"Hopen luksuriøst 5.1" i avnytt. Ser ut som $ men koster 6000? - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 19 av 38 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 755
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av IgniZtion
    At jeg ikke har lagt merke til dette før nå er jo uhørbart!

YH631 fristet meg enormt nå faktisk selv om jeg er meget fornøyd med mine S3... Litt skummelt å bytte dem ut.

Tror dere en NAD T755 er nok for å skape liv i et helt 5.1 sett av disse? Det kan vel fort bli i minste laget.
    Du får nok bra med liv med din NAD, du kan jo alltids kjøre på noen effekttrinn etter hvert.
    Har litt mer effekt med mine gamle NAD forsterkere, men NAD er jo uansett kjent for å vere strømsterk.

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

da var den i hus!

like overraskende raskt hver gang! (bortsett fra når NorCargo roter da) idag i matpausen kom plutselig en pakke fra Yngve levert her på jobb! det ba jeg om da faktisk :-)
    ikke fått prøve så veldig mye! men kan jo konkludere veldig raskt at XTZ'en er i en annen klasse... iallefall rett ut av esken! veldig lav følsomhet på denne subben, måtte skru opp nivået ekstremt høyt i forhold til w12! og mye mer blåselyder enn jeg er vant med! er to små bassreflekser i bunn av kassen, mulig en kan plugge de og få bedre resultat? men er jo uansett veldig tidlig å si no utdypende om lyd/trykk ennda da!
    men der den ikke står noe tilbake for XTZ'en er finish! den er utrolig i forhold til prisen!
    legger ved litt bilder! pianolakk er snasent det! :-)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt mer bilder

var så godt igang! må unnskylde plasten på YH sub'en,men dette er en planlagt julegave så satser på minst mulig fettflekker før jul! :-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sorte var faktisk penere enn den andre i red wood.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

delefrekvens

jess etter litt prøving og feiling her,så har jeg fått ganske bra lyd ut av denne boksen faktisk! ikke så brutalt trøkk som med XTZ'en men bra på lavt volum og moderat volum(sen kveld og små unger på besøk...)
    måtte opp med delefrekvensen på pioneeren da den var satt til 50Hz med Xtz'en og den pushet ganske godt fra de stille må jeg si!(XTZ'en) satte nå delingen til 80Hz og ble straks mer lyd! men det vil også si at kjellerdypt går ikke denne subben.. men vil jo se hvordan den evt åpner seg i løpet av en ukes tid! men en viss mulighet for Xtz'en finner seg ny eier og to slike Yh631s subber kommer i hus, ble straks noe høyere! er også veldig lett for å slå seg av og på forsterkern i den! skal ikke lange pausen i musikken til for at en hører klikket.. men i motsetning til endel andre subber jeg har vært borti, så slår også denne seg på igjen rimelig raskt!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Den sorte var faktisk penere enn den andre i red wood.
    Ja, må nesten si meg enig i det, den "smeller" i sort

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Ja, må nesten si meg enig i det, den "smeller" i sort
    Tipper at du har blitt truet av kona til å si det (les: WAF)
    Men jeg synes begge finishene er flotte, men jeg kunne ikke tenkt med å ha cherry på høyttalerene og pianolakk sub

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    jess etter litt prøving og feiling her,så har jeg fått ganske bra lyd ut av denne boksen faktisk! ikke så brutalt trøkk som med XTZ'en men bra på lavt volum og moderat volum(sen kveld og små unger på besøk...)
    måtte opp med delefrekvensen på pioneeren da den var satt til 50Hz med Xtz'en og den pushet ganske godt fra de stille må jeg si!(XTZ'en) satte nå delingen til 80Hz og ble straks mer lyd! men det vil også si at kjellerdypt går ikke denne subben.. men vil jo se hvordan den evt åpner seg i løpet av en ukes tid! men en viss mulighet for Xtz'en finner seg ny eier og to slike Yh631s subber kommer i hus, ble straks noe høyere! er også veldig lett for å slå seg av og på forsterkern i den! skal ikke lange pausen i musikken til for at en hører klikket.. men i motsetning til endel andre subber jeg har vært borti, så slår også denne seg på igjen rimelig raskt!
    Bra at du tester dette ut! Skal vel mye til at yh'en skal bli like bra som xtz'en i løpet av en uke Du får spille 24/7
    Bra initativ!

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestillt meg YH631F. Kjøpte meg en Jungson JA-99B Power Amplifier i dag også. 21 kilo og 2 x 200w

Har noen innspill til denne sammensetningen?

Om frontene virker like flotte lydmessig som utseendet vil jeg nok tro at jeg kjøper meg center og bak ht også over nyåret.

Har 2 x xtz 99w12 som jeg regner med holder hus en stund til.

Hvordan er det med levering? Ringer fraktselskapet og det avtales tid og sted? Kjekt og vite...

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Kan du fortelle meg HVA i all verden det er som IKKE blir produsert i Kina idag?
    Vel.... Focal er made in France fra blanke ark til ferdig produkt. noe dyrere enn made in china men smaker mye bedre også.

Etter at cervin vega flytta produksjonen til Kina så ble kabinettene deres som sko esker og regne. Vet det er mange som blir sure nå men Alt etter DC serien til CV er betraktelig dårligere bygget og spiller ikke i nærheten av så bra som DC serien gjør/gjorde.

er ikke CV fan men vet at det er ett bra eksempel på at i kina spiser de hund..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Har nå bestillt meg YH631F. Kjøpte meg en Jungson JA-99B Power Amplifier i dag også. 21 kilo og 2 x 200w

Har noen innspill til denne sammensetningen?

Om frontene virker like flotte lydmessig som utseendet vil jeg nok tro at jeg kjøper meg center og bak ht også over nyåret.

Har 2 x xtz 99w12 som jeg regner med holder hus en stund til.

Hvordan er det med levering? Ringer fraktselskapet og det avtales tid og sted? Kjekt og vite...

Ja de ringer og kommer til din dør med varen(e). Befrakter er Nord-Cargo

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Vel.... Focal er made in France fra blanke ark til ferdig produkt. noe dyrere enn made in china men smaker mye bedre også.

Etter at cervin vega flytta produksjonen til Kina så ble kabinettene deres som sko esker og regne.
    Dette er det vel CV som har kontroll på, ikke Kina som produksjonssted?
    Mine yh631 på 48 kg har ikke kasseressonans, så noen der borte lager noe annet enn skoesker vil jeg tro Selv om jeg aldri helt har skjønt disse papirveggene de har i husene sine, hehe.

Vet det er mange som blir sure nå men Alt etter DC serien til CV er betraktelig dårligere bygget og spiller ikke i nærheten av så bra som DC serien gjør/gjorde.
    Kan bare utale meg om noen bilhøytalere jeg hadde som ble kjøpt på midten av 90' tallet stemplet "made in America", membranen smuldret opp etter noen år...ikke bra!

er ikke CV fan men vet at det er ett bra eksempel på at i kina spiser de hund..
    Og når ble Frankrike standaren på velbygde ting, minnes broderens Renault Laguna med gru, den falt sammen bare du stirret litt hardt på den
    ..og i frankrike spiser de frosker OG snegler:-D...but the again, vi spiser jo smalahove.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne brukte under et døgn fra Hopen Lyd og Bilde og ned til Drammen. - Så nå gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar for dem å frakte disse 20 minutter fra Drammen til Holmestrand ....

Venter i spenning....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Høyttalerne brukte under et døgn fra Hopen Lyd og Bilde og ned til Drammen. - Så nå gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar for dem å frakte disse 20 minutter fra Drammen til Holmestrand ....

Venter i spenning....
    Siden den norske mann alltid blir like overrasket over at det kommer snø på vinteren i dette landet må jeg nok vente i spenning frem til mandags formiddag....:?

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei orker ikke å lese hele tråden jeg, men er det noen som har prøvd yh501
    Det må jo være en pen party høytaler. Så at dem kosta 9995 for front høytalern.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noen som har dette settet enda. Det har nettop kommet til nettbutikken hos Yngve.

Edit: Må ha et bilde av de i tråden..

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo si at yh308 ser litt luggum ut. med ambience diskant og bakoverslående! basser.

Kan ikke noen kjøpe dem med engang, så vi andre kan få noen skriftlige inntrykk da...:razz:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Må jo si at yh308 ser litt luggum ut. med ambience diskant og bakoverslående! basser.

Kan ikke noen kjøpe dem med engang, så vi andre kan få noen skriftlige inntrykk da...:razz:
    Er bare å trykke på bestill knappen det. Klarer vel det du også..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necman
    Hei orker ikke å lese hele tråden jeg, men er det noen som har prøvd yh501
    Det må jo være en pen party høytaler. Så at dem kosta 9995 for front høytalern.
    De var da ufattelig store, dette har ikke jeg plass til!:-D Har mer enn nok med mine yh631.

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe var store ja. Men det kan jo kanskje være et alternativ Cerwin vega som i mine øyne ikke er så pene...

Side 19 av 38 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •