"Hopen luksuriøst 5.1" i avnytt. Ser ut som $ men koster 6000? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 14 av 38 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 755
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmmm:
    http://www.lavpris.net/art-8.asp?id=21

yh631
    Den svært godt mottatte yh630 har nå fått en oppgradering. På yh631 har mellomtonen blitt oppgradert til et 6,5” element. Delefilteret er også blitt oppjustert, så yh631 er nå blitt en fire veis høyttaler. Dessuten leveres den nå med en aktiv subwoofer.

hva innebærer fire-veis høyttaler?

og aktiv sub, det er på tide
    Men hva er dette:
    Subwoofer
    Driver Units: 12” Long Throw Woofer
    Power Handling Amplifire: 250W (RMS)
    Power Handling Driver: 50-180W
    Frequency Response: 35Hz-200Hz

Min "simple" Proson har jo:
    Frekvensområde: 22 - 150 Hz

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil nå trur at den er 3-veis, dvs bass element 2x8, mellomtone 1x6,5, diskant 28mm.

anngående subben får eg teste når eg får den i hus, spiller den ikkje lavere enn 35hz blir den skiftet ut med et kvart annet.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det egentlig SÅ mye glede ved og kjøpe slike høyttalere?Det er jo greitt nok at du får dem for øl og pølsepris men så er det vel øl og pølse du får også da.

Ikke missforstå meg.Vil ikke ødelegge gleden dere har ved å ha kjøpt mye lyd for lite penger.Jeg er selv ikke villig til og betale all verden for god lyd da man får så mye bra til overkommelige priser.

Utseendet på disse YH høyttalerne er jo riktig lekre.Jeg tenker mer på Arbeidet bak høyttalerne.Hvis man er hifi-entusiast så ville jeg jo tro at det betydde en del at man visste litt om hva slags arbeid og testing som er lagt i utstyret man kjøper.Utvikling,Tweaking også videre.

Synes bare det er urettferdig overfor kjøper at man lager høyttalere som ser ut som en million dollars også er det så som så med preformance man får.

Patos er jo heller ikke så dyre,men der vet du at det er en dedikert Hifi/high-end Entusiast som står bak og som legger veldig mye i sitt arbeid.For å utvikle høyttalerne sine,for så å overbevise og overraske sine kunder med latterlig god kvalitet til rimelige priser.

Bowers & Wilkins er jo også et godt eksempel på en produsent som har solid fundament,lang erfaring og som gjør det de kan for hele tiden å levere bedre og bedre produkter til sine kunder.Noe de også er veldig flinke til.

Mener ikke og være sær men jeg bare lurer.Betyr ikke det litt at man vet litt om det man kjøper?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Patos er jo heller ikke så dyre,men der vet du at det er en dedikert Hifi/high-end Entusiast som står bak og som legger veldig mye i sitt arbeid.For å utvikle høyttalerne sine,for så å overbevise og overraske sine kunder med latterlig god kvalitet til rimelige priser.
    Litt pussig sammentreff - jeg forsvarer Patos Basic 310 (MKI) i en annen tråd og jeg synes lyden er god - sett i lys av det tilbudet Komplett la ut (og da spesielt det HELT spesielle tilbudet - hehe).
    Så ville skjebnen at jeg faktisk traff fyren som engang hadde laget disse (Patos gikk konkurs pga en eller annen intern affære visstnok) og jeg takket ham for de supre høyttalerne.
    "Jaså, de virker ennå ?!" var svaret jeg fikk før han takket for tilbakemeldingen.
    DET fikk meg til å tenke litt................

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan være en kopi av noe som er testet og lagt mye arbeid i for alt vi vet. Før man "kritiserer" bør man lytte til produktet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Finnes det egentlig SÅ mye glede ved og kjøpe slike høyttalere?Det er jo greitt nok at du får dem for øl og pølsepris men så er det vel øl og pølse du får også da.

Ikke missforstå meg.Vil ikke ødelegge gleden dere har ved å ha kjøpt mye lyd for lite penger.Jeg er selv ikke villig til og betale all verden for god lyd da man får så mye bra til overkommelige priser.

Utseendet på disse YH høyttalerne er jo riktig lekre.Jeg tenker mer på Arbeidet bak høyttalerne.Hvis man er hifi-entusiast så ville jeg jo tro at det betydde en del at man visste litt om hva slags arbeid og testing som er lagt i utstyret man kjøper.Utvikling,Tweaking også videre.

Synes bare det er urettferdig overfor kjøper at man lager høyttalere som ser ut som en million dollars også er det så som så med preformance man får.

Bowers & Wilkins er jo også et godt eksempel på en produsent som har solid fundament,lang erfaring og som gjør det de kan for hele tiden å levere bedre og bedre produkter til sine kunder.Noe de også er veldig flinke til.

Mener ikke og være sær men jeg bare lurer.Betyr ikke det litt at man vet litt om det man kjøper?

Hei

det er Adeel, jeg som kjøpte Marantz CD-spillern din...

Jeg syns det jeg understreket er bra, for ofte tar produsentene blodpris for litt ekstra design. Mener at design bør bli tilgjengelig i lavere prisklasser og, og ikke bare toppmodeller til veletablerte merker.

Legger til at jeg ikke har noen intensjoner om kjøp av dette høyttalersettet, China-følelsen ganske turn-off

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel som alt annet fra Kina, som blir solgt rundt idag, kopi men dårlig kopi.

Samme som masse annet, f.eks fra bilverdenen, direkte avstøp, men ikke akkurat det beste materialvalget, det er nok ikke bra saker.. Dessverre.. Men ja, hadde vært morro å prøvd.

Jeg har noen "gromme" Eltax Millenium 500, som kostet 2000 kr når jeg kjøpte de, og det er ikke veldig mye lyd der for å si det sånn. (Mellomtone og bassere (er forøvrig 2 10" i hver høyttaler) slår like mye. hehe. ) Dansk kvalitetsarbeid, forøvrig.

Så, billig er sjelden bra.

Ett unntak på være HiFi-klubbens Argon-serie. Billig, og tilsynelatende bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det en start, før har eg hatt et klipch promedia 5.1 som surround. So blir ikkje eg førnøyd skal eg sikkert klare selge det igjen og kjøpe meg noe bedre. Men i følge andre som har lyttet på dette så er ikkje lyden alt for dårlig i alle fall.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du ble fornøyd med spilleren Adeel

Ja det er flott at man få design til en billig penge og det mente jeg heller ikke var negativt.Det jeg mente var at det er godt å vite litt om bakgrunnen til den eventuell HT man kjøper så man vet hva man får.En del av sjarmen med og settet sammen et anlegg det

Til deg Asvaberg.Jeg tror neppe det var ment som noe annet enn en spøk
    På Tonart i trondheim kunne de fortelle meg at de hadde hatt svært få negative tilbakemeldinger om den forrige basic serien med tanke på elementer som har gått i stykker osv.Men vet at de var borti litt problemer med den nye serien(mk2) da de flyttet produksjonen til Kina mht produsenter av Elementer ol.Men så er jo det en ganske tøff prosess og gå gjennom da.Mange vendinger der sikkert,før alt faller på plass.

At det som blir produsert i kina er dårlig vare,er vel ikke riktig å si.Når mesteparten av produksjon i dag blir flyttet nettopp dit.Merker som Cayin og Vincent er da ikke dårlig vare det.Jeg har en av hver av disse merkene og de skinner jo gjennom med god byggekvalitet.Men Dårlige kopier er en annen sak.Det finnes det vel mye av vil jeg tro.

At YH høyttalerne er verdt det du kjøper dem for er jeg ikke i tvil om.Du får mye for pengene.Høyttalere som veier 48kg stk til den prisen er jo utenkelig.Det jeg tenkte mer på var som jeg sa,Historien bak.Arbeidet som er lagt ned i å utvikle høyttalerne.Dette betyr som sagt noe for meg.Men det er nå meg da;-)

Ikke noe ondt ment i det jeg sier.Håper dere blir fornøyde med det dere kjøper og ønsker dere lykker til jeg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i hvertfall strålende fornøyd med mine og jeg har hatt litt av hvert når det gjelder forskjellige høyttaler merker. Har hatt B&W 602, 605. Audio pro Blue Diamond, XTZ 99, Patos Lyric, Kan ikke si at høyttalerne fra YH står noe tilbake for de jeg har hatt tidligere. Jeg sier løp og kjøp hvis du ser etter noe under 10 lapper.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å få litt liv i tråden.. Noen flere som har kjøpt i senere tid?

Her er da mine. De brukes sammen med en SVS SB12 Plus som er en nydelig kombo på både musikk og film.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt Plass, Penger og Muligheter for god plasering skulle jeg kjøpt de på flekken. De ser jo konge ut. Minner meg om de CAV høyttalerne så PiXeL hadde før. I tilleg til SWANS? sine høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig stilig anlegg du har utseendemessig da..
    Synd ikke anlegget kunne testes av et av de norske Hifi-bladene. Hadde sikkert hjulpet på salget med en god test.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å vurderer disse, men er usikker på om de er bedre eller dårligere en mine JBL Northridge E90 og EC35.

Vil ikke kjøpe å finne ut at det ble dårligere eller ingen forandring.

Så god råd har jeg ikke

Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effekt

jeg har å gått til innkjøp av disse, Er veldig fornøyd sålangt..

Driver de med en parasound A23 og på en fest for en tid tilbake så kvelda forsterkern etter maks en time.. Spilte jo høyt men ikke mongo høyt eller..
    Forsterkern starta opp igjen etterpå men da var det slutt på musikk uansett

Lurer på om disse egentlig trenger mye krefter....... Har fått lyst på surround igjen og da blir det nok en HK 255 på meg. Og tviler egentlig sterkt på at den har nok krefter.

Eller hva?

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avr255

heisann har et slikt YH sett, var vell nr tre som handlet fra yngve i sin tid tror jeg? har vært og er svært så fornøyd med mine,men vil absolutt ikke prøve å dra de med den Harmann/Kardon forsterkeren! hadde en slik til prøve nå i helgen,og må si at lydkvaliteten datt som en sten! (med AVR'en som forforsterker på frontene,ble det noenlunde vel å merke) i mine ører ble det papp lyd! min forholdsvis "gamle" Pioneer er mange hakk over i lydkvalitet vil jeg mene! så med meg ble den pakket ned og returnert etter kun en dag i stuen.
    så vil mene at de her trenger mye mer watt og gjerne en annen klang enn H/K kan levere..
    men som jeg selv mener er lydopplevelse ganske så subjektivt! men ville iallfall fått en slik AVR på lån til test før du parrer de med de her høyttalerne!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Prøver å få litt liv i tråden.. Noen flere som har kjøpt i senere tid?

Her er da mine. De brukes sammen med en SVS SB12 Plus som er en nydelig kombo på både musikk og film.
    Har faktisk kjøpt meg hele settet til YH 631. Ingen stor peiling på forskjellige høytalere men disse er ikke noe dårlig kjøp. Har ikke spilt høyt enda, synes det spilles reint å fint sålangt. Utsenet er bare konge, blank finish og passe avrundet. Drives med en Yamaha rx-661. Har tenkt å biamp front høytalere å se om det bli mye bedre ettervert.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å vurderer om jeg skal bestille 2 stk av de tilhørende subwooferne nå. 5000,- for 2 pene subber er ikke noe å si på. Så de hadde fått grei omtale i bladet hjemmekino også.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Utrolig stilig anlegg du har utseendemessig da..
    Synd ikke anlegget kunne testes av et av de norske Hifi-bladene. Hadde sikkert hjulpet på salget med en god test.
    Hele settet er testet i bladet Hjemmekino. Settet fikk karakteren 5.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hele settet er testet i bladet Hjemmekino. Settet fikk karakteren 5.
    Oj. Så bra! At de ble testet altså. Fint at de fikk god karakter selvsagt, men jeg hadde ikke trodd at noe blad ville teste disse.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 14 av 38 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •