Butikker i Oslo og lytterunde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Butikker i Oslo og lytterunde

Jeg står høyttalerløs (igjen), men er lei av konstant utskiftning så denne gangen skal jeg gå verre til verks.

GS20 er kandidat 1, men jeg vil ta meg en tur til Oslo denne uka som kommer for å lytte på det sjappene der har å tilby. Jeg har NAT, Lyric og Stereofil i kikkerten. Nå er jeg ikke superkjent i Oslo og lurer derfor på om disse er i gangbar avstand fra Oslo S og om jeg kan rekke over disse på ca 4-5 timer?

Er det andre gode sjapper jeg ikke har med i regnestykket nå og som er i grei gåavstand fra sentrum?

Har dere noen andre gode tips på saker det bør lyttes til under 25 K?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyric er vel i torggata? Stereofil ligger vel i Grensen? i mellom de to er det ca ett kvarter å gå. Nat vet jeg ikke hvor ligger har du adressen?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo er en knøttliten by! avstanden mellom: NAT - Lyric - Hifisenterkjeden - Steroefil - Hifiklubben. er ikke lenger enn at alle disse nåes med et par minutters gange.
    Skal du derimot opp til majorstuen å besøke Kontrapunkt så er det greit å ta trikken. trikken opp til majorstua har holdeplas rett ved tinghuset, et steinkast fra hifiklubben.
    Oslo hificenter ligger i Dronning maudsgt, rett ovenfor Aker brygge. Hvis du tar trikken fre majorstuen og ned mot sentrum etter å ha vært hos Kontrapunkt så kan du gå av på Aker brygge eller nathionalteateret, da er du et par minutters gange unna oslohificenter.
    Ha en fin Oslotur.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo S - Lyric - Stereofil er alle innen ca. 15 minutter gange fra hverandre. For tiden holder Lyric på med masse jobb og greier, de 3 siste gangene jeg har gått forbi har det vært stengt..

Oslo Oslo Hificenter (Ligger ikke i gulesider, men dette er adressen)

Hi-Fi Center Kjeden (Fortsatt ikke i gulesider, men dette er adressen)

Ellers har du Hifiklubben i grensen like ved stereofil.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAT ligger i Storgata 51. Jeg trodde sakene lå nær hverandre men er litt vanskelig vite sikkert. Får ta å gi Lyric et ring og høre, skal jeg først ta den turen til Oslo vil jeg få mest mulig inn på en dag.

Hificenter og Hifiklubben blir visst jeg har mye tid til overs, har jo begge i byen her, dog er vel Hificenter nede for telling pga nye lokaler i november og hifiklubbens lokaler er elendige.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi klubbens lokaler er ok de. Begge har greie demorom i kjelleren. Den litt utenfor sentrum er størst. HiFicenter kjeden har nye meget flotte lokaler.

Enkelt å komme til alle.

Lyric har måttet redusere lokalene MYE. Sist jeg var der var det overfylt og så og si umulig med demo. God idé å prøve å avtale demo med... du vet ;-). En mye bedre høyttaler enn GS20 som har skuffet meg, imo.

Prøv å få hørt på Audio Physics også på Oslo HiFi Center tross sitt fortjente dårlige rykte. Duet Audio ligger ikke langt unna heller.

Du kan bruke kartet på gule sider. Plott inn adressen og skriv ut.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    HiFi klubbens lokaler er ok de. Begge har greie demorom i kjelleren. Den litt utenfor sentrum er størst. HiFicenter kjeden har nye meget flotte lokaler.

Litt misforståelse her, jeg mente at klubbens lokaler i byen min (kr.sand) er dårlige. 2 rom, det ene med 805s på lyngdorf (ok) det andre så jeg var fylt med noen fæle saker påskrevet CV. Skal stikke innom hvis jeg rekker.

Enkelt å komme til alle.

Lyric har måttet redusere lokalene MYE. Sist jeg var der var det overfylt og så og si umulig med demo. God idé å prøve å avtale demo med... du vet ;-). En mye bedre høyttaler enn GS20 som har skuffet meg, imo.

Jeg skal ta å gi dem et ring og høre, gjelder NAT også, gidder ikke reise totalt 10 timer den dagen for så å ikke få hørt det jeg ville helst høre. Er spent på Epos og Proac, Epos er ukjent, og Proac har jeg kun hørt en studio modell av, usikker på hvilken det var.

Prøv å få hørt på Audio Physics også på Oslo HiFi Center tross sitt fortjente dårlige rykte. Duet Audio ligger ikke langt unna heller.

Skal sjekke ut.

Du kan bruke kartet på gule sider. Plott inn adressen og skriv ut.
    Er klar over gulesider, men er litt vanskelig å bedømme gåavstand bare ved å se på kartet, måtte bare høre at det virkelig var nokså tett mellom Mekkaene.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ligger tett!

Butikkene ligger nok så tett ja. Du kjenner ingen som holder til i Oslo som kan være med deg på en runde da? Liten by men kan være litt vanskelig og finne frem i om man ikke er litt kjent, så tid og spare på gange!

Håper du får noen skikkelig demoer på det du skal lytte på da 10 timer er lang reise tid.

Lykket til!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Oslo S - Lyric - Stereofil er alle innen ca. 15 minutter gange fra hverandre. For tiden holder Lyric på med masse jobb og greier, de 3 siste gangene jeg har gått forbi har det vært stengt..

Oslo Oslo Hificenter (Ligger ikke i gulesider, men dette er adressen)

Hi-Fi Center Kjeden (Fortsatt ikke i gulesider, men dette er adressen)

Ellers har du Hifiklubben i grensen like ved stereofil.
    Ville dratt til Hi-Fi Center Kjedens nye butikk i Cort Adelers gt. 2 Gule Sider® - Kart - Finn adresser, veibeskrivelser og flyfoto
    Ikke så forferdelig langt unna Oslo Hi-Fi Center.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en gps kan jo den være grei å bruke.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Hvis du har en gps kan jo den være grei å bruke.
    Henger meg på den, har du Gps er det tingen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har GPS-tilgang, det var ingen dum idè faktisk. Har også fått guidetilbud, men jeg må se hvordan alt kan klaffe.

Takker for info og hjelp så langt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •