Dali Ikon 8?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57

Tråd: Dali Ikon 8??

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oki. Takker for svar! Nå har jo jeg klipsch,og de er hverfall lyse i toppen i følge folk. Har vel egentlig rett i det,men syns nå jeg har klart og få de til og spille ganske greit. Lurer litt på hvordan Ikon 8 spiller i forhold til klipsch'ene mine. Begynner og bli litt lei av de,og føler på meg at jeg må oppgradere ganske så snart.:twisted: Liker at det trøkker litt i bunn hvertfall..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med deg Ratata, de spiller fett som bare ****. Gleder meg til å få effekten min tilbake Da blir det rett og slett leven på godt norsk, ellers håper jeg folk vil ta en lytt på disse høytalerne. De kommer til å knuse mye på markedet

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg ile til med store gratulasjoner her nå, ble det Ikon 8 på denne herren også? :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse plaget med litt hissig diskant som de andre i Ikon serien?

De ser jo spennende ut, men er redd for at de kan bli litt store for rommet mitt, er jo ikke stort mer enn 2.8m til lytteposisjon.

Tanker om dette?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, ikke etter mine ører iallefall. Har registert at mange mener Ikon er hissige men mine er etterhvert innspillt og jeg opplever dem altså ikke som hissige. Har kun hørt dem på Denon og Vincent da, bare så det er nevnt.. :-)

Vedr størrelsen: De måler 116 cm på spikes, de ruver litt men blir ikke for store, ca 4 meter til sweetspot i stua mi

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke annet å gjøre enn å ta de med på listen over aktuelle høytalere da.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Kan jeg ile til med store gratulasjoner her nå, ble det Ikon 8 på denne herren også? :-D
    Vel, du kan si det sånn at jeg ble veldig inspirert her, så jeg hørte på dem og bestilte dem med det samme. Så jeg sitter her hjemme og speller dem inn med Marillion, pokkers god høytaler dette her altså. Det er så bra saker, Ikon 7 er blass i forhold. Tror denne kan bli en bestselger

Ikon 8..... Visst pokker har jeg kjøpt det

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Oki. Takker for svar! Nå har jo jeg klipsch,og de er hverfall lyse i toppen i følge folk. Har vel egentlig rett i det,men syns nå jeg har klart og få de til og spille ganske greit. Lurer litt på hvordan Ikon 8 spiller i forhold til klipsch'ene mine. Begynner og bli litt lei av de,og føler på meg at jeg må oppgradere ganske så snart.:twisted: Liker at det trøkker litt i bunn hvertfall..

Om du ønsker bedre ytelse ville jeg vel vurdert et forsterker bytte...
    Min erfaring med EC og Klipsch(basert på 4.7 og aw100) er at du nesten trekker en polvott over høytalern, samtidig som lydbilde blir veldig snevert...

Vurdert rør ?

Var selv på hifiklubben for å høre på et par Ikon 7 engang i tiden, har ALDRI vært så skuffa noen gang. Makan til tam og skrikenes høytalerer er det lengesiden jeg har vært borti. Dette spilte lyd, ikke musikk i mine ører...
    Hører med til historien at jeg hørte de på en OK Denon reciver og en denon DVD spiller, ikke akkurat beste utgangspunkt...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vel, du kan si det sånn at jeg ble veldig inspirert her, så jeg hørte på dem og bestilte dem med det samme. Så jeg sitter her hjemme og speller dem inn med Marillion, pokkers god høytaler dette her altså. Det er så bra saker, Ikon 7 er blass i forhold. Tror denne kan bli en bestselger

Ikon 8..... Visst pokker har jeg kjøpt det
    3 x klapp og gratulerer! :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Om du ønsker bedre ytelse ville jeg vel vurdert et forsterker bytte...
    Min erfaring med EC og Klipsch(basert på 4.7 og aw100) er at du nesten trekker en polvott over høytalern, samtidig som lydbilde blir veldig snevert...

Vurdert rør ?

Var selv på hifiklubben for å høre på et par Ikon 7 engang i tiden, har ALDRI vært så skuffa noen gang. Makan til tam og skrikenes høytalerer er det lengesiden jeg har vært borti. Dette spilte lyd, ikke musikk i mine ører...
    Hører med til historien at jeg hørte de på en OK Denon reciver og en denon DVD spiller, ikke akkurat beste utgangspunkt...

--------------

Ikon 7 låter bra med riktige komponenter, den er krevende som bare pokkern. Jeg synes den ble litt slapp i bassen, men jeg har supplert med effekt og sub så jeg skal drive mine nye ikon 8 godt nå.

Musikken er ikke det samme uten det som hører til, penger og vilje

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd de mot Yamaha? Merket at yamaha har en litt varmere lydsignatur enn det denon har, noe som i mine ører vil gi Ikon en liten fordel ift Denon. Kan noen be/avkrefte dette? Doxa'n er rimelig nøytral, men tror den har power nok.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hørte ikon 8 på thule ia150b + azur v2 i dag, spillte helt sheriff. Tror du skal lete høyt og lavt for å finne en bedre lydformidler i den prisklassen.

ANBEFALES!!!!!!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Ikon 6/7 på thule elektronikk og det var ikke helt min smak gitt...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf

Samme her, har også hørt på denne kombo'n.. gikk lett videre for å si det slik.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt å hørte på disse mot Dali Concept 8.

Brukte da en NAD C542 CD-Spiller, og NAD C372 og C272 (begge brokoblet, 350w pr. høytaler).

Syns dessverre det var en altfor hissig diskant. Synes tilogmed Concept 8 var bedre å høre på, og hvertfall når volumet var på tur opp.
    Nå vet jeg ikke hvor lenge disse var spilt med enda, og jeg bare håper
    de blir "varmere" etterhvert!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er hver sin smak, selv synes jeg denne 8'ern låter mye bedre enn 7'ern. Så jeg angrer ikke på mitt kjøp for å si det slik, men det er bare noen som liker litt av hvert. Du burde prøve 8'ern på Denon med en PS Audio HCA 2 effekt, så snakker vi sannheten HCA'n gjør underverker, det kan jeg love deg i hvertfall.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig at 8'rn spiller bedre enn resten av serien.
    Veldig mange som liker Helicon 400 bedre enn 800 og. Skal høre på den så finner jeg vel ut det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok merke en stor grad forskjell på den 8'ern altså, helicon er deilige høytalere men de er litt for dyre for meg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del det var ingen direkte sammenligning jeg var ute etter, de ser spennende ut så jeg må nok høre godt på disse. Sålenge diskanten er i godslag så er jeg fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gi tilbakemeldinger nå du har sjekket de ut, kan være moro å lese hva du synes også. Det er jo bare moro å dele litt erfaringer på det området.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •