Smell og susing i Høyttalerne - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En fordel med f.eks Monster sin og antagelig de andre dyrere er at de gir en garanti for at de fungerer mot lynnedslag. Skulle de allikevel ikke klare å beskytte produktene som står tilkoblet dekker produsentet intill X antall hundre tusen.

Står svart på hvitt hos clas ohlson at de ikke kan garantere at den vil fungere.

Men hvordan egenskapene på strømrensing er blir jo noe annet igjen.

Syns du Monster sin blir for billig kan du jo alltids prøve å få tak i denne istedet. Monster Cable -- Signature Series™ Home Theater Reference HTPS 7000 MKII PowerSource with Dual Balanced Pure Power™ Transformers and Clean Power™ Stage 5
    Bare for å nevne det: en slik Monster strømrenser vil være redusert til damp etter en skikkelig lyn-fulltreffer......

Skal du sikre deg mot lyn er en skikkelig lynavleder å foretrekke.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt meg noe slikt for å fjerne støyen, ikke beskytte anlegget mot lyn, men hvis de gjør det i tillegg er jo det et pluss. Eller er det noe annet enn et slikt nettstøyfilter jeg kan kjøpe for å fjerne støyen?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Jeg hadde tenkt meg noe slikt for å fjerne støyen, ikke beskytte anlegget mot lyn, men hvis de gjør det i tillegg er jo det et pluss. Eller er det noe annet enn et slikt nettstøyfilter jeg kan kjøpe for å fjerne støyen?
    Har du prøvd deg litt frem med detektivarbeid for å finne feilkilden?

For eksempel - med kun effektforsterker på og kun høytalerledninger tilkoplet - ikke signalkabler, smeller det i høytalerene da?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha strømfilter til en billig penge så anbefaler jeg deg å snakke med Mikal på elkjøp finnsnes. Han får tak i alt av monster og supra filtre til en MYE billigere penge enn de nettbutikkene som har vært nevnt her! :-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev tidligere hjelper LCAudio filtret mot disse ting. Jeg hadde en vintage receiver der var særdeles følsom for disse strøm transienter, når lamper blev slått på osv, og filtret hjalp.
    Filtret vil IKKE ha noen effekt på de apparater der ikke er følsomme for støy så altså, med et anlegg der ikke har disse problemer skal man ikke forvente mirakuløse ting med lyden pga. "strømrensning".
    Legger inn linken igjen : L C Audio Technology / Mains Filter
    Det der skjer hvis en "surge protector" ikke virker er vel relatert til i hvilket område transienten kommer ? En strømpuls fra et annet uttak er noe annet enn et lynnedslag.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Som jeg skrev tidligere hjelper LCAudio filtret mot disse ting. Jeg hadde en vintage receiver der var særdeles følsom for disse strøm transienter, når lamper blev slått på osv, og filtret hjalp.
    Filtret vil IKKE ha noen effekt på de apparater der ikke er følsomme for støy så altså, med et anlegg der ikke har disse problemer skal man ikke forvente mirakuløse ting med lyden pga. "strømrensning".
    Legger inn linken igjen : L C Audio Technology / Mains Filter
    Det der skjer hvis en "surge protector" ikke virker er vel relatert til i hvilket område transienten kommer ? En strømpuls fra et annet uttak er noe annet enn et lynnedslag.
    Denne saken virket uhyre interessant. Skal den kobles til nettkabelen som går fra veggen til produktet eller skal den kobles til på en annan måte?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Bare for å nevne det: en slik Monster strømrenser vil være redusert til damp etter en skikkelig lyn-fulltreffer......

Skal du sikre deg mot lyn er en skikkelig lynavleder å foretrekke.
    Jepp men du har ihvertfall en produsent garanti for at anlegget ditt skal overleve. Og de backer det opp med erstatning om det skulle ryke.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •