Kinesiske høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Kinesiske høyttalere

Er det noen som har kjennskap til Kinesiske høyttalere, og kvaliteten på disse?
    Har fått tilbud om å kjøpe et sett av fabrikat Mistral. Modellbetegnelsen er SAG-600.
    Mener å ha hørt navnet før, men klarer liksom ikke helt å plassere det.
    Her er en link til hjemmesiden, beskjedent med opplysninger om de, men ganske ruvende saker.
    Hi-Fi Loudspeaker-Front speakers-Home Theater

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det produseres vanvittige mengder høyttalere i kina. Pr i dag regnes vel Jungson for å være deres sterkeste aktør tett fulgt av for eksempel CAV. Det jeg har hørt av disse kjennetegnes med en lydsignatur som heller mot det varme og behagelige. Hos Jungson mener jeg at elektronikken holder ett høyere nivå enn høyttalerene. En annen nykommer fra det kinesiske marked er Kings Audio som produserer elektrostater. Det jeg har hørt av disse er imponerende sett ut fra pris vs ytelse.

En rekke andre aktører produserer produktene sine i kina pga lave produksjonskostnader (XTZ blandt annet), men disse benytter seg av komponenter fra andre steder i verden.

Mitt inntrykk etter ett par reiser i asia er at produktene i stor grad ser langt bedre ut enn de det de kan levere. Ett annet problem med å kjøpe høyttalere fra Kina som ikke selges i norge er dem du møter på om noe ikke virker som det skal eller blir ødelagt.

Personlig ville jeg ikke kjøpt høyttalere, eller andre hifiprodukter, fra Kina uten å fått høre dem først. Jeg ville også vært skeptisk til å kjøpe ett merke som ikke er etablert i norge, eller verste fall skandinavia. Du kan selvfølgelig være heldig og gjøre ett kupp, men du må også kalkulere med ganske høy risiko.

Skulle du like vell kjøpe disse høytalerene blir det spennende å høre dine erfaringer, for jeg er ikke i tvil om at det er en del perler som enda ikke er oppdaget her til lands fra land som Kina.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble fortalt igår at KEF produserer alle sine høyttalere i Kina (kabinett og element) med unntak av Reference series!

Med tanke på elektronik så må man huske at kvaliteten på det som produseres i Kina for lokalt marked holder en helt annen standard enn det som selges via europeisk importør. Det er forkjell allerede med hva man kan kjøpe i Kina og Hong Kong.

Selv om jeg bor I Hong Kong så er jeg litt skeptisk til og kjøpe Kina produsert elektronik. Høyttalere holder i gjennomsnitt en veldig høy kvalitet. Mine egne Sunfire er foresten produsert i Kina og spiller helt topp. Det jeg har hørt på ellers spiller også veldig bra.

Hvis det er en spesiell model du tenkte på og handle så tar jeg meg gjerne til en av de mange lokale butikkene som selger Kina produserte høyttalere for en liten sjekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerene som jeg har tilbud om å kjøpe, er kjøpt i Hong Kong, og vedkommende har tilstrekkelig viten til å uttale seg om kvaliteten. Jeg har alle muligheter til å prøvelytte før jeg kjøper, og har selv tilstrekkelig viten til ikke å "gå i fella". Med tanke på elektronikken, og evt. problemer, så ser jeg ikke på det som noe problem, da jeg har et nettverk av folk med erfaring både med tweaking og bygging av høyttalere. På den måten, føler jeg meg trygg på at evt. problemer kan løses.
    Vedkommende som selger,har hatt folk med kunnskap til å vurdere disse høyttalerne, og det er uttalt at et sett høyttalere med tilsvarende spec og kvaliteter vil ligge i et prisnivå 100 000,- +, her til lands.
    Dette er selvfølgelig en uttalelse som må taes med en klype salt, men som sagt, jeg har muligheten til å lytte før en evt. handel.
    Skal selvfølgelig komme tilbake med mine erfaringer, og bilder etterhvert.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hk

Flott! Da skulle alt være bra. Ble litt nyskjerrig nå da. Vet du hvilken butikk de ble kjøpt fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Flott! Da skulle alt være bra. Ble litt nyskjerrig nå da. Vet du hvilken butikk de ble kjøpt fra?
    Det vet jeg ikke, men skal nok finne ut av det. Kommer tilbake til det etterhvert. Ennå er det en ukes tid frem i tid til jeg skal se/høre på høyttalerne, siden vi begge befinner oss i Nordsjøen i øyeblikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde

Har funnet en link til produsenten, og vedlegger derfra en link som viser et bilde av nevnte høyttaler.
    http://www.mistralaudio.com/UploadFi...8204823209.jpg

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!

Har hatt CAV selv og har hørt på flere modeller fra JungSon. Den lille Migrus til 7k, imponerte meg noe vanvittig. Men det var også den eneste modellen fra JungSon som imponerte meg. De større modellene var altfor bløt i bassen og fremga ikke et fint lydbilde. Migrusen rett og slett parkerte alle andre høyttaler-modellene jeg hørte på. Varm og behagelig og tegner et stort lydbilde.

Noe fra Kina gir utrolig mye for pengene, men det er slettes ikke alt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det er vel ganske godt oppsummert....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke jungson sånn "re-badge" greier da? trodde det var swans og aurum cantus som var de kjente produsentene av elementer i kina.
    snickers har sikkert litt peiling på det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Heisan!

Har hatt CAV selv og har hørt på flere modeller fra JungSon. Den lille Migrus til 7k, imponerte meg noe vanvittig. Men det var også den eneste modellen fra JungSon som imponerte meg. De større modellene var altfor bløt i bassen og fremga ikke et fint lydbilde. Migrusen rett og slett parkerte alle andre høyttaler-modellene jeg hørte på. Varm og behagelig og tegner et stort lydbilde.

Vel, jeg har muligheten til å prøvelytte før jeg bestemmer meg fo å kjøpe............er i allefall spennende saker.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sag 350

så på siden deres. de sag 350 . så ganske bra ut de. ligner veldig på b og w sine. men lurte på om noen som vet hvor mye de koster ca.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av høyttalerne, hvis jeg finner ut hvordan....................

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du trykker på Svar til tråden, trykker du på bindersen. Da dukker det opp en ny side. Der trykker du på Bla gjennom. Når du har funnet bildet du vil ha trykker du på Legg til. Pass på at bildet ikke er for stort. 600x400 er passelig.

Ser du er fra Brattvåg. Registrer deg hos Møre og Romsdal under Lokale AVlag. Vi har allerede hatt 2 treff.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har "flaggskipet" til Kina produserte -og konstruerte Cav, og kvaliteten på disse er ikke noe å ymse over.

Cav'ene mine fikk jeg importert direkte fra produsent via importør, audioart.no her i Norge.

Har også importert noe elektronikk selv direkte fra produsent i Kina.

Et veldig spennende marked der borte - hvis du er villig til og gå litt opp i pris.

Kineserne har flinke små fingre sier nå jeg.. - sammenlignet med pølsete europeiske fingre..

Kjør på!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afrika
    Tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av høyttalerne, hvis jeg finner ut hvordan....................
    Du har kjøpt de altså?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle blitt tolk du Ove.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    我爱电子

海 霸 表 做 工 精 细 走 时 精

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norge er et bitte lite ubetydelig land innen hifi verdenen og det er mange merker og produsenter som er store i andre land som vi fleste her i nor ikke engang har hørt om.det merket jeg bl.annet på mine 2 siste høytaler merker.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    det merket jeg bl.annet på mine 2 siste høytaler merker.
    ...

Og de merkene var..?

Forrøvrig enig med det med mange merker, Norge og ubetydelig... (innen Hifi, that is..)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •