Hjelp til kjøp av 2.1 (skal oppgraderes)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av 2.1 (skal oppgraderes)

Heisann! Jeg er helt ny på forumet, men fant ingen kategori hvor en kunne få hjelp til kjøp - så prøver meg her! Beklager om jeg gjør noe feil!

Jeg er ute etter et sett med små/stativhøytalere som kan fungere som pc-høytalere til jeg skal flytte ut. Disse vil da senere bli brukt som bakhøytalere. Budsjettet mitt ligger å vipper på rundt 10 000 kr, og i dette skal jeg ha 2 små høytalere, en stereoforsterker samt en sub.

Anlegget skal brukes til musikk og film, hovedsaklig musikk, men skal kunne trøkke litt om jeg virkelig vil. Dette er ikke noe party-anlegg. Musikktypen er hovedsaklig rock / pop og elektronika. Bass er viktig, men den skal ikke fylle hel rommet, men være presis og heller trøkke en romle, om jeg forklarte meg riktig.

Jeg er veldig desigbevisst, så utseendet er viktig.

Har laget et lite oppsett jeg selv mener er mye for pengene.

Høytalere: BW DM685 - 4296,-
    Subwoofer: BW ASW608 - 3698,-
    Forsterker: NAD C315 - 2498,-

Total: 10 492,-
    PS: Grunnen til en billig forsterker er at dette er det eneste midlertidige i dette oppsettet, da en surround-reciever vil bli kjøpt når jeg flytter ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå til med en NAD L54 Dvd-reciever(3998.-) og B&W CM1(6496.-) så har du gromlyd :-D

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei der jeg fikk mine B&W 685 for en uke siden og jeg kan garantere deg at du ikke vil angre så mye som et sec på at du kjøper dem.

når det gjelder forsterkeren er det bedre å bruke litt ekstra penger på den så ville kjøpt DENON PMA-700AE til 3200kr. siden du skal bruke dette anlegget til musikk hovedsaklig, ville jeg beholdt denne forsterkeren som effektforsterker til frontene når du kjøper surround forsterker.
    ta en tur til nærmeste hifibutikk og hør på høytalerene sammen med den forsterkeren. du vil bli overasket over hvor mye bass disse små høytalerene greier å levere. ligg i hvert fall unna den B&W subben, er det noe de ikke kan lage så er det subber desverre.
    var jeg deg ville jeg nå spart de pengene og heller kjøpt en litt skikkelig sub etter hvert når du vil ha et surround anlegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •