Pro-logic 2 og sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pro-logic 2 og sub.

Hei

Har en Denon avr 1603 receiver. Kjøpte i dag en Radionette 8" subwoofer.
    Begge lyder bra. Men har funnet ut at sub'en ikke spiller når jeg setter receiveren i dolby pro-logic 2 modus, og spiller cd plater. Hvorfor ikke?
    Pro-logic 2 skal jo lage surroundlyd av stereo signaler? Den spiller derimot i 5 kanals stereo, og i vanlig stereo. Har koblet den til med en phono kabel. Er pro-logic 2 rett og slett ikke i stand til å spille basslyd, eller?

setter pris på alle svar,

hilsen jørn

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alle høyttalerene står til "large" så er det en del receivere som ikke sender lyden til subben unntatt ved .1 signal.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte recievere må settes opp separat for de forskjellige lydformatene, enkelte må settes til å bruke sub i stereo for at det skal funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde først å sette alle høyttalerne til small, da koblet suben inn. Satte de deretter til large, da spillet den ikke. Men jeg justerte delefrekvensen litt, samt at jeg skiftet en sub innstilling i setupmenyen, fra 'norm' til '+main'. Da koblet suben inn igjen.
    Men hvordan er det med delefrekvens, hva burde jeg sette den til, jeg har ikke så veldig store fronter, de er ikke bassterke.
    Er heller ikke helt sikker på plassering av suben. Har den nå framfor tv, det funker forsåvidt greit, men jeg lurer på om jeg kunne fått bedre bass med en annen plassering?

jørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •