AP Blue Diamond VS Klipsch RF-82?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question AP Blue Diamond VS Klipsch RF-82?

Trenger råd og meninger ang. kjøp av hjemmekinohøyttalerne.

Har en Yamaha RX-V2700 som skal styre showet.

Høyttalersettet skal koste under 20.000kr. (5.1 sett)

Så langt står valget mellom Audio pro BD, med black vektor og black pearl, og Klipsch RF-serien.(front RF82, senter RC 62 og bak RS 42).

Høyttalernes viktigste oppgaver vil være filmlyd. Rommet er ca 30kvm. Vil komme en god sub senere. Har nå en Yamaha SW 515, som skal gi litt hjelp til høyttalerne.

Hvilke høyttalere vil passe best til forsterkeren, og hvilket sett gir mest for pengene? Prisforskjell på ca 6-7lapper i Audip Pro's favør.

Håper noen med erfaringer på disse høyttalerne orker å hjelpe meg!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd med mine AP, men vurderer etterhvert å oppgradere til et Klipsch oppsett kanskje for å få litt mere trøkk og dynamikk. Men du vil ihvertfall få bra med bass hvis du har en ekstra subb tillegg til de aktive som er i APne. Men du får unektelig mye god lyd for pengene med AP settet, som har blitt veldig bra pris på etterhvert.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo VIDT forskjellige høyttalere. Er det rom i budsjettet vile jeg gått for Klipch uten tvil. AP er en bra høytaler, men den skiller seg ikke ut på noen som helst måte i mine øyne.

Tror også Klipch kan matche godt med Yamaha. RF-82 trenger en del mer krefter enn AP. De er også avhengig av en forsterker som ikke er for hissig og lys i toppen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm...

Jeg skal ta meg en tur på TonArt i Trondheim å lytte litt til begge merkene.

Det vil bli klipsch dersom det er en god forskjell på lyden mellom de 2. Er det derimot lite som skiller de regner jeg med det blir Audio Pro. Det er tross alt en Blueray-spiller imellom de i pris. Jeg mangler jo signalkilde enda.

Jeg kan se for meg at surround høyttalerne til Klipsch vil gi et bedre lydbilde bak en det Audio Pro høyttalerne gjør. Må bli et mer åpent og luftigere bilde, kan ikke skjønne annet...

Forhåpentligvis er det også mulig å presse litt på prisen på Klipsch.. Ser de har begge merkene på Bmaudio.no også. Får prøve å få til en priskonkurranse mellom tonart og de.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Klipsch , de er mer dynamiske vs. AP ( les. mer trøkk)
    Vedr. pris ,se prisjakt Klipsch RF 82
    gubben

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har veldig bra service på Bmaudio ihvertfall, kjøpte mine der, fikk de gratis tilsendt, da de ikke fikk hentet de frem fra lageret da jeg var der for lytting.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kan anbefale BM.Kjøpte allt mitt der
    gubben

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film = Klipsch ;-)
    Gå for 1 nr større surroundhøytalere til de frontene og centeren... RS-52

NB Hør med flere en Tonart når de gjelder pris... blir fort noen kr og spare på det

Spør BM Audio om tilbud som nevn over
    82 pakken :-)
    BM Audio

Om ikke 2700 har krefter nok er det ikke værre en og spare til en effektforsterker til og ta seg av front høytalerne :-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du kommer en del billigere unna, hvis du venter med, eller velger en annen sub, den koster tross alt 12000kr...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle ta samme valg på januar iår, valget falt på Blue Diamond. Jeg syntes de var bedre på musikk, også har de jo innebygde subber så du trenger nesten ikke mer bass. Og med den pakkeprisen er det jo mye for pengene synes jeg. Tonart var derimot ikke villige til å gi rabatt akkurat, ble 2000 billigere å bestille fra butikk i oslo inkludert frakt enn å hente de i Trondheim.

Jeg er fremdeles godt fornøyd med valget mitt også, selv om en sub frister

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, takk til alle dere som har hjulpet meg med tips og råd! Supert med et slikt forum!

Det vil bli spennende å høre de 2 opp mot hverandre. Begge høyttalerne er estetisk veldig pene, så waf'en er god på begge. Klipsch, så fremt lyden faller godt i smak, vil være greie å oppgradere i større utgaver av samme serie senere. Det er jo massevis av alternativer i akkurat den serien. Værre blir det med Audio Pro. Skal du bytte ut front,center eller bak der, blir ikke stilen i stua 100% ettersom det blir forskjellige farger osv. (Litt perfeksjonist kanskje?:roll:

MEN, det spørs om det blir en stund før det blir oppgraderinger etter kjøpet, en god del gjenstår på huset også..

Blir lange dager frem til valget er tatt, og høyttalerne står i stua! helsikes greier...

Virker som at Tonart er litt "snobbete", men får ta en kjøpsprat med de, så får vi se.

SPADE: Hvilken butikk brukte du i Oslo?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel hos AVhifi jeg handlet hos, greie folk som ga meg lav frakt synes jeg. Bakhøyttalerne kom noe senere, men det var fordi posten hadde skadet pakken.

Men BMaudio er billigere enn AVhifi tror jeg så det er sagt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB !!!
    Klipsch trenger noe innspilling før lyden setter seg

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spurt om tilbud på klipsch oppsett fra de jeg kunne finne på nettet.
    Forespørselen var på dette: 1 x RC64, 4 x RS52 og 2 x RF62.
    Sendte samme mail til disse butikkene: Tonart, Stereofil, Bass Brothers, Oslo HiFi center og JFS SOUND SYSTEMS.

Har forløpig bare fått svar fra tonart og Bass Brothers. Sitnevnte ga et tilbud levert på nærmeste postkontor som jeg tror blir meget vanskelig å slå.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    NB !!!
    Klipsch trenger noe innspilling før lyden setter seg
    Nå skal ikke jeg si at de jeg hørte var innspilte, men de stod iallefall i demorommet før jeg kom dit. Var RF-62 jeg hørte da, og jeg syntes det virket som de spilte lite bass så det kan jo være at de ikke hadde spilt mange timene.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Megawatt]Begge høyttalerne er estetisk veldig pene, så waf'en er god på begge. Klipsch, så fremt lyden faller godt i smak, vil være greie å oppgradere i større utgaver av samme serie senere. Det er jo massevis av alternativer i akkurat den serien. Værre blir det med Audio Pro. Skal du bytte ut front,center eller bak der, blir ikke stilen i stua 100% ettersom det blir forskjellige farger osv. (Litt perfeksjonist kanskje?:roll: QUOTE]

Hvis jeg ikke tar feil er det bare RF-83,RF-63 og RC-64 som er i ekte trefiner, resten av serien er kledd med vinyl. De ser like ut, men ved siden av hverandre ser man forskjel.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Nå skal ikke jeg si at de jeg hørte var innspilte, men de stod iallefall i demorommet før jeg kom dit. Var RF-62 jeg hørte da, og jeg syntes det virket som de spilte lite bass så det kan jo være at de ikke hadde spilt mange timene.
    Hos TonArt ?
    Hørte på RF-62 i demoromet hos Tonart.
    Jeg også syns de manglet mye bass der de sto i romet. (Metallica på Rotel forsterker)

Men kan ikke si mine RF-62 er akkurat bassfattige selv med tonekontroll avslått hjemme hos meg nei.
    Mere bass en forventet vil jeg si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Jeg har spurt om tilbud på klipsch oppsett fra de jeg kunne finne på nettet.
    Forespørselen var på dette: 1 x RC64, 4 x RS52 og 2 x RF62.
    Sendte samme mail til disse butikkene: Tonart, Stereofil, Bass Brothers, Oslo HiFi center og JFS SOUND SYSTEMS.

Har forløpig bare fått svar fra tonart og Bass Brothers. Sitnevnte ga et tilbud levert på nærmeste postkontor som jeg tror blir meget vanskelig å slå.

Frode er generelt slett meget god på pris!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja han har gitt meget gode priser, men den siste mailen jeg fikk tror jeg ikke noe på. Der fikk jeg Klipsch RT-12d til kr 6645,- Står han bak det tilbudet blir det helt sikkert handel.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bass Brothers neste...:)

Høres ut som det er den rette mann å snakke med ved et kjøp av klipsch i så tilfellet.. Må si jeg lener mer og mer mot klipsch nå ja. Gleder meg som en drittunge til lytterunden! Uansett så blir det noen runder i A4'en med et stort glis i trynet når høyttalerne ankommer posthuset!

Har kjøpt noen høyttalerkabler i rent innfall pga lav pris på Netthandelen. Noen prosonkabler med bananplugger. Kom i blå eske. Noen tykke tarmer.. Husker ikke hva de heter i farta.. Men er det noen av dere som har hørt de? Betalte tilsammen 340kr for 4 kabler. (2x4m og 2x2mtr) Mente jeg så en pris på surround.no pålydende 490kr for 1 kabel på 2m. Det stod også at normalpris var over 700kr for en slik..

Har ikke alt for store forhåpninger til de, men må da spille bra til prisen jeg betalte...?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •