SVS PB13-ultra VS Sunfire True 12"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB13-ultra VS Sunfire True 12"

Sunfire True Subwoofer EQ Signature Dual 12" Subwoofer <----> SVS PB13-ultra

Noen som har noen erfaringer (litt tidlig kanskje...)
    Lurer på å bytte ut SVS PC20-39 pc pluss`n min..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Achillle
    Sunfire True Subwoofer EQ Signature Dual 12" Subwoofer <----> SVS PB13-ultra

Noen som har noen erfaringer (litt tidlig kanskje...)

Er en hvis fare for at den store spiser den lille til frokost der ja...
    Er like før en får høre hvordan 13-ultra er nå av de som får hørt og testet den... "Kringlyd" kommer nok med en utfyllende omtale vil jeg tro :-)

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok tro at Sunfire'n tar en knepen seier blandt disse to.

Noen sliter derimot med at denne subben har en tendens til å sprette rundt på gulvet.

Mulig dette kan løses med og montere spikes under subben, som igjen som trykkes litt hardt ned/ inn i gulvet, slik at de "setter" seg.

(Edit: Har forøvrig ikke hørt PB13 Ultra enda bare så det er sagt.)

(Edit nr 2: Mulig jeg er litt partisk siden jeg digger Sunfire da..)

Newcomer Trondster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *surfe, surfe* Tjah.. Sunfire True Subwoofer EQ Signature er vel et par tommer større enn Sunfire True Subwoofer EQ, og har samme 2700W forsterker..
    True Subwoofer EQ når i følge websiden ned til 18Hz, mens EQ Signature skal komme ned til 16Hz. Vi kan jo som et utgangspunkt sammenligne avtalks rimelig nye tester av True Subwoofer EQ og SVSound PB13-Ultra?

Kikke på frekvenskurvene og sånt?

Dette er jo rimelig urettferdig sammenligning, da, når grafene ikke viser musikalitet med mere, og det tross alt bare er 'lillebroren' som er testet, med en kasse på 11"^3 vs 13"^3 => førti prosent mindre volum.
    Meeen - jeg vet hvilken kandidat _jeg_ vil velge.

Om jeg ikke hadde hatt dedikert kjellerstue, og skulle hatt sub'en oppe i dagligstua, så hadde jeg nok ikke gått etter SVS' tankegang, som vel er "Samma f... å stor'n er, vel, når'n sprekker grunnmur!!"

De to kandidatene der er vel de diametrale ytterpunktene for vektlegging av det første av de tre når man designer en subwoofer og prioriterer kriteriene Størrelse, Dypbassytelse og Pris...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Er Eltax sine subber som er best.
    De andre produsentene lager bare pinglete homoutstyr
    Har du ikke funnet noe mindre konstruktivt enn dette ? :shock:

Kan du forklare oss hvorfor der er bare Eltax suber som er verdt noe for deg? De ser ikke så imponerende ut ....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Er Eltax sine subber som er best.
    De andre produsentene lager bare pinglete homoutstyr
    Jeg støtter den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde dette temaet var ferdig diskutert, fasiten står jo på vg.no. Kvalitetssubber starter på 15k. Da faller desverre SVS PB13 utenfor. Den koster bare 14240.- Men hvi du sender den tur retur et par ganger så tipper du nok 15 k og da blir den jo bra nok?

Hvor fant du det eltax griene Jerome? I en annen tråd?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg trodde dette temaet var ferdig diskutert, fasiten står jo på vg.no. Kvalitetssubber starter på 15k. Da faller desverre SVS PB13 utenfor. Den koster bare 14240.- Men hvi du sender den tur retur et par ganger så tipper du nok 15 k og da blir den jo bra nok?

Lurer jeg også på..
    To stykker som har sitert et innlegg som, tilsynelatende, ikke finnes i denne tråden.

Slettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble også irritert når jeg leste denne:
    Av Audun Hage, Lyd og Bilde og Geir Nordby, Lyd og Bilde 27.09.2007
    Det er likevel ikke før rundt 15 000 kroner at subwooferen er både kraftig nok til å gjengi dypbassregisteret stramt og kontant, samtidig som den spiller godt nok til å bli en naturlig forlengelse av høyttalerne. En bassrespons som ikke stikker seg ut negativt i lydbildet. Da vil man endelig oppleve hva dypbass betyr for musikken.

De burde kanskje ta seg en tur til en av de som har en kalibrert SVS en gang. Da blir de fort klokkere. Jeg synes bare synd for dem, for å være så 'narrow minded' (fant ikke ordet på norsk).

Jeg er glad at hjemmekino bladet finnes fordi vi trenger tester som er utført med en god del ærlighet og ikke bare ser på prislappen.

Den var der i dag tidlig i denne tråden. Men jeg ser at den er borte nå. Kanskje har en admin vært her? Det han skrev var bare dumt og veldig umoden, synes jeg.

Journalist Audun Hage sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geir(som forfattet innledningen) har nok forsnakket seg litt her, det finnes naturligvis gode subwoofere under 15.000 kroner også! Og jeg har testet flere av dem.

Personlig har jeg stor sans for både SVS og Sunfire, men som Trondster her nevner så møter de litt ulike behov. Drømmen måtte vel muligens være en SVS i kinorommet og en snerten Sunfire i stua...

De som plukker opp bladet vårt i ny og ne(???) vet godt at vi omtaler en hel del rimelige produkter, det være seg SVS, XTZ, Dynavoice eller andre merker som gir mye for pengene. De får til og med positiv omtale når de fortjener det.

Fikk forresten melding fra Jan Ove hos L-Sound nå om at PB13 var på vei til oss:-D

Jerome: Narrow-minded = trangsynt...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg smiler fortsatt når jeg husker demoen jeg fikk av true sub 10. Den dansa bortover gulvet og skrapte mens forhandleren gliste og luret på om det var bra? Dessuten var auto-eq funksjonen skikkelig skrot sammenlignet med relativt enkle systemer som i bash ampene til SVS, forutsatt litt arbeide.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun Hage
    Geir(som forfattet innledningen) har nok forsnakket seg litt her, det finnes naturligvis gode subwoofere under 15.000 kroner også! Og jeg har testet flere av dem.
    Jeg er glad at du skriver dette. Litt dumt at det står navnet ditt også der hvis det er ikke hva du mener

De som plukker opp bladet vårt i ny og ne(???) vet godt at vi omtaler en hel del rimelige produkter, det være seg SVS, XTZ, Dynavoice eller andre merker som gir mye for pengene. De får til og med positiv omtale når de fortjener det.
    Det er sant men jeg får mer og mer en følelse at bladet prøver å få folk til å tro at dyrere er alltid bedre og retter seg mest mot de som har mange 10000 kroner å bruke på Hifi. Det har også vært en del synspunkter i bladet som jeg mener er feil teknisk sett (digitale kabler er en av dem).
    Jeg ønsker ikke å starte en debatt her. Blir det behov så tar vi det i en annen tråd.

Fikk forresten melding fra Jan Ove hos L-Sound nå om at PB13 var på vei til oss:-D
    Kanskje kunne dere lage en objektiv test som viser hva disse to suber er gode for og hvorfor de er bedre enn PB12/2 og Sunfire10?

Jerome: Narrow-minded = trangsynt...
    Takk !

Nå ble dette en del OT. Beklager Achillle !

Newcomer Geir Nordby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det er sant men jeg får mer og mer en følelse at bladet prøver å få folk til å tro at dyrere er alltid bedre og retter seg mest mot de som har mange 10000 kroner å bruke på Hifi. Det har også vært en del synspunkter i bladet som jeg mener er feil teknisk sett (digitale kabler er en av dem).
    Jeg ønsker ikke å starte en debatt her. Blir det behov så tar vi det i en annen tråd.
    Hei, Jerome!

Jeg har sett på innledningen selv, og du har rett. Den ble vel bastant. Det er ikke slik at vi mener at dyrest alltid er best. Men når man skal skrive et blad for alle og enhver mann, så vil man gjerne prøve å poengtere hvorfor man kanskje bør vurdere et produkt til en litt høyere pris enn man kanskje hadde forespeilet seg. De fleste subwooferne som selges koster tross alt under 3000 kroner.

Det er veldig mange nyanser å tenke på om man skal ta hensyn til alle produkter på markedet. For å ikke male en innledning ut i det lange og det brede, må man innimellom male med litt "grov pensel". Da kan det hende at man hopper bukk over noen fakta, og i verste fall tegner man et litt urettferdig bilde av markedet.

Jeg har personlig også hørt mange bra subwoofere til ti tusen kroner, og selv under dette. Yamahas toppmodell er en av disse, og jeg har også stor sans for SVS sine modeller.

Av Lyd & Bildes sjef settes store krav til en fengende og spennende innfallsvinkel, og artiklene skal lettfattelige, slik at folk flest gidder å lese artiklene. Det er ikke med det sagt at vi skal skrive banalt. Noen ganger er det vanskelig å finne en mellomting.

Sånn, da får debatten være avsluttet. Men hyggelig med konstruktiv kritikk, man kan alltid bli bedre i det en gjør!

Hilsen Geir

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Achillle
    Kjøp heller 1 tube til..............Killer-Kombo :-D

I test hos Dag SVS Johnsen - slo Darla inn til 124dB med 2 x 25-31, modellen under din......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •