JBL's nye LS-serie - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Tatt sett og følt på de. Hørte at det kom lyd ut også, men trenger nok nærmere 300 timer. Kan derfor ikke kommentere noe om det. LS80 var i allefall ikke små. Centeren og stativ-modellene så også bra ut. Skeptisk til at centeren ikke går dypere enn 80hz. Nå som HD lyd er på plass, mikses større toneområde inn i center kanalen. Arrester meg om jeg tar feil. Finish var det ingenting å si på.
    Din Tease Vel, fikk høre at de ventes inn i butikk neste uke Så da blir det vel en lytt..

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt sett og følt på de. Hørte at det kom lyd ut også, men trenger nok nærmere 300 timer. Kan derfor ikke kommentere noe om det. LS80 var i allefall ikke små. Centeren og stativ-modellene så også bra ut. Skeptisk til at centeren ikke går dypere enn 80hz. Nå som HD lyd er på plass, mikses større toneområde inn i center kanalen. Arrester meg om jeg tar feil. Finish var det ingenting å si på.
    Større toneområde? Nei, DD og DTS har vært fullfrekvent(20-20000hz) i samtlige kanaler fra starten av. Hvorvidt det har blitt fullt utnyttet kan man sikkert spekulere i, men så er det også et rent praktisk spørsmål man må ta med her. Svært få gulvstående høyttalere har noe særlig å melde under 30hz, og enda færre senterhøyttalere. Dermed er det vel strengt tatt unntaksvis man finner oppsett hvor senterkanalen kjører fullfrekvent og faktisk kan levere varene så dypt. Da kan man like gjerne dele den ved 80hz, og la subwooferen ta seg av resten, så da har det liten hensikt å konstruere en senterhøyttaler som strekker seg nevneverdig dypere enn 80hz. Alternativet ville tross alt blitt svært mye dyrere, mange ganger størrelsen og langt vanskeligere å integrere både rent fysisk, men også lydmessig.

Nå har også Jbl for vane å oppgi temmelig konservative målinger, sammenlignbart med hva Harman/Kardon gjør med forsterkere, så jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig for den oppgitte frekvensresponsen.

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nå har også Jbl for vane å oppgi temmelig konservative målinger, sammenlignbart med hva Harman/Kardon gjør med forsterkere, så jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig for den oppgitte frekvensresponsen.
    høres farlig konservativt ut ja.. mine Audio Pro Image 44 med 2 x 4.5" er oppgitt til 43 hz.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at de er konservative og respekt for dét! Center er jo utrolig viktig i film, og bør derfor kunne spille noe bass for å få komplett lydbilde. Gitt at du har én sub som står bak. Ville du la den spille "center-lyd". Skjønner at dette blir en smakssak.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jupz, så array blei plutselig biiiiiilig!!

Denne gærningen har k2 foran med array center og vurderer k2 bak også....

He,he...

Takk for den Skrotnisse

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    He,he...

Takk for den Skrotnisse
    værsågo
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkre høytalere,må ta en tur til HCK og høre på dem,lenge siden jeg har sett noe med horn i den prisklassen fra JBL.
    Og LS 80 passer sikkert bedre som midlertidige surroundhøytalere en Ti10k

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    værsågo
    Og du har vel rett,problemet er selgeren som ikke vil selge enda ops:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hørt litt på LS80 i dag. Trenger noen timer ja, men det var slett ikke ille likevel. Har fri uke 19 så da blir det en lengre demo hos HFC her i Ålesund en av dagene.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noe mere lytting må en si at de forsvarer prisen godt

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på soundgarden Skien i dag og hørte på Jbl ls 40. Hørte på en demo skive som de hadde laget i butikken. Diskant/mellomtone virket meget bra, etter mine ører syntes dog bassen var litt "mørk" og "boomete"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte ls60 sammen med hegel h1 og hegel cdp2a syns det spilte bra med bass, nesten litt for mye, men var veldig avslappet og fint å høre på

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok Klipsch gutta blir lei slitsom diskant og hopper over på LS
    Eeehm, ikke denne gutten ihvertfall! Var på soundgarden og hørte LS80 oppkoblet på Hegel H200 og en eller annen Hegel cd spiller. Jeg syntes personlig at det ble aaaaaaalt for snillt og tamt! :roll:

Diskanten var for laidback, mellomtonen for mørk men bassen var ekstremt bra! Har aldri blitt så filleristet av 8" som på LS80! :-D

Vet ikke om det var rommet, kald forsterker, feil kabler osv men de spillte ikke like bra som Klipsch IMO 8)

Men jeg har lyst til å prøve en demo til for å bekrefte det jeg hørte idag, noen forslag til annet forsterkeri soundgarden selger enn H200 som jeg kan høre de på?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt ferdigt innspillte LS80 hos soundgarden i Haugesund . Oppkobla på EC elektronik , å jeg som er Klipsch fanatiker ble mo i knærna fra sekund 1 . Disse SKAL inn i mitt oppsett i løpet av februar .

Klarer ikke helt å forklare nettopp hva jeg likte , men disse høyttaleren er etter mitt hjerte . Utroligt musikkalske å ein skikelig punch i bassene . Bare helt utroligt behaglie i toppen . Fik høre på litt Rammstein å Tool , så di fik kjørt seg skikeligt .

Ekspeditøren sa at disse ikke lått veldigt bra i starten , å måte spille noen timer før grom lyden kom . Spiller dog ikke like høyt som di støre Klipsch modelene i RF serien , men etter min mening så er disse eit nivå over når det kommer til ren og pure musikk glede .

Ikke noe lett og forstå for dere High end fantaster dette her , men å skrive reviews er ikke min sterkeste side . Men anbefaler alle med mulighet å ta seg en tur å høre på disse .

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL LS 60 har flyttet inn hos meg, og er under innspilling nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Eeehm, ikke denne gutten ihvertfall! Var på soundgarden og hørte LS80 oppkoblet på Hegel H200 og en eller annen Hegel cd spiller. Jeg syntes personlig at det ble aaaaaaalt for snillt og tamt! :roll:
    Det der er en bieffekt av klipsch. Du får ta de på hjemlån en stund, og kalle det for rehab:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Det der er en bieffekt av klipsch. Du får ta de på hjemlån en stund, og kalle det for rehab:-D
    Nope! Nekter!! Klipsch is my choice of drug!

Skal jo høre annet enn bare bassen også, synes Jbl var alt for snill i mellomtone/diskant området (populært kalt "toppen") i forhold til klipsch IMO...

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte eit par LS80 på tirsdag , å skal hente dem i morgen , dette har vært ei laaaang helg .

Vincent vega : Spør om å få høre disse på EC eller mcintosh neste gang , jeg likte ls80 spesielt bra på EC . Di får mye pepper for lang innspillings tid , å eit par ls80 som har spillt noen timer i eit demo rom hos en lokal forhandler kan ikke sammenlignes med ferdigt innspillte . Det kan vel vi som har eid Klipsch være svært enige om .

Jeg syntest også disse var litt varme å mørke i toppen , men det var nettopp dette som fik meg til å velge ls80 isteden for Klipsch igjen . Di høres bare helt utroligt behaglige ut i mine ører , ikke for lyse å ikke for laid back . Å bassen overaska meg også ved første inntrykk .

Så det skal bli moro å se fremover , planen var å selge MC602 å få inn noe litt mindre . Men det er 100% sikkert at det blir EC eller MCintosh selv om disse egentligt ikke kan sammenlignes .

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ls60

Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Noen som har lyttet til disse enda? eller er det for tidlig?
    Jeg synes mellomtone, og diskant er litt lav i forhold til bassen. Noe av dette kommer sikkert av plassering . Venter spent, siden de er under innspilling

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Vincent vega : Spør om å få høre disse på EC eller mcintosh neste gang , jeg likte ls80 spesielt bra på EC . Di får mye pepper for lang innspillings tid , å eit par ls80 som har spillt noen timer i eit demo rom hos en lokal forhandler kan ikke sammenlignes med ferdigt innspillte . Det kan vel vi som har eid Klipsch være svært enige om .

Jeg syntest også disse var litt varme å mørke i toppen , men det var nettopp dette som fik meg til å velge ls80 isteden for Klipsch igjen . Di høres bare helt utroligt behaglige ut i mine ører , ikke for lyse å ikke for laid back . Å bassen overaska meg også ved første inntrykk .
    Tja, kan sikkert høre neste gang jeg er i tromsø for artighets skyld. Men jeg tviler uansett på at det er noe for meg. Det eneste som imponerte meg var den enorme bassen fra 2 stk 8"...

Og dessuten sliter jeg ikke noe med toppen til Klipsch, tvert imot synes jeg den er utrolig behagelig på mine RF-63 som har spillt over 3 tusen timer siden de var nye. Skjønner ikke bæret av hva folk klager over, ville ikke hatt noe som helst mindre mellomtone/diskant enn jeg har nå ihvertfall!!

Men hver sin smak, flott at du er fornøyd med de. Og gratulerer med nye høyttalere!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •