JBL Array - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82

Tråd: JBL Array

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Akto kan du gi en beskrivelse av lytterommet dere brukte ?
    http://avforum.no/minhjemmekino/show...0referansekino

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet nesten med det ja

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen høytaler som gjør meg så tilfreds som jbl array , med rikelig med krefter fungerer de til alt på alle volum og smilet ditt vil komme frem hver gang du prøver å få de ned i kne stående.(for det er nesten umulig) det er skremmende hvor mye effekt og hvor ekstremt høyt de kan spille om du liker å dra på i ny og ne Jeg har hatt mine i snart ett år, å har aldri sett meg tilbake. Det er min mening men vi er alle synsere

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken elektronikk bruker du?

Måtte du jobbe mye med plassering eller andre ting for å få dette til å låte bra? Er det stor forskjell på sweetspot og andre plasseringer?

Vil svært gjerne høre mer om dette, da jeg har lyst på denne.....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte array800 med en MC2275... Utrolig bra!!

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker 1 stk mcintosh mc252, det fungerer godt men er på utkikk etter en til for å utnytte alt potensialet som ligger i array. Har ikke hatt problemer med plassering men det er rigtig at sweetspot er noe begrenset, men ikke noe stort problem. kjenner meg ikke helt igjen i kritikken som finnes i denne tråden. Men forsterkerkraft er nok nøkkelen til suksess her. jeg fikk en demo med ma 6900 på 2X200W og det fungerte dårlig, derimot når mc402 ble koblet opp ble det andre boller

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOLB: hvilken utgave har du? mulig du har skrevet det det i denne tråden, men av en eller annen merkelig årsak vil ette øya mine registrere det akkurat nå, så jeg håper at ordtaket "det er bedre å spørre en gang for mye enn for lite" stemmer

Hvis det er array1400 det er snakk om må du huske på at selv en mc402 ikke har nok krefter til å kontrollere de slik de burde bli kontrollert når man virkelig skrur opp volummet.
    Men jeg innbiller meg at to stk mc252 i brokobla utgave bør hjelpe endel. Selv bruker jeg midgard oberon 6.1 idag. Valte å prioritere høytalerbiten først, så blir det ny effekt til sommeren om alt går som planlagt.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    array 1400 ja ja håper en 252 til vil gjøre susen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x500 mcintosh watt på array1400, joa, tanken er forlokkende! hehe.
    det eneste som suger litt her er at jeg tror at Ørsta er det durabelig støkke unna trøgstad? skulle ha vært rått å hørt oppsettet ditt når 252 nr 2 er plass
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Array 1400

Da var 50 timer med Array'ene over og i korte trekk gikk det fra en kjempe nedtur til stor glede,det ER en kjempehøytaler,krevende men hvis du bruker tid på plassering så får du veldig mye igjen,selv med ett relativt håpløst lytterom.
    En kompis av meg sa det ganske treffende "Det høres ut som ett par Servin Vega på steroider"etter den første timen og rett før de ble pakket ned sa han at han ALDRIG hadde hørt bedre lyd i stua mi,forskjellen var stor..
    Det tok ca 24 timer før de "satte" seg med ganske høy musikk,som sagt før så var dette ett par med demo høytalere og jeg antar att de ikke var innkjørt,kun brukt til korte demonstrasjoner i butikk.
    Inntrykket jeg sitter igjen med er att de er litt mørke fra nedre mellomtone og ned samt att øvremellomtone er litt tilbakelent(kabler ?jeg brukte ett sett med Nordost Baldur som ble lånt sammen med Høytalerene)
    Detaljene er strålende og plassering av instrumenter og vokal sitter som ett skudd.
    Jeg kunne vurdert og bytte ut Ti10k'ene,men forskjellene er for små til att det forsvarer prisdifferansen og min kommende eks var fast bestemt på att hvis de kom inn gikk hun ut... Det er helt klart att Array'ene har en meget dårlig WAF.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne vurdert og bytte ut Ti10k'ene,men forskjellene er for små til att det forsvarer prisdifferansen og min kommende eks var fast bestemt på att hvis de kom inn gikk hun ut... Det er helt klart att Array'ene har en meget dårlig WAF.

Forsiktig med husfreden, den er viktig. Utseendet på dem er spesielt, og første gang jeg så dem, så synes jeg de var utrolig stygge. Men jeg og andre har merket at man bli vant til det rare utseendet, og jeg kunne godt hatt dem i stuen i dag.

Artig at du fikk en så positiv opplevelse til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjemmekino oppsett

Hei, jeg skal oppgradere hjemmekinoen min. Jeg har fått et oppsett som virker fristende, hva syns dere som har litt mer peiling om det? Klarer det å yte maks osv?

Front høyttalere: 2xArray 1400
    Bak høyttalere: 2xArray 1000
    Center høyttaler: Array 880
    Subwoofer: Array 1500

Forforsterker: McIntosh MX120
    Effekt forsterker front: 2 x McIntosh MC501
    Effekt forsterker bakkanaler og center: McIntosh MC207

På forhånd takk!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var litt av et oppsett for en som er usikker. Har du ingen erfaring med disse produktene vil jeg anbefale deg å teste sammensetningen hjemme først med tanke på prisen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg

har noen spørsmål angående Array 1400. Skal på prøvelytting av dem på fredag, sammen med diverse Hegel utstyr, og da lurer jeg på om disse høytalerene er helst for film? Rocker de på film, men sier pass når det kommer frem til musikken, som jeg i hovedsak skal bruke de til?

Og hvilke høytalere kan jeg sammenligne disse opp mot? Slik at jeg kan teste dem opp mot noe som levere omtrent det samme, en god konkurent?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Array 1400

Ghotti:
    Det oppsette kommer til å trøkke noe helt vilt. Det er selvfølgeliv avhengig av hvir stort rom du har, men tror ikke du blir skuffet. Har jeg vært deg, hadde jeg holdt meg unna McIntosch og helst gått for Audio Reseasrch eller Primare. Jeg har hørt mye på array 1400 og K2. Audio Research gir en mye bedre lyd enn McIntosch på begge disse høytalerne. Dog er Audio Research litt vanksleig å få tak i.

KentOve: Disse høytalerne er definitivt ikke kun for filmbruk. De er fantastisk gode på musikk også. De veldig oppløst, detaljert, åpen. De blir aldri skarpe så lenge innspinllingen ikke er skarp. Stemmer gjengis helt nydelig. Bassen er helt fantastisk; rask, kontant, dyp, dynamisk. Siden det er 14 tommer elementer som går opp til flere hundre hz i bassen trøkker det veldig bra i mellom bassen også.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Forsiktig med husfreden, den er viktig. Utseendet på dem er spesielt, og første gang jeg så dem, så synes jeg de var utrolig stygge. Men jeg og andre har merket at man bli vant til det rare utseendet, og jeg kunne godt hatt dem i stuen i dag.

Artig at du fikk en så positiv opplevelse til slutt.
    Og det ble bedre !
    Min kommende eks og jeg hadde en liten diskusjon angående høytalere og hun fikk se K2 S9800 og fikk vite veil prisen,svaret var at de kunne hun godt ha i stua vell vitende om at jeg ikke ville ha råd til dem :roll:

Ja,ja for å gjøre en lang historie kort så var jeg innom HCK og fikk ett tilbud på demoparet dems som jeg ikke kunne si nei til

Så K2 S9800 blir levert til uka

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det ble bedre !
    Min kommende eks og jeg hadde en liten diskusjon angående høytalere og hun fikk se K2 S9800 og fikk vite veil prisen,svaret var at de kunne hun godt ha i stua vell vitende om at jeg ikke ville ha råd til dem :roll:

Ja,ja for å gjøre en lang historie kort så var jeg innom HCK og fikk ett tilbud på demoparet dems som jeg ikke kunne si nei til

Så K2 S9800 blir levert til uka
    Gratulerer med "drømmehøytalerne" Skal bli spennende å høre hva du synes om de i eget oppsett og hva din kommende eks velger å gjøre. typisk flaks for ei dame; "de kan du gjerne ha i stua gutten min (akkurat som om du har råd til de liksom). eh, pokkern, hva sier du? fikk du en god pris du hadde råd til? dam!"
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Gratulerer med "drømmehøytalerne" Skal bli spennende å høre hva du synes om de i eget oppsett og hva din kommende eks velger å gjøre. typisk flaks for ei dame; "de kan du gjerne ha i stua gutten min (akkurat som om du har råd til de liksom). eh, pokkern, hva sier du? fikk du en god pris du hadde råd til? dam!"
    For å gi en kort oppdatering på forholdet våres etter at hun fikk vite det,så er jeg akkurat ferdig med det 5 døgnet på sofan

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men, noen døgn på sofaen veid opp imot k2? helt greit i mine øyne!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt !!

Det skal bli spennende å se hva som skjer når jeg forteller henne at jeg ser etter ett par til :shock:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •