B&W asw800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: B&W asw800

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W asw800

kan dere komme med innspill på hva en brukt B&W 800 vil ligge på i pris??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen? den er 3 år gammel. visst en sammeligner med asw750 som jeg har lest skal være ganske lik så koster den 15000. Er halv pris av dette en grei pris f.eks?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du hadde gitt tråden en bedre tittel så kanskje flere ville ha lest tråden den og noen av de ville igjen kanskje svart deg. ASW800 finner du mye om om du søker på forumet.
    Sånn som denne tråden her: Skal selge min ASW800 subwoofer, i den tråden fremgår det at ASW800 anses som mindre verdt etter at N-serien overtok og at prisen Hypris ønsker for sin er lavere enn din antagelse. Jeg ville ikke betalt 50% av nypris for ett tre år gammelt produkt med mindre det var noe med begrenset tilgang eller andre særegenheter.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Om du hadde gitt tråden en bedre tittel så kanskje flere ville ha lest tråden den og noen av de ville igjen kanskje svart deg. ASW800 finner du mye om om du søker på forumet.
    Sånn som denne tråden her: Skal selge min ASW800 subwoofer, i den tråden fremgår det at ASW800 anses som mindre verdt etter at N-serien overtok og at prisen Hypris ønsker for sin er lavere enn din antagelse. Jeg ville ikke betalt 50% av nypris for ett tre år gammelt produkt med mindre det var noe med begrenset tilgang eller andre særegenheter.
    Du ville ikke generelt betalt 50% av nypris for et tre år gammelt produkt? Jeg kan til en viss grad forstå det om du snakker om en DVD-spiller eller noe teknisk som er "gått ut på dato", men her snakker vi om en høyttaler som, om den er behandlet godt, spiller like godt som alltid har gjort, og den tekniske utviklingen på høyttalersiden er ikke eksponensiell slik den er på mange andre områder. Jeg kunne gjerne betalt mye mer enn 50% for en 3 år gammel høyttaler jeg vet er god og som er godt behandlet. Det er den sannsynligvis verdt, også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gwandarion: eg ser ikke problemet med tittelen..... og eg har søkt på forumet. fant den tråden du la ut link til, men det var stort sett den eneste og.
    nyprisen var vel 20000, det så rundt havlpris av en tilsvarende i dag til rundt 15000 er under halvpris av nyprisen da.
    mener eg fant en annonse tidligere der en ble solgt for 10000 tidligere i sommer.
    ellers finner jeg ikke så mye om denne og hva prisene ligger på i norge så jeg var bare litt usikker hva en sånn kan være verdt......??

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurrebass
    kan dere komme med innspill på hva en brukt B&W 800 vil ligge på i pris??
    Skal du kjøpe eller selge? (en kompis av meg har en som han vurderer å kvitte seg med)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpe

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurrebass
    Gwandarion: eg ser ikke problemet med tittelen.....
    Problemet er at et du har ingen tittel. Om alle skulle skrevet produktnavnet på det de skulle snakke om, hadde det blitt et forferdelig rotete forum. Det er *nesten* like dumt som å kun skrive "Hjeeelp!!!" som trådtittel.

Det er en grunn til at de har 3-ordsregelen på diskusjon.no, og at de er strenge på dette med trådtitler.

Ang spørsmålet ditt, vil jeg si at halv pris av nypris er greit på et forholdsvis nytt produkt (1-3år) dersom det er behandlet bra. Ting som kvittering, embalasje og tilstand vil variere prisen.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo vurdere hva du føler en slik sub er verdt da. ASW800 er en knakende god sub, så hvis den ikke er mer enn tre år gammel og kvittering (og dermed to år til med reklamasjonsrett) følger med, så ville jeg sterkt vurdert det. Det jeg stusser litt på er at ASW800 vel gikk ut av produksjon for mye lenger siden enn 3 år såvidt meg bekjent, så det virker litt snodig.

Med forbehold om at jeg tar veldig feil tror jeg denne gikk ut av produksjon allerede 1999 eller 2001.

Jeg solgte min ASW800 (som var fra slutten av nittitallet) for 4500 for et par år siden var det vel, men har du en (beviselig) nyere utgave på hånda vil jeg si den er vel verdt 5-6000 hvertfall.
    --
    Thorbjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •