Høyttaler-hjelp....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttaler-hjelp....

Mottar gjerne noen tips til nye høyttalere, virker som kompetansen her inne på forumet er ganske bra. Problemet mitt er bare at det er altfor mye å velge i, klarer aldri bestemme meg. Har vurdert Audio Pro Black/Blue Diamond, div. Dali f.eks. suite 2.8 (nydeli utseende) og div. B&W.

Skal brukes i en stue på ca 18 m2, Resten avanlegget er Cambridge DV89 og Electroc. ECI-3, den er vel på ca 60w tror jeg. Trenger ikke å spille så høyt men må jo ha fin lyd og gjerne litt dypbass. Hører mest på rock og akustisk musikk og ser en film iblant.

Forslag mottas med takk, bør ikke være så dyre maks 12-13k...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette med lyd er jo veldig subjektivt, og du skal jo bruke en del penger. Har du mulighet til å besøke noen butikker slik at du kan få det demonstert?

B&W er jo alltid populært, også lett å omsette på bruktmarkedet om en skulle ønske å oppgradere/bytte en gang i fremtiden. Audio Pro har jeg aldri blitt imponert av, og Dali i den prisklassen har jeg for liten erfaring med til å kunne uttale meg om.

Focal passer veldig bra til akustisk og fungerer bra til film, men er ikke noe spesielt rocka høyttaler.

Rock og filmlyd høres veldig Klipsch ut, men det er en høyttaler du bør lytte på før du kjøper. For meg er det ingen hifi-høyttaler, men jeg vet mange er uenig med meg. Mye dynamikk leverer de i allefall, og jeg *tror* Klipsch matcher ganske bra med EC sin lydsignatur. JBL bør også vurderes med det samme vi er inne på "amerikansk lyd", men andre må hjelpe deg med om det er noen modell som passer til budsjettet ditt.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Pink
    Mottar gjerne noen tips til nye høyttalere, virker som kompetansen her inne på forumet er ganske bra. Problemet mitt er bare at det er altfor mye å velge i, klarer aldri bestemme meg. Har vurdert Audio Pro Black/Blue Diamond, div. Dali f.eks. suite 2.8 (nydeli utseende) og div. B&W.

Skal brukes i en stue på ca 18 m2, Resten avanlegget er Cambridge DV89 og Electroc. ECI-3. Trenger ikke å spille så høyt men må jo ha fin lyd og gjerne litt dypbass. Hører mest på rock og akustisk musikk og ser en film iblant.

Forslag mottas med takk, bør ikke være så dyre maks 12-13k...
    Hva med denne? Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere B&W og Electrocompaniet skal jo være en god match.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Mosjøen, svært begrensete muligheter for å dra rundt i butikker og prøve. Hvem forhandler Focal i Norge da? Har kikket litt på Klipsch og ja.

DM 683 kunne nok vært noe.

Bør være ganske lettdrevne høyttalere, EC`en er jo ikke akkurat noe wattmonster for å si det sånn.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Pink
    Bor i Mosjøen, svært begrensete muligheter for å dra rundt i butikker og prøve. Hvem forhandler Focal i Norge da? Har kikket litt på Klipsch og ja.

DM 683 kunne nok vært noe.

Bør være ganske lettdrevne høyttalere, EC`en er jo ikke akkurat noe wattmonster for å si det sånn.
    HI-FI Huset AS : forhandler Focal

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi Huset Bærum. De sender, og gir deg sikkert en god pris. Igjen, ikke en typisk rockehøyttaler, men leverer bra lyd om de får rette forutsetningene. Fransk finish og byggekvalitet selvsagt...

Klipsch er vel i allefall lettdrevent, og garantert den høyttaleren du kan spille høyest med av de som er nevnt. Burde trykke bra også, selv på mindre forsterkere.

Ellers så er det mange som snakker varmt om høyttaleren da-ty nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i et borettslag så hvor høyt de kan spille har mindre betydning, da blir jeg bare upopulær.

Har sett litt på disse, Patos Lyric 402:

http://www.patos.no/patos/page.php?10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •