JBL Array

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 82

Tråd: JBL Array

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL Array

Jeg har hørt på en rekke høytalere, men har ikke hørt noen som har hatt bedre lyd enn JBL Array, sammen med Mcintosh oppsett. Dermed er det en het kandidat i min hjemmekino. Om jeg skal si noe negativt, måtte det være prisen.

Jeg kan nesten ikke finne noen tester på nett, og ingen som har senteren med i testen. Er det noen som har funnet dette eller klarer å finne det?

Hvilken elektronikk anbefales?

Er det noen forummedlemmer som vil dele sine erfaringer?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i neste Hjemmekino. Der tester vi komplett oppsett (dog uten subwooferen).

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt spent på den testen. For jeg har sjelden blitt så skuffet som da jeg hørte Array rund baut hos HFC i Bergen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt Array spille bra. Det var før vi plasserte den i et eget dedikert rom hos Hjemmekino. Jeg har aldri hørt en så stor forskjell fra dårlige butikkdemorom til eget oppsett. Les testen. Du vil sikkert bli like overrasket som vi ble

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til å lese denne testen jeg og. Syns aldri jeg selv har hørt disse spille optimalt, men på den andre siden..

.. det er jo rett og slett ikke sikkert at lyden tiltaler meg heller.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker Array godt, men det kan jo fort være min mangel på high-end lytteopplevelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Til å være et så dyrt oppsett låt de slett ikke bra hos HCK i Oslo. Hverken toppmodellen eller 1400 med Mcintoch. Skulle ikke tro rommet var så dårlig for 1400 i allefall.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Array

disse høytalerene, krever egnet rom, og plaseringen er litt vrien på disse har jeg opplevd, men god høytaler er det.
    Spillte meget bra i hjemmekino sin kino selv om man ikke fikk mange minutter i sweet spot...
    Gleder meg til testen,.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Se i neste Hjemmekino. Der tester vi komplett oppsett (dog uten subwooferen).
    Dette er jo gode nyheter. Hva skulle vi gjort uten dere. Stå på!

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når er neste blad igjen..uten å gå helt ot?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den burde komme de neste dagene i butikkene eller hos deg.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Array har jeg hørt på mese før. Det overbeviste ikke, men som Akto sier så oppfører de seg sikker helt forskjellig i et skikkelig dempet rom. men å kalle de verdens beste høyttaler er vel å ta ganske hardt i, det er mange high-end høyttaler produsenter der ute.
    Jeg fortrekker f.eks mine Revel Ultima Studio over JBL sounden anny day, og jeg ser absolutt ikke bort fra at det finnes langt mere kompromissløse konstruksjoner der ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Array er bra høyttaler det ingen tvil.....gir du den litt hjelp av 2 subber blir den enda bedre. Den havner nok et stykke ned på listen over verdens beste, du trenger bare høre jbl Everest så er den forbigått.

Mvh Roald

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Evrest i oslo. Var først og hørte på Burmester høyttalerne som koster vel og godt 370 laken, og Everest koster vel over 400 laken om jeg ikke er helt borti natta nå. Jeg syntes Burmester spilte MYE bedre. Grunnen? Overgangen fra bass til mellomtone og til slutt diskant var så sømløst at det nesten var skummelt :-D Dette opplevde jeg ikke med JBL. Men dem spilte sinnsykt bra dem også, men syntes Burmester var MYE bedre. Kan godt være smaken min som syntes det. Jeg sier bare min mening, men Array havner nok litt ned på lista nr det gjelder verdens beste høyttaler. Jeg har heller ikke hørt på så mange skikkelige high-end anlegg, men akkurat den forskjellen mellom Burmester og JBL Everest var stor. Elektronikk spiller vel inn en god del. Men dem sier det da, at Mcintosh skal være en perfekt match med JBL. Burmester og Burmester :-) Syntes til og med B&W 803D spilte bedre enn Array på langt billigere elektronikk. :-) Men som sagt. MIN mening :-)

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hørte Evrest i oslo. Var først og hørte på Burmester høyttalerne som koster vel og godt 370 laken, og Everest koster vel over 400 laken om jeg ikke er helt borti natta nå. Jeg syntes Burmester spilte MYE bedre. Grunnen? Overgangen fra bass til mellomtone og til slutt diskant var så sømløst at det nesten var skummelt :-D Dette opplevde jeg ikke med JBL. Men dem spilte sinnsykt bra dem også, men syntes Burmester var MYE bedre. Kan godt være smaken min som syntes det. Jeg sier bare min mening, men Array havner nok litt ned på lista nr det gjelder verdens beste høyttaler. Jeg har heller ikke hørt på så mange skikkelige high-end anlegg, men akkurat den forskjellen mellom Burmester og JBL Everest var stor. Elektronikk spiller vel inn en god del. Men dem sier det da, at Mcintosh skal være en perfekt match med JBL. Burmester og Burmester :-) Syntes til og med B&W 803D spilte bedre enn Array på langt billigere elektronikk. :-) Men som sagt. MIN mening :-)
    Vi skal vel ikke legge oss bort i diskusjon om verdens beste høytaler, det blir nok aldri noen enighet om det, men dette kan være den beste for trådstarter.
    Men skjønner og at du bare deler din mening

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Verdens beste høytaler er den høytaleren som faller mest i smak innenfor din prisklasse" - Bygdefjompen

Alt går på preferanser, ta for eksempel Swans F1.1F, ht til ca 60k. Swans fikk jo plutselig veldig mye oppmerksomhet etter at Kenti (var det ikke?) her på forumemt ga f2.2f en meget positiv test som ble fulgt opp av en meget bra demo i hjemmekino sin referansekino (pokker ta at det falt på en dag jeg var i stockholm!). Når det kommer til F1.1F var jeg på en demo på disse, hos en som har jobbet utrolig mye med rommet. På hans type musikk låt det bra, men jeg syntes det var kjedlig. På min type musikk låt det mildt sagt gørrkjedlig. Men de traff hans preferanser! Og en annen her på forummet kjøpte de etter å ha vært på demo hos samme type. For han var de gull, for meg var de gørr. Jeg kjøpte meg selv ett par jbl array 1400 for ikke så altfor lenge sida, og har ikke angra ett sekund.

Jeg gikk fra RF7 til La Scala til Array 1400, tråden er ganske så rød er den ikke? Her skal det være trøkk, dynamikk og live følelse, samtidig som høytalera må kunne diske opp med et forførende lydbilde på musikk a'la Ole Paus og Diana Krall. Everest har jeg ikke hørt, og det finnes tusenvis av høytalere jeg ikke har hørt. Men for meg var det perfect match. Men jeg vil likeså ikke si at de er verdas beste; så langt er de derimot "verdas beste for meg utfra mine økonomiske begrensninger"
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du Array gir mer trøkk, dynamikk og live følelse enn La Scala? Brukte du nåværende oppsett på La Scala, Skrotnissen?

Lf

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg drar det litt langt i overskriften, men de er nå det beste jeg har hørt. Det er forøvrig fullt mulig å komme med andre forslag, samt ha andre preferanser enn trådstarter.

Jeg har også hørt Everest, men var lite imponert, men det kan være så mange årsaker til det. De er uansett så dyre at jeg fort blir singel dersom jeg skulle prøve å få noe slikt i hus. Ikke har jeg plass til dem heller.

Men Array synes jeg var svært gode. Jeg er på jakt etter tester, men sliter med å finne det. Jeg synes det er greit å lese litt tester og høre brukererfaringer, slik at jeg slipper å teste dem sammen med 18 forskjellige forsterkere etc før jeg blir fornøyd. Jeg er ute etter pekepinner på hva som passer sammen med dem, intrykk av senter etc.

Er det ingen som har funnet dette på nett?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder forsterkere til Array må du finne noe som kan levere både watt og strøm. Disse høyttalerne er krevende som fy.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Når det gjelder forsterkere til Array må du finne noe som kan levere både watt og strøm. Disse høyttalerne er krevende som fy.
    drømmen er selvfølgelig å finne en effektforsterker som kombinerer magien fra rørenes verden med den brutale kraften i oberon. Tørr jeg spørre hva dere brukte når dere testet de i deres referansekino? (Det er ikke alltid hjemmekino bladet faktisk kommer ut her på bygda desverre)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •