kef 3005 vs. dynavoice magic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kef 3005 vs. dynavoice magic

gamlingen har noe 3-4 år gammelt pioneer kompakt surroundanlegg. dette har funket greit til nå, men han føler nå at det er på tide å skifte det ut. (med tanke på hdmi, lyd, osv..)

han har sett litt på kef 3005 som ser meget bra ut, (ht kan ikke være så mye større en dette)

men så fikk jeg en ide, hvordan vil dette spille i forholdt til kef? pris tatt i betraktning.

*4x dynavoice magic S-4
    *xtz 99 W8.16 sub
    *1x dynavoice magic C-4

Dynavoice Magic S-4 i Sort Pianolakk

XTZ 99 W8.16 i sort pianolakk

Dynavoice Magic C-4 i Sort Pianolakk

Best-Buy AS - Lyd | Høyttalere | System høyttaler | KEF KHT 3005 Sort

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av desse høyttalerene, ville bare gjøre deg oppmerksom på at KEF KHT3005 serien har blitt fornyet og vesentlig forbedret ifølge
    "WHAT HIFI" og heter nå KHT3005SE.
    Forbedringene gjelder både satelitter og sub.
    Prisene på gamle modellen går vel snart ned da kanskje.

Mvh

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening; Dynavoice oppsettet er ikke i nærheten av Kef KHT 3005 settet... Det er helt villt bra, den 10" med slave fra Kef spiller så vanvittig mye større og penere og mer en den XTZ subben gjør... Har sammenlignet flere ganger.. Kef KHT3005 er å anbefale på det steeerkeste! Det er HIFI til latterlig lav pris...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tenkte meg jo at oppsettet til kef var bedre en oppsettet til dynavoice, men så koster det 4x mer. ( dynavoice ca. 3600kr) (kef ca 15.000)
    er oppsettet til kef verdt 10.000kr mer..?
    suben til kef er jo selfølgelig bedre, men er jo mulig å oppgradere oppsettet til dynavoice med en extra sub. 2x xtz spiller vel ikke så langt ifra suben til kef?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    jeg tenkte meg jo at oppsettet til kef var bedre en oppsettet til dynavoice, men så koster det 4x mer. ( dynavoice ca. 3600kr) (kef ca 15.000)
    er oppsettet til kef verdt 10.000kr mer..?
    suben til kef er jo selfølgelig bedre, men er jo mulig å oppgradere oppsettet til dynavoice med en extra sub. 2x xtz spiller vel ikke så langt ifra suben til kef?
    Dette er som å sammenligne Bill Gates med Kristian Evensen (Han som fikk drapstrussler for Halo 3 anmeldelsen)! Dynavoice høyttalerene spiller OK, mens Kef sine satelitthøyttalere spiller i klasse! Det er ikke for morro skyld at dette Kef oppsettet har fått så mange priser og gode anmeldelser. Subben er MEGET god i Kef oppsettet, XTZ subben er også god har jeg erfart, men ikke i nærheten av denne Kef subben. Selvfølgelig kan du kjøpe 2x XTZ, du kan også kjøpe 4x Cerwin Vega subber, det kommer helt an på hva du liker og prioriterer. Du sier jo at høyttalerene må være små, og Kef subben er liten og herlig, mens XTZ subben er enorm.

Les DENNE anmeldelsen, så skjønner du kanskje hva jeg snakker om.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Dette er som å sammenligne Bill Gates med Kristian Evensen (Han som fikk drapstrussler for Halo 3 anmeldelsen)! Dynavoice høyttalerene spiller OK, mens Kef sine satelitthøyttalere spiller i klasse! Det er ikke for morro skyld at dette Kef oppsettet har fått så mange priser og gode anmeldelser. Subben er MEGET god i Kef oppsettet, XTZ subben er også god har jeg erfart, men ikke i nærheten av denne Kef subben. Selvfølgelig kan du kjøpe 2x XTZ, du kan også kjøpe 4x Cerwin Vega subber, det kommer helt an på hva du liker og prioriterer. Du sier jo at høyttalerene må være små, og Kef subben er liten og herlig, mens XTZ subben er enorm.

Les DENNE anmeldelsen, så skjønner du kanskje hva jeg snakker om.

Blir en Yamaha RX-V3800, Denon 3808\4306 eller onkyo 905 overkill til disse høytalerne tror du?. Jeg har vurdert kef settet lenge

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    gamlingen har noe 3-4 år gammelt pioneer kompakt surroundanlegg. dette har funket greit til nå, men han føler nå at det er på tide å skifte det ut. (med tanke på hdmi, lyd, osv..)

han har sett litt på kef 3005 som ser meget bra ut, (ht kan ikke være så mye større en dette)

men så fikk jeg en ide, hvordan vil dette spille i forholdt til kef? pris tatt i betraktning.

*4x dynavoice magic S-4
    *xtz 99 W8.16 sub
    *1x dynavoice magic C-4

Dynavoice Magic S-4 i Sort Pianolakk
    XTZ 99 W8.16 i sort pianolakk
    Dynavoice Magic C-4 i Sort Pianolakk
    Best-Buy AS - Lyd | Høyttalere | System høyttaler | KEF KHT 3005 Sort
    budsjettet er innenfor 11.000kr (høytalere, forsterker, dvdspiller. så da blir ikke kef noe altarnativ. han har sett på noen ht fra h&k Harman/Kardon HKTS11 | Hi-Fi Center Kjeden
    spør da igjen. hvordan vil dette spille mot det oppsettet til dynavoice.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumb..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart kjøpt Kef KHT3005 settet og lagt litt mer penger i potten.. Du får så vanvittig mye mer..

Ett alternativ er å vente med subben, og bare kjøpe satelittene i første omgang... ?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis budsjettet er 10-11 tusen er det litt drøyt å anbefale noe som vil koste det dobbelte...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satset etter mye om og men og etter anbefalinger her på forumet på Dynavoice-serien... Fikk F6ene med en gang, men det viste seg at det er veldig lang leveringstid på C4 og S4. Surround.no kunne ikke si noen om når de kunne komme. De er tomme i Sverige også, og han hadde ikke fått nye derfra. løsningen ble å bytte ut c4 og s4 med Proson 51RR og 52RR. Disse blir laget på samme fabrikk og det er ikke noe problem å benytte de i kombinasjon med F6. Så kjøpte jeg meg en brukt Yamaha RX-V 750 til 2000 kroner, og har nå fått meg et oppsett som jeg er meget godt fornyd med og det til et sted mellom 6-7000. Ordner du noe tilsvarende til gamlingen så vil nok både du og han bli meget fornøyd, kanskje han blir så fornøyd at du kan få de pengene som blir til overs, da er du jo godt i gang med eget anlegg.. ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis budsjettet er 11 000 med Forsterker, Kilde og Høyttalere til ett 5.1 oppsett så får du ikke så veldig mye.

Hvis dette var min situasjon ville jeg helt klart oppgradert over tid og begynt med en GOD reciever og GODE Høyttalere for så å oppgradere over tid.

Men om det er hastekjøp anbefaler JEG følgende:

Harman/Kardon AVR 245 / (Pioneer VSX-916?) / Yamaha?
    Dynavoice F6 (Front)
    Dynavoice F6 (Surround)
    XTZ 12" w99? (Ikke sikker på modellnummeret)
    Dynavoice C-4 (Senterkanal)
    Pioneer DVD spiller i 1000,- klassen.

Skal være ganske tett oppi budsjettet ditt da...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er selvsagt en prioriterings sak og vanesak. Jeg har dynavoice magic serien og er storfornøyd. Mener nå det er ett skikkelig kupp til prisen, men så har jeg heller ikke så mye og sammenligne med. Det er jeg også glad for, siden jeg da sitter her med mine billige høyalere og er storfornøyd! Jeg prioriter heller da pengene mine på andre ting. Men så anser ikke jeg meg som så veldig audiofil, hører jo forskjell på ting, men leter ikke hele tiden etter bedre lyd. Mine dynavoice spiller bedre enn det de selger mest av på elkjøp i allefall....

Dynavoice eller dyrere saker, gubben blir sikkert fornøyd (uten at jeg vet hvilke krav og preferanser han har)

EDIT: rota litt her jeg...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hvis budsjettet er 11 000 med Forsterker, Kilde og Høyttalere til ett 5.1 oppsett så får du ikke så veldig mye.

Hvis dette var min situasjon ville jeg helt klart oppgradert over tid og begynt med en GOD reciever og GODE Høyttalere for så å oppgradere over tid.

Men om det er hastekjøp anbefaler JEG følgende:

Harman/Kardon AVR 245 / (Pioneer VSX-916?) / Yamaha?
    Dynavoice F6 (Front)
    Dynavoice F6 (Surround)
    XTZ 12" w99? (Ikke sikker på modellnummeret)
    Dynavoice C-4 (Senterkanal)
    Pioneer DVD spiller i 1000,- klassen.

Skal være ganske tett oppi budsjettet ditt da...
    f6 blir for stort. vet ikke om du har fått med deg som jeg skrev i min første post at høytalerene kan ikke være så mye større en noen satelitter..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er etterhvert blitt kanonfornøyd med mitt oppsett.

Har F6 som fronter, har rullet sammen ullsokker og lagt i portene. Det ble megabra.

Har Proson RR 51 og 52 som henholdsvis senter og surroundht

Yamaha RX-V750 som Receiver

og en Proson 8" Sub. Glemte å nevne denne sist, men så har jeg jo fått den gratis også. Det sparker mer en godt nok for meg og har vanskelig å se for meg hva jeg skulle fått som er så mye bedre i den prisklassen

Prøver å sette opp noe prismessig:

F6 i sort pianolakk f.eks på komplett.no er på lager og koster 995.- på lager
    C4 i sort piano komplett.no er på lager og koster 695.-
    (eventuellt Proson 52 RR, surround.no 1190.-)
    Proson 51 RR som surroundhøyttalere, surround.no kr 1490.-
    Proson 8" Sub surround.no kr 1490.-

Totalpris: 4670, eventuellt 5165. legger du til ca 1000 kroner i frakt da er du på rundt 6000.- Da har du 4-5000 tusen igjen som du kan bruke på en god brukt receiver, og eventuellt bruke noe penger på en kraftigere sub. Hvis det er et absolutt must. Jeg har dette opsettet, så hvis gamlingen din ikke har noe større krav en det jeg har så vil han bli kanonfornøyd. Å det er vel ikke noe tvil om at det er mye bra lyd for pengene. Glem nå bare ikke puter/ullsokker i bassportene på F6ene

EDIT: Ser at du ikke kan ha så store høyttalere som F6. Synd da dette er meget bra høyttalere, men du kan jo i stedet kjøre med 4 stk Proson 51 RR. Disse kan meget vel brukes som Stereohøyttaler så det skulle ikke bli noe problem og du ligger fortsatt godt innenfor budsjett. Men det må da være mulig å få plass til et par F6. De er jo ikke akkurat kjempestore...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har F6, RR51 og de små i magic serien (s-3?)...

Kan si med en gang at RR51 er bedre enn de små i magic serien og har faktisk ganske bra trykk sett i forhold til F6. Ellers virker det som diskanten er åpnere med RR51 i forhold til dynavoicene(samme diskant i hele magic serien).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •