"Forsterker switcher"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Forsterker switcher"?

Kommer muligens en til effektforsterker i hus etter hvert, og planen er da å skille hjemmekinoen og hifi anlegget.

Hjemmekinoen skal da drives med Sunfire processor + Sunfire effektforsterker, og hifien skal drives med Sunfire rør-pre + en 2-kanals Sunfire effektforsterker, (som også er den nye effektforsterkeren).

Men...

Jeg har bare et sett med fronthøyttalere foreløpig.

Finnes det noen form for switcher som gjør at jeg kan switche fronthøyttalerene kjapt og enkelt mellom de to forskjellige anleggene?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anywone?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en god del switcher som lar deg velge hvilken forsterker og kilde som skal drive samme paret med HT'er. Legger ved en link som et eksempel på slikt utstyr, uten dermed å ville si noe positivt eller negativt om modellene da jeg aldri har prøvd de selv.

En del slike switcher er rettet mot musikere, lydstudioer osv, men ikke uvanlig i smart home audioløsninger heller. For noen år tilbake husker jeg at Clas Ohlson, eller et beslektet firma, solgte noen i den billige enden av skalaen. (sort plast med fjærbelastede HT-terminaler ala Eltax)
    Selv har jeg kun prøvd en slik switch en gang hos en bekjent, og det var trolig en meget billig sak. Dessverre ble lyden der etter. Hadde et betydelig effekttap i selve switchen som selvsagt gikk ut over lydkvaliteten. Men mitt erfaringsgrunnlag er som du skjønner lite, så det kan godt være gode løsninger der ute som fungerer ypperlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •