Trenger litt tips til proson og dynavoice høyt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt tips til proson og dynavoice høyt

Har nå kun noen sony sony surround høyttalere, AMC forforsterker og en 2x60w Pioneer forsterker. + Sony surroundforsterker som jeg sliter med å få til å funke!

Nettopp kjøpt meg en Proson Blackbird 12" sub fra netthandelen, denne er jeg ganske fornøyd med, men vil bytte ut litt av det andre også.
    Tenkte jeg skulle kjøpe meg et surround sett med Dynavoice M65, C5 og S5 + en yamaha RX-V461. Vurdert Dynavoice M85 også, men trur at derfor jeg har en subber så er det bedre med mindre basselementer som er raskere.

Er ute etter et anlegg som spiller alt fra rolig musikk til hiphop, trance. + at det skal være mulig å bruke det som hjemmekinolyd. Også viktig at det er mange tilsluttninger, kobles til både dreambox, xbox og pc. Hører mest på mp3 og tv.
    Så music enchanchement høres ihvertfall fint ut, hehe.

Har 0,75mm kobberhøyt kabler nå og for det meste tynne phonoledninger.
    Så vurderer å kjøpe inn litt bedre her også, men hva burde jeg egentlig kjøpe av kabler, og Hvordan er yamaha rx-v461 forsterkeren, hørt at yamaha er bra, men er viktig at forsterkeren gir bra nok signal til høyttalerne slik at høyt ikke trenger å slite på noen måte?

Noen som har noen tips til å få dette dette til bra budsjett anlegg?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og velkommen til forumet

først, hvor stort er budsjettet ditt totalt??

vet at en del er fornøyd med yamaha forsterkerene, men vil du ha mest igjen for pengene så bør du gå for denon forsterker. når det gjelder god lyd, og det at du faktisk får mere watt ut en det som er oppgitt, i motsetning til de fleste andre merkene, som alltid gir ut mindre watt en oppgitt. jo mere kraft du får i forsterkeren, jo bedre blir lyden(selv på lavt volum). på så "billige" høytalere er det ikke et poeng med de dyreste kablene, men ville nok styrt unna de billigste, og det samme gjelder signalkablene.
    hvis du feks drar innom en hifiklubb butikk så har de 5 denon modeller å velge mellom som koster opp til 5000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å ta en liten weekend tur til fynda.se, og kjøpe pakken de har til rundt 6200 svenske Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se + litt oppgraderte kabler, har også vurdert M85, men koster litt mer og trur ikke det er vitsi, pågrunna av at jeg har en subber, noen som har erfaring med M85 iforhold til M65? Ellers har jeg mulighet til å legge litt mer penger i det hvis jeg får en god grunn til det!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hei og velkommen til forumet

vet at en del er fornøyd med yamaha forsterkerene, men vil du ha mest igjen for pengene så bør du gå for denon forsterker. når det gjelder god lyd, og det at du faktisk får mere watt ut en det som er oppgitt, i motsetning til de fleste andre merkene, som alltid gir ut mindre watt en oppgitt. jo mere kraft du får i forsterkeren, jo bedre blir lyden(selv på lavt volum).
    en sannhet med modifkasjoner? Forsterkerens oppgitte watt kommer ann på både strømforsyninga og hvordan de har blitt målt. Når man ser recievere med oppgitte 7x150watt og med ei strømforsyning som yter 800watt skjønner man at noe er feil. Ofte måles dette også i bare en kanal med et spesielt signal, og så skrives det at det gjelder med alle kanalene i drift.

Hva med å prøve en harman kardon? riktignok har de langt mindre watt på pairet, men de er så ekte du kommer i denne prisklassen. Pluss at disse recieverene har mindre tilkoblingsmuligheter og fancy saker, ut fra dine ønsker om musikksjangere tror jeg en hk kunne ha fungert fint. En kamerat av meg kjøpte nylig en avr445 og et par dali mentor 6 + 2 stk ikon 12t subber. Riktignok er ikke rolig musikk den største favoritten, men det fungerer overraskende bra. Og på rock, techno, trance, syrepop, death metal osv fungerer det over all forventning.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theblast
    Vurderer å ta en liten weekend tur til fynda.se, og kjøpe pakken de har til rundt 6200 svenske Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se + litt oppgraderte kabler, har også vurdert M85, men koster litt mer og trur ikke det er vitsi, pågrunna av at jeg har en subber, noen som har erfaring med M85 iforhold til M65? Ellers har jeg mulighet til å legge litt mer penger i det hvis jeg får en god grunn til det!
    vist jeg ikke husker feil så har ikke den forsterkeren som linker til pre-out.
    pre-out hadde vert greit vist du i framtida finner ut at du trenger ein effekt forsterker eller du vil bytte frontene til noe større og må da ha mer effekt.

flere som har m 85 og kjøper seg ein sub lurer veldig på hvordan di har klart seg uten sub på film

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at alle H\K forsterkerne over AVR3** serien har pre-out på alle kanaler. en venn av meg har AVR340 og den har pre-out på alle.
    jeg har selv AVR132 og den har ikke pre-out men det funker til mitt bruk, driver et par Proson Conquest 6030 + 2stk DIY bakhøyttalere og 1stk liten jalla senter.
    krefter er det nok av selv om den på papiret "bare" yter 5x30 watt så har den over 500 watt å rutte med. det er 100 watt+ pr.kanal.. i motsettning til de som skryter av 6x200 watt, 7x150 osv osv. (580 watt minus Effekt tap, som ligger på 25%?)

jeg ville satset på en Harman\Kardon forsterker. du får mye for pengene, det er det ingen tvil om!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk, hva er det?

PRE OUT, kan ma bruke det til å sette en forsterker i et annet rom med og spille det samme som på receiveren?

Har allerede slått fra meg tanken på RX-V461 receiveren alt, må ha noe bedre, tenkte litt på RX-V659 eller RX-N600 på grunn av nettverksporten, men er ca en 1000 lapp dyrere enn RX-V659 som jeg kan få for en pakkepris til 6895,- svenske

Så er spørsmålet om jeg skal gå opp til M85 for en 1000 lapp mer, trur ikke jeg gidder å gå opp fra c5 og s5 til c6 og s6 for er fronthøyttalerne som blir brukt mest å da blir det enda en 1000 lapp ekstra. Er det stor forskjell på lyden fra 5 serien itil 6-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke lett å skaffe seg nytt anlegg når man ikke har uendelig med fond og kunnskaper, noe jeg vet alt om:P. Men jeg ville anbefalt en reciever med Pre out utganger (mulighet for større forsterker på hver kanal)som andre her har foreslått. Første Recieveren min var og er fortsatt Nad T743 som jeg ga 2500Kr for, brukt 2mnd gammel. Så man må ikke ut med så fryktelig mye for bra lyd. Den er oppgitt til 5x50Wrms med alle kanalene i drift og har en strømforsyning på 410watt. Jeg er kjempefornøyd med den, var skikkelig futt i forhold til andre 5x50watt jeg har hørt i hvertfall.
    Fungerte overraskende bra på musikk, hip hop, trance, bass er ikke noe problem for den, og den er tydelig over hele frekvensskalaen. Men uansett så var Pre out utrolig viktig, da kunne jeg ha meg større forsterker senere.

Og dette med kabler og sånt er jo viktig, men kom igjen....du må ikke bruke alle penga på det....så lenge høytallerkablene er litt kraftige i forhold til lengden, jeg har opplevd at det kan bli for mye diskant med for store kabler.
    Så hvis du får tak i noen kabler fra jobben eller fra noe annet sted så fungere det og, kobber er kobber. Signal veien er viktigst å bruke litt penger på....å ha litt skjerming er viktig der, spesielt med kablene til effektforsterkeren, og prøv å skille strømkablene til utstyret og signalkablene mest mulig.
    Når det gjelder høytallere som ligger lavt i pris så anbefaler jeg Proson, det er høytallere med høy følsomhet som ikke trenger allverdens av effekt for å spille bra. Har selv hatt to par og kan ikke klage på noen av dem, jeg behandler ikke høytallere pent, jeg liker å spille på grensen til tromehinnen og høytallerene. Og da er det best for meg å ha noe som jeg ikke er altfor redd for, men de har holdt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •