Kom med forslag til høyttalere + sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kom med forslag til høyttalere + sub

Trenger kjøpetips til to stativhøyttalere og en matchende sub i prisklasse totalt 20 k +/-.

Skal stå i et rom på ca 20 m2. Brukes primært til musikk av alle slag, filmlyd ikke viktig.

Kom igjen alle nerder der ute!

-Ø.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg spiller på Focal Electra 1007 Be og bruker en REL Quake subwoofer til. Dette er en svært god match! Focalene har en utrolig kjapp og dyp bass for en stativhøyttaler å være, men går ikke kjellerdypt (frekvensrespons 46Hz-40kHz, -3dB, men de fleste som har hørt den tro den går dypere). Quaken går ned til 23 Hz (riktignok -6dB). Og Quaken er såpass liten og kjapp at den følger bassen til Focalene uten problem. Sammen spiller disse med en deilig klang!

Test i Stereophile: Stereophile: Focal Electra 1007 Be loudspeaker

Dette blir litt å reklamere for egne salgsobjekter på bruktbørsen her, men det var jo en grunn til at jeg kjøpte dem i utgangspunktet og det var jo nettopp slike erfaringer du ønsket, ikke sant :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor 2 og 2 stk. XTZ 10" (evt. SVS SB-12). Det trur jeg ville låte meget bra:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine stalltips vil være å se etter B&W805 eller noe Dynaudio.
    Å kjøpe sub som henger med såpass gode høyttalere innenfor budsjettet ditt tror jeg blir vanskelig men det kan hende REL eller produsentenes egne suber holder mål.

Dali Mentor har jeg aldri likt, synes de har for mye imponatoreffekter og låter for lite organisk. Og det å bruke 2 XTZ subber gjør nok mer skade enn det gjør noe annet med lyden selv om de er bra for prisen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •