Velodyne eller xtz...??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Velodyne eller xtz...??

Hei... jeg lurte på om noen kan komme med noen innspill til hvilken sub jeg bør velge Jeg spiller vel mest musikk og vet jo at XTZ spiller bra til musikk... men samtidig har CHT-R 12" egene valg for musikk så den må jo duge sånn passe den og... Klarer ikke og bestemme meg. Er det noe som kjenner til disse subene og kan gi noen tips..? Rom=35-40kvm

Takker for svar__

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med min.. hvertfall.. Men CHT-R 12'n er sikkert meget god, har ikke hørt den..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CHT-R 12 er en kjempe sub. Den koster jo noe mer enn XTZ ny også, så noe bedre er den vel, men syntes XTZ har mer fylde i dypere frekvenser enn det Velodyne har. Du går neppe på en smell uansett hvem av dem du velger :-) Du tjener jo en del på å kjøpe en ny XTZ. Så om du ikke blir fornøyd, så er det ikke noe problem å få solgt den vil jeg tro. Jeg er iallefall strålende fornøyd med min XTZ 12" både til musikk og film :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    CHT-R 12 er en kjempe sub. Den koster jo noe mer enn XTZ ny også, så noe bedre er den vel, men syntes XTZ har mer fylde i dypere frekvenser enn det Velodyne har. Du går neppe på en smell uansett hvem av dem du velger :-) Du tjener jo en del på å kjøpe en ny XTZ. Så om du ikke blir fornøyd, så er det ikke noe problem å få solgt den vil jeg tro. Jeg er iallefall strålende fornøyd med min XTZ 12" både til musikk og film :-)

Eneste jeg skulle likt med XTZ'n min er at den kunne vært tørrere i lyden.. Muligens CHT'n er det.. hvis det er tilfelle så ville jeg ha valgt den.. Spesielt til musikk!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Eneste jeg skulle likt med XTZ'n min er at den kunne vært tørrere i lyden.. Muligens CHT'n er det.. hvis det er tilfelle så ville jeg ha valgt den.. Spesielt til musikk!
    Ja jeg syntes den er noe tørrere. :-) Så til finlytting ville jeg nok ha valgt Velodyne, selvom jeg er mer glad i XTZ, for den spiller mer etter mine krav

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Ja jeg syntes den er noe tørrere. :-) Så til finlytting ville jeg nok ha valgt Velodyne, selvom jeg er mer glad i XTZ, for den spiller mer etter mine krav
    Ligger jo en SVS sb12 ute for salg...brukt. Kunne det vert noe???
    Ligger vel ute for ca sammepris som velodyne cht tror jeg!
    Kunne det vert noe?:-|

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syes ikke SVS'n er noe bedre musikksub en XTZ, hvis du vil ha en tørr bass, som jeg personlig synes er best til musikk så gå for Velodyne..

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tok ikke lang tid før noen nevnte svs!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det blir SVS uansett, koster litt for mye...Hvertfal hvis enn skal ha en av de med litt volum i kassa... Var forresten innom den lokale hifi klubben her en dag...De hadde ikke peiling på velodyne i det hele tatt... Ikke tok de inn og ikke hadde de hørt noen av de spille heller:? Men de hadde veldig lyst til å selge meg en sånn dali ikon 12"... Den mente han på at han ville valgt hvertfal i den prisklassen...Litt skuffa over at det ikke var mulig og høre på den da... (drev med oppussing) Kunne jo hvert morro og testa de opp mot hverandre(noen som har??)...Fysisk er de ganske like og ikke minst prisen for en gang skyld

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vifa-Seas
    Tror nok ikke det blir SVS uansett, koster litt for mye...Hvertfal hvis enn skal ha en av de med litt volum i kassa... Var forresten innom den lokale hifi klubben her en dag...De hadde ikke peiling på velodyne i det hele tatt... Ikke tok de inn og ikke hadde de hørt noen av de spille heller:? Men de hadde veldig lyst til å selge meg en sånn dali ikon 12"... Den mente han på at han ville valgt hvertfal i den prisklassen...Litt skuffa over at det ikke var mulig og høre på den da... (drev med oppussing) Kunne jo hvert morro og testa de opp mot hverandre(noen som har??)...Fysisk er de ganske like og ikke minst prisen for en gang skyld

Har hørt Dali Ikon 12" noen ganger.. synes det er mye bedre lyd i xtz'n faktisk..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •