Dynavoice surround, men får ikke tak i bakhøytalerne..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice surround, men får ikke tak i bakhøytalerne..

Jeg har bestemt meg for også å gå for dynavoice F-6.
    Men får ikke tak i småhøytalerne S-4 i sort pianolakk. Så jeg lurer på, kan jeg bare kjøpe 2 par F-6, og en C4? Alt i sort pianolakk. Det vil også løse en hel masse problemer jeg har med å plassere bakhøytalerne, har nemlig ett vindu på ene siden som går helt opp til taket osv. Men om jeg hadde brukt F-6 som bakhøytalere kan jeg bare trekke sofaen litt fram og ha dem på gulvet

Det blir sikkert også bra musikk i party-modus med 4 slike!
    Skal også bruke en sub, type XTC 99 noe rart.

En til grunn er at jeg kan bestille alt fra komplett og spare penger (med unntak av subben). Reciever har jeg, en slags denon.

Hva mener dere?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er null problem med like høyttalere foran og bak - det er snarere en fordel med identisk lydsignatur rundt om.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vell bakhøyttalerene får du i pianolakk på netthandlen: Netthandelen.no - Vis auksjon

men du kan jo kjøpe hele pakken hos surround.no: Dynavoice Magic F-6-pakke i sort pianolakk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du kan ikke kjøpe hele pakken hos Surround.no da s4 ventes fra leverandør og de kan ikke oppgi noen dato. Kan bli lenge å vente. F6 burde jo spille glimrende som surroundhøyttalere. Bare husk å legg puter/ullsokker i bassportene. Eventuellt så kan du gjøre som jeg som kjøpte Proson 51 og 52 RR som center og surroundhøyttalere (Ble lei av å vente på S4 ;-) )

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FSHelgeland - bruker du 52 som center og Dynavoice som front?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    men du kan jo kjøpe hele pakken hos surround.no: Dynavoice Magic F-6-pakke i sort pianolakk
    Hmm... samme prisen som jeg ga for komplett M65 5.0 oppsett :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar! Da blir det F6 foran og bak og C4 da Alt i piano sort selvsagt.. Det blir bare 100 lappen dyrere enn F6 + C4 + S4 fra surround.. Nice! (Måtte endre litt her, det blir bare 100 lappen dyrere enn pakken fra surround i calvados farge! Det må man like.)

Hvorfor burde jeg ha sokker ellernoe slikt i bassportene? Burde jeg ha dette i både fram og bakhøytalere? jeg kan jo prøve meg litt fram med hvordan jeg liker lyden, men vil gjerne høre tanken bak at man burde gjøre dette..

Hva med XTZ subben? Det blir vel enten den eller proson 10" greia.. men vil ha alt i sort pianolakk :twisted: det vil stå bra til tvbordet i sotet glass og tven

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser testene på F6 så anbefaler de puter i portene på grunn av at bassen er veldig hardt satt opp. Hadde ikke noe særlig trua på dette selv, men måtte jo prøve. Det var overraskende stor forskjell, blir litt mindre bass. Dog så blir den mindre rumlende, heller mere presis og dynamisk. At det blir litt mindre bass i volum fra selve høyttalerne gjør jo heller ikke noe hvis du har en sub som tar over. Anbefaler å prøve med ullsokker, det har du sikkert hjemme og så kan du jo prøve deg litt frem. Å ja jeg bruker prosonen som senter og surroundhøyttalere, men så har jeg ikke plass til F6 også bak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •