AudioPro Ble Diamond eiere: Bruker dere ekstra sub i HK`n deres

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AudioPro Ble Diamond eiere: Bruker dere ekstra sub i HK`n deres

Hei. Lurer på om det er andre eiere av audio pro blue diamond v.2 som bruker ekstra sub når dere ser film?

Etter en del testing så synes jeg ikke de to aktive 10" kjennes i beinmargen akkurat. Virkes nesten litt spinkelt når du tenker på at det er 2 aktive suber..

Vurdere nå og kjøpe en sub til film.

Noen andre som har meninger rundt dette emnet?
    Koblet feil kanskje? jeg kjører sub ut fra receiver og til begge høyttalerer via splitteren som fulgte med.

Høyttalerene spiller suben mot hverandre.

Forresten så drives de av den nye onkyo 805 receiver.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstra sub er uansett å anbefale for den gode kino-følelsen. Jeg har høyttalere med to aktive 7" hver og de spiller dypt alene, men jeg ville ikke vært foruten sub. Har du jobbet med plassering? Det kan være at du sitter i en "null" når det gjelder bass. Er det bass/bedre bass andre steder i rommet? Da ville jeg jobbet litt med plassering.

Lykke til!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen ekstra sub, og er bass i bøtter og spann i stua mi. Subene spiller forøvrig fra hverandre. Jeg ville prøvd litt forskjellige plasseringer før jeg hadde gått til innkjøp av en ekstra sub ihvertfall.
    Men på den annen side, så kan man vel aldri få for mange suber i stua heller da.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du nå husket å sette høytalerene dine på smal i menyen? Kjenner til at det har blitt brukt ekstra sub i oppsett med AP Bravo FX10. Må jo erkjenne at trykket ble en god del bedre. Men så ble det brukt sub av den voksne typen (husker ikke merket). Jeg har AP Avanti 100 og personelig synes jeg suben gjør nok av seg i film, det samme gjør naboer lenger borti her

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes mine blue diamond har bra bass, føler ikke no stort behov for en ekstra sub men det kunne jo vært artig å prøve....
    For tiden spiller de med bassene mot hverandre pga plassering, men jeg har med hell latt de spille med bassene fra hverandre før.
    Anbefaler alle å prøve hva som er best i deres eget rom.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Har du nå husket å sette høytalerene dine på smal i menyen? Kjenner til at det har blitt brukt ekstra sub i oppsett med AP Bravo FX10. Må jo erkjenne at trykket ble en god del bedre. Men så ble det brukt sub av den voksne typen (husker ikke merket). Jeg har AP Avanti 100 og personelig synes jeg suben gjør nok av seg i film, det samme gjør naboer lenger borti her
    Viss han setter de til small, så er det vel ikke rart om det ikke er bass....?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jobbe litt med plassering men tror ikke det vil gjøre noe med lydtrykket. de står i et rom på 18-19kvm. er vel ikke for stort at de ikke skal greie å lage litt trøkk som kjennes??

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hva mener du? Er det sånn å forstå at han skal ha høytalerene innstilt på "large" for å få subene til å jobbe under 100-80-60 HZ osv. For å få subene i gang MÅ man ha frontene innstilt på small.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    nei altså..han kobler subene på lfe signalet slik jeg skjønte det da..så da skal de frontene stå på small egentlig

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ble AudioPro en diamant forresten?
    Sitat Opprinnelig postet av andrev
    AudioPro Ble Diamond

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men han har jo fronter med "innebygget" sub. Altså er det snakk om aktive høyttalere. Han lurer på om de med samme høyttaler føler behov for ekstra sub....

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrev
    Skal jobbe litt med plassering men tror ikke det vil gjøre noe med lydtrykket. de står i et rom på 18-19kvm. er vel ikke for stort at de ikke skal greie å lage litt trøkk som kjennes??
    det er ikke stort rom for disse nei..jobb med plassering..har de fase innstilling? hvis så er det på me radioshack å stille å finne best bass i sweetspot

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    nei altså..han kobler subene på lfe signalet slik jeg skjønte det da..så da skal de frontene stå på small egentlig
    Da blir saken en annen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Hva mener du? Er det sånn å forstå at han skal ha høytalerene innstilt på "large" for å få subene til å jobbe under 100-80-60 HZ osv. For å få subene i gang MÅ man ha frontene innstilt på small.
    har ikke lest hva reciver han bruker men min yamaha er slik at jeg setter frontene på large å sub= BOTH..så da spiller frontene til de gir seg og subben spiller fra den frekvensen jeg har gitt den..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har kanskje noe på receiver innstillinger å gjøre Har ikke trykket så mye på den utenom høyttaler størrelse,innstillinger,level..deling..osv..

Hva med innspilling? Har det noe å si på bass kvaliteten?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme høyttalere selv i et rom på ca. 20 kvadrat. Til musikk synes jeg høyttalerne er veldig bra, her er det mer enn nok trykk nedover i oktavene. Men når det kommer til film synes jeg også at det blir for lite. Skikkelige eksplosjoner blir ikke troverdig gjengitt. Har du bra lyttenivå så blir de for svake rett og slett.

Fant uansett ut for et par dager siden at det blir flytting og dermed nytt og større rom. Regner med at jeg må ty til sub da om jeg ikke får mer ut av de enn jeg gjør nå.

Kjører høyttalerne large og den aktive delen på LFE. 6,5" er jo trossalt kun delt 80hz 6db/oktav så den henger bra med ned til 50hz den også. Liker egentlig best å kjøre alle høyttalere i large.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •