mange elementer er litt morsomt.
    Ingen av elementene, i front center og bak, er elementene like, 4 6.5 tommer og 4 x 1 tommer i frontene, 2 x 5 tommer og 4 x 0,5 tommer i senter, og fire 4 tommer i bak..
    og det står att det bare er 4x4 tommer woofer i bakhøytalerene, og ingen diskant? er ikke det da en fulltone og ikke en woofer?

er jo grådig mange elementer får så billige høytalere? får og spare penger kunne dem jo ha brukt like elementer allround.. og kanskje noe mindre XD

kanskje en eller annen fjortis som liker kvantitet i stede får kvalitet?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duality
    hahah, har aldri hørt at om en bass er passiv så fungerer den som en høytaler XD det må være det dummeste jeg har hørt på lenge.
    Dette må være det dummeste jeg har hørt på lenge
    Det er da fullt mulig?

DIY-løsningen synes jeg høres spennende ut, de er ikke det styggeste jeg har sett. Synes faktisk det er mange seriøse høyttalerprodusenter som lager styggere ting enn det her, ref: B&Ws nye kreasjonops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også disse kan være et spennende alternativ til et DIY prosjekt med tanke på det flotte designen. Det er så utrolig mye arbeid/tidkrevende å lage høytalere med en god finish.

En vekt på 40Kg pr fronthøytaler er jo også ganske imponerende. Hvis de ikke er fyllt opp med gråstein, hehe...

Jeg ser forøvrig at høytalerene er oppgitt med en nominal impedance på 4 ohm.
    Hva slags betydning for lyden har det ?

Kanskje vi har noen bergensere her på forumet som kan stikke innom Hopen Lyd og Bilde som holder til i Bergen. Kanskje det er muligheter for en liten demo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Og den høyttalerpakken hadde jeg ikke ville hatt om jeg så fikk den gratis engang. 6000 for 6 HT! Lyd koster jo ingenting lenger og låter/ser ut deretter.
    Om du vil betale mest mulig, kan du gjerne få kjøpe mine gamle høyttalere fra et kompaktanlegg for 50k om det får dem til å låte bedre for deg...

Jeg påstår ikke at dyre høyttalere generelt er dårlige, men slike kommentarer må være enhver selgers våte drøm.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Vi er et lite selskap som mener at gode musikk og hjemme kino opplevelser bør være for alle."

Noen burde iallfall lære seg sammenskriving

Newcomer RaZeR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar fra lavpris.net

Hei,

Takk for emailen. Vi er ett relativt nytt firma og må innrømme at vi selger litt med tap nå i oppstarten for å få produktene ut på markedet og bygget oss opp ett godt rykte. Merket våres er YH (en patentert logo som står på høyttalerene) De er produsert på våres bestilling av to fabrikker i Asia. Dersom du bestiller produkter hos oss blir de levert til deg av box delivery eller norcargo. Så får du en giro i posten med den aktuelle summen på. Dersom du ønsker å beholde produktene, betaler du giroen. Vis ikke du ønsker å beholde de, må de returneres innen 30 dager. Da betaler du får retur frakten selv.

Mvh Yngve Hopen

Hopen Lyd og Bilde
    Torvdalsvegen 11c
    5155 Bønes

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RaZeR
    Hei,
    Vis ikke du ønsker å beholde de, må de returneres innen 30 dager. Da betaler du får retur frakten selv.
    Dette var jo tøft gjort. Nå må det da være noen her som kan ta de inn og teste? Er det ikke noe man ønsker å beholde er det jo bare å returnere de.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    "Vi er et lite selskap som mener at gode musikk og hjemme kino opplevelser bør være for alle."

Noen burde iallfall lære seg sammenskriving
    Enig. Får ikke særlig tiltro til et firma som ikke bryr seg om rettskriving i korrespondansen sin

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Er det ikke noe man ønsker å beholde er det jo bare å returnere de.
    Hvis spesifikasjonene til dette settet stemmer så veier det ca 150 kg totalt, og fyller vel omtrent en pall.

Det betyr m.a.o. fort 1000-1500,- i returfrakt. Innlandsfrakt i Norge holder jo et helt annet prisnivå enn containterfrakt fra Kina...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var poenget med denne tråden?

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...alerpakke.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RaZeR
    Hei,

Takk for emailen. Vi er ett relativt nytt firma og må innrømme at vi selger litt med tap nå i oppstarten for å få produktene ut på markedet og bygget oss opp ett godt rykte. Merket våres er YH (en patentert logo som står på høyttalerene) De er produsert på våres bestilling av to fabrikker i Asia. Dersom du bestiller produkter hos oss blir de levert til deg av box delivery eller norcargo. Så får du en giro i posten med den aktuelle summen på. Dersom du ønsker å beholde produktene, betaler du giroen. Vis ikke du ønsker å beholde de, må de returneres innen 30 dager. Da betaler du får retur frakten selv.

Mvh Yngve Hopen

Hopen Lyd og Bilde
    Torvdalsvegen 11c
    5155 Bønes

Og her lurte du på om noen hadde erfaring med den pakken...? Var det et forsøk på å late som om du var vanlig forbruker når du selv er forhandler/importør?

Edit: antiloop skrev det før meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Om du vil betale mest mulig, kan du gjerne få kjøpe mine gamle høyttalere fra et kompaktanlegg for 50k om det får dem til å låte bedre for deg...

Jeg påstår ikke at dyre høyttalere generelt er dårlige, men slike kommentarer må være enhver selgers våte drøm.
    Den kommentaren kunne du ikke tenkt så mye igjennom før du skrev den... Hvor står det at jeg vil betale "mest mulig"!? Det jeg sier (for GRevRev, de andre forsto meg håper jeg), er at slike høyttalere som ikke koster stort er billige på alt! Utseendet, byggekvalitet, og ikke minst lyd! Typisk laget på en fabrikk i Kina som har billig arbeidskraft og bruker minst mulig på utvikling/design nettopp for å få HT billigst mulig.
    Og det er vel slike som deg som kjøper slike høyttalere..

Det er også noe som heter eieglede... Jeg hadde ikke betalt noenting for disse fordi de er verdt 0,- for meg. Prisen er en god pekepinn på hva du får i kvalitet. Hvorfor bruke 6000,. på søppel når du kan bruke 20.000 og få Ht som er bedre på alt og noe du er stolt over å eie og som gir bra lyd! Og ikke minst er pene å se på.

Hvorfor skal du blande inn høyttalere fra ett kompaktanlegg!? Du er helt på villspor.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack

Og her lurte du på om noen hadde erfaring med den pakken...? Var det et forsøk på å late som om du var vanlig forbruker når du selv er forhandler/importør?

Edit: antiloop skrev det før meg.
    Er det ikke regler for reklame i forum. Tråd skulle vært slettet.

Side 2 av 38 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •