Vanvittig mye bedre lyd i ørepropper enn i stereoanlegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vanvittig mye bedre lyd i ørepropper enn i stereoanlegg!

Jeg har kjøpt meg noen Sony ørepropper til ca. 500 kr til min Ipod. Det er ingen tvil om de spiller bedre enn det meste, hvis ikke alt jeg har hørt innenfor stereoanlegg. Og det med mp3 låter. De gjengir musikken med en lineæritet og dynamikk som jeg aldri før har hørt. Jeg hører detaljer utrulig mye bedre. Jeg har snart svidd av 100.000 i min hjemmekino, men lyden er elendig i forhold til proppene. Jeg har hørt noe som kan ligne og det var Klipsch Rf-63 hos Oslo Hifi Center, når det gjeldet dynamikk.
    Er det manko på ødleggende rom som er grunnen? Evt. hva?
    Noen som har noen tanker rundt dette?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil hvertfall si: Vel anvendte penger!! hvis 100000 ikke klarer å overgå propper til 500 kroner!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det med ørepropper kan bli en aha opplevelse for svært mange her på forumet.

Forøvrig foretrekker jeg lyden fra et godt anlegg fremfor øretelefoner selv om de er av høy prisklasse (f. eks Stax)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å selge alt unntatt RF-63 og bygge opp et nytt 2 kanals anlegg med rør og god kilde?
    Rør og horn kan låte nydelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser så mye film at det blir nok uaktuelt. Det skulle finnes en Rør-surround forsterker:-D

Jeg vet ikke om Nissen i fra Bergen har hørt noe særlig ørepropper av nyere type jeg? Den typen jeg har stikken man langt inn i øret slik at den er ikke så langt fra tromhinnen. Da er det kun øregangen og evt. ørevoks som kan sette en stopper for lydkvalitet. Men det fungerer vell kanskje som fin "dempevatt":-D Men jeg er enig med deg ringradiatoren at lyd er bedre å høre på på et stereoanlegg. Det er ikke så lett å kjenne bassen på et par ørepropper...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med hodetelefoner er at du ikke trenger å legge så veldig mye penger inn for å få veldig bra lyd ut.

Sennheiser HD650 / AKG 701 kan du få til en pris mellom 2500 og 3000. Høres det mye ut? tenk hvilke høyttalere du får for samme sum.

Så kjøper du en liten amp til disse/denne, 15-2000,-

Du har nå et meget bra egoistanlegg som har minimalt med farging av lyd og du skal legge mange lapper på bordet for å få tilsvarende 2 kanals system (for å ikke snakke om hvilke tiltak du må gjøre med rommet!!)

Men for all del, det blir ikke det samme, så jeg måtte ha begge deler... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg har kjøpt meg noen Sony ørepropper til ca. 500 kr til min Ipod. Det er ingen tvil om de spiller bedre enn det meste, hvis ikke alt jeg har hørt innenfor stereoanlegg. Og det med mp3 låter. De gjengir musikken med en lineæritet og dynamikk som jeg aldri før har hørt. Jeg hører detaljer utrulig mye bedre. Jeg har snart svidd av 100.000 i min hjemmekino, men lyden er elendig i forhold til proppene. Jeg har hørt noe som kan ligne og det var Klipsch Rf-63 hos Oslo Hifi Center, når det gjeldet dynamikk.
    Har samme Sony propper selv (MDR71..?) de er veldig bra, men de har jeg byttet ut med et par in ear propper fra UltimateEars (2 veis, 2000 kr), å du herre min for et løft i dynamikk og kanalseparasjon. (Jeg bruker en Cowon/IAudio D2 som nok lydmessig ligger bedre an enn Ipod). Anbefales!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg noen Sony ørepropper til ca. 500 kr til min Ipod. Jeg hører detaljer utrulig mye bedre. Jeg har snart svidd av 100.000 i min hjemmekino, men lyden er elendig i forhold til proppene.
    Det sier vel mest om din hjemmekino.. Hadde du kjøpt øretelefoner så hadde det blitt enda bedre. Du får jo perfekt stereoperspektiv med slike da og det har veldig mye å si ihvertfall. Og de er jo billige å produsere så at du får mye lyd pr. krone er ingen hemmelighet nei.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til att propper kan bli så bra er jo att de skal sitte i ørene !
    Er jo ikke rart folk liker lyden når de får den servert uten noen som helst støy eller instillinger. Hadde man fått høre ht som fabrikken mente å spille de og med rett utstyr så hadde vel opplevelsen blitt veldig bra tror eg !

Har selv Vivanco FMH_8080 (Hodetelefoner) til data (2000kr) og de er helt rå ! Sinsykt bra på musikk og stemmen er perfekt !

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er holografien med disse proppene da?

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegg > propper any day. Hater følelsen av å få lyden presset INN i øret, uansett hvor bra den er. Hodetelefoner er derimot noe helt annet.

Men selvsagt, i ren lydkvalitet er det fint lite som kan slå en god forsterker+headset i pris/kvalitetsforhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg noen Sony ørepropper til ca. 500 kr til min Ipod.
    Hvilken modell er dette? 500 kan jeg godt svi av.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så unaturlig da? ved ørepropper/klokker så tar du jo bort den største X faktoren ved vanlig hi-fi - nemlig rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Sony MDR71. Den heter vell MDR81 i dag, da det har kommet en etterkommer.

De vant en test i lyd og bilde i hvertfall ganske overlegent.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google

Søk: sider fra Norge

Søket på - Sony MDR81 - fant ikke samsvar med noen dokumenter.

Forslag:
    Sjekk at alle ordene er stavet rett.
    Prøv andre søkeord.
    Prøv mer generelle søkeord.
    Prøv færre søkeord.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er inne på emnet, er det vits å invistere i portabel forsterker til mine Shure E500 proper sammen med Ipod ?

for eksempel en slik:
    Emmeline SR-71 Headphone Amp - Ray Samuels Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lbjordal
    Når vi først er inne på emnet, er det vits å invistere i portabel forsterker til mine Shure E500 proper sammen med Ipod ?

for eksempel en slik:
    Emmeline SR-71 Headphone Amp - Ray Samuels Audio
    Jeg har også vært inne på tanken å skaffe meg en liten forsterker til mine Shure SE530 (identisk med E500).

Men er litt usikker på om jeg gidder å dra med en ekstra dings for å høre på musikk på farta.
    Jeg har testa litt på hjemmeforsterkeren (Meier Corda Opera), og det er jo en forbedring, men jeg vet ikke helt om den er verdt de ekstra pengene og vekta.

Mulig iPod'en har mer nytte av en ordentlig forsterker. :-)
    Jeg bruker iRiver H320 og Meizu M6.

Du sjekker vel salgsforumet på Head-Fi.org: Headphones, iPod earphones, portable audio, MP3 players, high-end audio Mye snacks som dukker opp der til bra priser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •