JBL Array - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82

Tråd: JBL Array

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ELEL6200
    Mener du Array gir mer trøkk, dynamikk og live følelse enn La Scala? Brukte du nåværende oppsett på La Scala, Skrotnissen?

Lf
    Jepz. Brukte c220 og oberon 6.1 på de også. For all del, det skortet ikke på trøkk på de, men arrayene tiltalte meg i langt større grad. Både lyd- og utseende messig. MEN, jeg er fult klar over det er nok av folk som har fått la scala til å låte helt fremdragende ved hjelp av matching av utstyr og da gjerne rør. Oberon blokkene er langt fra en optimal match til la scala. Nada hemmlighet det der

anyway, la sacalaene står fortsatt hos meg, venter bare på at sjåføren min skal komma seg hjem frå ferie, så skal vi få kjørt de inn på repp. Når de kommer tilbake skal jeg prøve å få eieren av rogue'n til å seg en tur med roguen seff, og teste ut den på la scala. Just for the fun of it
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Når det gjelder forsterkere til Array må du finne noe som kan levere både watt og strøm. Disse høyttalerne er krevende som fy.
    Sånn som f.eks. 350w per kanal i inntil 5 kanaler og minimum 8500vA (mer med ekstra kondensatorbank)?

Bladelius

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke disse høyttalerene en veiledende pris på 600 000,-?

Edit; Nei, det var JBL Everest med en VEIL pris på 450 000,-

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Har ikke disse høyttalerene en veiledende pris på 600 000,-?

Edit; Nei, det var JBL Everest med en VEIL pris på 450 000,-
    Sånn sett er faktisk array serien relativt fornuftig priset! Vel, i og med at jeg ikke har fått hørt everest har jeg kanskje ikke noe grunnlag for den kommentaren, men jeg har vel vanskelig for å tru everest fortjener prisen på 370k ekstra
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Array!

Håper ikke jeg fornærmer noen nå, det er ihvertfall ikke meningen. Jeg hater JBL Array. Lyden er så langt fra mine preferanser som du kan komme. I tillegg synes jeg de er grisestygge. Og jeg har hørt dem med dyyyyr elektronikk. Mulig rommet ikke var optimalt, men allikevel. Verdens beste høyttaler? Aldri i verden

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur du vil få et knall oppsett med JBL Array, Mcintosh MC-2KW, C-1000-C/P/T, MDA1000
    og verdens beste DVD spiller fra Lidl...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har verdens beste høyttaler i array, så må vel La Scala + Array tilsammen være noe av det ypperste;-)
    Hadde ikke gitt opp La Scala for de er på enkelte parametrer noe av det beste som er å oppdrive av høyttalere, men det kreves jobbing, rør, SET og klasse A, så det kan fort bli dyrt. I tillegg er de stygge beist og jeg forstå meget godt at du velger Array som er verdens beste høyttaler i dine ører.

Lf

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jepz. Brukte c220 og oberon 6.1 på de også. For all del, det skortet ikke på trøkk på de, men arrayene tiltalte meg i langt større grad. Både lyd- og utseende messig. MEN, jeg er fult klar over det er nok av folk som har fått la scala til å låte helt fremdragende ved hjelp av matching av utstyr og da gjerne rør. Oberon blokkene er langt fra en optimal match til la scala. Nada hemmlighet det der

anyway, la sacalaene står fortsatt hos meg, venter bare på at sjåføren min skal komma seg hjem frå ferie, så skal vi få kjørt de inn på repp. Når de kommer tilbake skal jeg prøve å få eieren av rogue'n til å seg en tur med roguen seff, og teste ut den på la scala. Just for the fun of it

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Verdens beste" er en ordlyd som burde vært auto-filtrert bort av AVForums servere. Blir aldri noen god debatt av slikt.

Når det gjelder JBL Array så fikk jeg hørt Array 1400 på noen McIntosker for en stund siden men etter 5 minutter måtte jeg gå ut av demorommet for å hvile ørene. I mine ører var det no good, men smak kan debateres.

I går fikk jeg anledning til å høre på Revel Ultima Salon 2, elektronikken tror jeg var Mark Levinson N309S og Mark Levinson N436. Denne komboen er min (foreløpige) #1 referanse.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ELEL6200
    Om du ikke har verdens beste høyttaler i array, så må vel La Scala + Array tilsammen være noe av det ypperste;-)
    Hadde ikke gitt opp La Scala for de er på enkelte parametrer noe av det beste som er å oppdrive av høyttalere, men det kreves jobbing, rør, SET og klasse A, så det kan fort bli dyrt. I tillegg er de stygge beist og jeg forstå meget godt at du velger Array som er verdens beste høyttaler i dine ører.

Lf
    hehe, jeg poengterte at det "var verdas beste høytaler for meg utfra mine økonomiske begrensinger". det det også skulle ha stått i det sitatet: "og ut fra det jeg har hørt". jeg ser ikke bort fra at jeg en dag i fremtiden får oppleve en høytaler som tiltaler meg enda mer, og dermed blir den nye referansen.

Dyrt blir det også fort om man skal prøve å få så mye som mulig ut av array. Men for all del, det å si at utseendet ikke spilte en rolle ville nok ha vært en liten overdrivelse. hehe.

Så lenge man faktisk er fornøyd med ens egen høytaler ut fra sitt eget budsjett, så vil vel egentlig begrepet "verdas beste høytaler" være totalt urelevant.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    "Verdens beste" er en ordlyd som burde vært auto-filtrert bort av AVForums servere. Blir aldri noen god debatt av slikt.

Når det gjelder JBL Array så fikk jeg hørt Array 1400 på noen McIntosher for en stund siden men etter 5 minutter måtte jeg gå ut av demorommet for å hvile ørene. I mine ører var det no good, men smak kan debateres.
    Skal endre overskriften som du befaler. Men det er nå likevel den beste jeg har hørt.

Artig at du skulle ha en slik opplevelde for den er nesten lik den jeg og Bigtor hadde på JBL Everest.

Det må sies at høytaleren i utseendemessig er imponerende og Mcintosh anlegget som var koblet til likeså. Vi kom inn i rommet da en selger satt på en demolåt. Selgeren gliste fra øre til øre, og det gjorde kunden også. Kunden gav tummelen opp tegn til selgeren. Da han skrudde litt ned, gav de begge uttrykk for at dette låt fantastisk. Jeg og Bigtor, klarte etterhvert ikke å holde oss lenger, og måtte flirende forlate rommet. Vi holdt rett å slett på å le oss skakke. Lyden var helt forferdelig, spesielt diskanten.

Årsaken til dette kan være flere. Det er trolig at forsterkeren ikke var varmet opp, og det er mulig at høytaleren ikke var spilt inn. Det kan også være mange andre grunner til at det var dårlig lyd. Uansett var det grusomt å høre på, og det var utrolig morsomt at både kunde og selger synes at det låt så bra. Det er ikke uvanlig at en kunde synes at alt som kan spille høyt låter bra. Men at selgeren også mente det samme, det reagerte vi på.

Jeg kan på ingen måte tro at JBL lager en høyttaler som koster 500 000kr som låter dårlig. Jeg tror ikke noen produserer høyttalere i denne prisklassen som er dårlig. Men den kan ikke spille bra alene, det er flere elementer som må klaffe.

Jeg skal i nærmeste framtid på demo på Array 1400. Har bare hørt 800 serien.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder JBL Array så fikk jeg hørt Array 1400 på noen McIntosker for en stund siden men etter 5 minutter måtte jeg gå ut av demorommet for å hvile ørene. I mine ører var det no good, men smak kan debateres.

I går fikk jeg anledning til å høre på Revel Ultima Salon 2, elektronikken tror jeg var Mark Levinson N309S og Mark Levinson N436. Denne komboen er min (foreløpige) #1 referanse.

Godeste Kokk kunne du si litt mere om dine inntrykk av Salon 2?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Godeste Kokk kunne du si litt mere om dine inntrykk av Salon 2?
    Så du fattet interesse? Hvorfor forundret det meg ikke?

Inntrykk....på en så alt for kort lytteseanse... Var hos A-Varer i annet ærend men Olav ville ha meg til å lytte på dem. Jeg lot meg ikke be to ganger og selv om jeg ikke hadde med egen musikk så fikk jeg høre noen kjente og ukjente artister. Tror ikke jeg skal utbrodere for mye, men denne komboen traff veldig godt på den holografi jeg er en sucker for. Selv med heftig musikk så var det kjekt å høre alle små detaljer i musikken uten å måtte streve etter å lytte etter dem. Tok meg selv i å glemme å lytte på høytalerene og rett og slett nyte musikken :-D.

Det går mange fly hit til Sandnes, hvorfor ikke ta en tur? Selv kan jeg spassere ned til Olav på 5 minutter...

edit: Trykkleif-retting

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Skal endre overskriften som du befaler. Men det er nå likevel den beste jeg har hørt.

Artig at du skulle ha en slik opplevelde for den er nesten lik den jeg og Bigtor hadde på JBL Everest.

Det må sies at høytaleren i utseendemessig er imponerende og Mcintosh anlegget som var koblet til likeså. Vi kom inn i rommet da en selger satt på en demolåt. Selgeren gliste fra øre til øre, og det gjorde kunden også. Kunden gav tummelen opp tegn til selgeren. Da han skrudde litt ned, gav de begge uttrykk for at dette låt fantastisk. Jeg og Bigtor, klarte etterhvert ikke å holde oss lenger, og måtte flirende forlate rommet. Vi holdt rett å slett på å le oss skakke. Lyden var helt forferdelig, spesielt diskanten.

Årsaken til dette kan være flere. Det er trolig at forsterkeren ikke var varmet opp, og det er mulig at høytaleren ikke var spilt inn. Det kan også være mange andre grunner til at det var dårlig lyd. Uansett var det grusomt å høre på, og det var utrolig morsomt at både kunde og selger synes at det låt så bra. Det er ikke uvanlig at en kunde synes at alt som kan spille høyt låter bra. Men at selgeren også mente det samme, det reagerte vi på.

Jeg kan på ingen måte tro at JBL lager en høyttaler som koster 500 000kr som låter dårlig. Jeg tror ikke noen produserer høyttalere i denne prisklassen som er dårlig. Men den kan ikke spille bra alene, det er flere elementer som må klaffe.

Jeg skal i nærmeste framtid på demo på Everest 1400. Har bare hørt 800 serien.
    Jeg skal ikke spekulere i om demoen jeg hørte på var innspillt eller ikke. Demorommet var greit nok, men jeg satt en stol til sides for sweetspot. Uansett var diskanten såpass på at jeg fikk bakoversveis og bulende øyne etter begynnelsen på første sang. Resten av seansen var jeg fast (forut)bestemt på at jeg ikke ville like dem :evil:. Men duverden så høyt de kunne spille. Såpass høyt at jeg var redd jeg ville gå ut med øresus...

PS: Jeg skrev McIntosk ettersom jeg er vokst opp under generasjon X og elsker å herje med ord... Så Quoten din kan jeg ikke helt stå for

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men duverden så høyt de kunne spille. Såpass høyt at jeg var redd jeg ville gå ut med øresus...

PS: Jeg skrev McIntosk ettersom jeg er vokst opp under generasjon X og elsker å herje med ord... Så Quoten din kan jeg ikke helt stå for
    Samme opplevde jeg på Everest. Snakket med en kar som hadde JBL Array 800 sammen med rør, og han sa at det tok en stund å varme det opp, men så satt det som et skudd.

Når det gjelder stavingen min, så trodde jeg hadde skrevet feil selv, så først etterpå at det var deg. Jeg retter vanlingvis ikke andre sine stavefeil når jeg Quoter. Har mer enn nok med mine egne.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på demo i Bergen, men jeg var så skuffet at jeg har ikke orket å skrive noe her. Kanskje noe av de som var med vil skrive noe.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg har vært på demo i Bergen, men jeg var så skuffet at jeg har ikke orket å skrive noe her. Kanskje noe av de som var med vil skrive noe.
    Ikke så ofte vi er helt på bølgelengde, vertigo. Men her står vi skulder mot skulder.... ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått noe overbevisende demo av Array enda, men jeg tror det kommer av feil rom/elektronikk. K2 (250 000kr) har jeg hørt låte skikkelig bra en gang, da stod de midt i et stort rom. De andre gangene har det ikke vært mye å skryte av.....

0,5 mill utgavene (Everest) har jeg hørt, og det har vært bra både i et middels og lite rom (sett bort i fra bass-problemer i det lille rommet).

Har sett på JBL flere ganger, men jeg er relativt sikker på at jeg ikke kommer til å klare å få det til å spille skikkelig bra slik situasjonen min er i dag (da først og fremst ift. boforhold/lytterom).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av tingene som overrasket mest, var at sweetspot var kun et sted i rommet, og 40 cm bort fra dette var det markant forskjell på lyden.

Den fungerte ikke optimalt på musikk, men på kino var den bedre. Høy og kraftig lyd, men jeg måtte ta meg til øret ganske ofte, for å kjenne etter om det blødde ut av ørene, og det er ingen spøk. Diskanten var meeget påtrengende.

Det var heller dårlig matching av forsterker og lytterommet var laaaangt fra optimalt. En ganske skuffende opplevelse.

Det paradoksale er at jeg har hørt lillebroren, 800 låte utrolig bra tidligere.

Men på denne høytaleren er det tydelig at mye skal stemme. Forsterkere sweetspot, materiale osv. Vet ikke om jeg orker å prøve å få til noe med denne høytaleren. Ser for meg mye arbeid bare med å sette sammen komponenter. Jeg hører uansett mest på kino(95%).

Noen som har forslag?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Array 1400 hjemme nå og har bare kjørt dem ett par timer,det er lånte demo høytalere så de har fått kjørt seg litt.
    Rommet mitt er heller ikke optimalt,men det som slår meg først er att det mangler noe i øvre mellomtone ?? noen andre som har den samme følelsen ?

Ok jeg sammenligner dem med JBL Ti10k som i utgangspunktet kan være krevend spesielt i toppen,men jeg føler att det mangler "noe",det virker som om de er mer tungdrevene og mye av dynamikken mangler

I morgen skal de få stå å gå på ett moderat høyt nivå (85-90db) mesteparten av dagen for å se om de løsner litt,men jeg må ærlig innrømme at jeg tviler litt nå....

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har aldri hørt Array spille bra. Det var før vi plasserte den i et eget dedikert rom hos Hjemmekino. Jeg har aldri hørt en så stor forskjell fra dårlige butikkdemorom til eget oppsett. Les testen. Du vil sikkert bli like overrasket som vi ble
    Akto kan du gi en beskrivelse av lytterommet dere brukte ?

Helt ærlig for en time siden var nedturen total... Men NÅ begynner det å skje ting her,detaljer og dynamik kommer frem,ser egentlig frem til å gi de en seriøs test i morgen ettermiddag :-D

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •