Stativhøyttalere surround oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stativhøyttalere surround oppsett

Ønsker etterhvert å ta et steg oppover i lyd. Har pr. dag Dali Ikon 6 (front), Vokal Ikon 2 (senter) og Concept 2 (bak).

Så langt har jeg vært fornøyd med Ikonene, men jeg synes de kan bli veldig masete og anstrengte på litt høyere volum. Det er også mulig at rommet er litt lite til dem.

Jeg vurderte å kanskje bytte ut med Helicon 300. Var derfor å hørte på dem og de låt en smule bedre enn ikonene men synes ikke det var all verdens med forskjell. Jeg føler liksom Ikon/Helicon hyper opp lydbildet litt mye, da spesiellt diskant. Det låter veldig pent men synes det kan bli litt mye i lengden. Fikk også vite at Helicon 300ene var minst like kresen på plass rundt seg som Ikonene.

Siden B&W 805s stod ved siden av hørte jeg også på disse. Dette var mere min smak! Her følte jeg at lydbildet var mye mere korrekt. Diskanten var borti mot perfekt! Mellomtonen var bedre og synes hele lydbilde fikk bedre dydbe og seperasjon. Bassen går ikke like dypt, men det kan jeg nok leve med (kommer muligens til å kjøpe sub etterhvert)

Spørsmålet er om det er noen andre stativhøyttalere jeg bør vurdere som har lydbilde ala 805s ?

Det som jeg også liker er at man får HTM4s som er en senter versjon av 805s. Andre merker må man som regel opp på en senter høytaler som er større en stativhøyttalerne i samme serien (det er vel best å ha likest mulige høyttalere forrand (front og senter) ?).

Planen er å drive oppsettet med en Primare SPA21, så det er viktig høyttalerne ikke er for effekt tørste.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye har du egentlig tenkt å legge i de nye høytalerene?

når du sier 805s mener du de i nautilus serien til 20k?? hvis du vil bytte ut ikon 6 med 805s så kan jeg ikke tro annet en at du vil bortimot perfekt diskant og mellomtone... trur du vil gjøre et godt kjøp hvis du vil øke kvaliteten så mye,

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel endel tusen hvis jeg går for 805s som front, HTM4s som senter og DS6 eller SCMS bak, men er noe jeg kommer til å ta trinn for trinn.

Ja stemmer, 805s ligger på 19.800,- og 6 lapper i tillegg for stativene (svine dyrt! men må nesten ha dem)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •