B&W CM7 eller SA1750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM7 eller SA1750

Hvilken høytaler skal jeg gå for sammen med Primares I21 og CD21??

B&W CM7 eller SA1750??
    Evt. forslag til andre høytalere i samme prisklasse...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er det klasseforskjell mellom disse to, og da i favør CM7. Det er en av mine desiderte favoritter i prisklassen med en utrolig detaljeringsevne og en magisk mellomtone.

Men nok en gang, lytt selv. Det er du som skal leve med lyden...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse på bruktmarkedet til 14.500: Audiovector Mi1 Avantgarde

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må si meg enig med Anfield

SA 1750 er ikke mye å skryte av. Flisete i diskanten og alt for mye fokus på øvre bassområdet/nedre mellomtone. På Leonard Choen f.eks. blir stemmen hans så fremtredende at det blir slitsomt.
    Kjøp CM7 hvis du skal ha en av disse to, men sjekk gjerne ut hva der er å få tak i brukt.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hva med DM683. Har hørt disse HT noen ganger nå, imponerer mer og mer. Synes personlig disse spiller bedre en CM7, med tanke på mellomtone/diskant område. Et ekstra basselement gjør jo ikke saken dårligere.
    Billigere er de også.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare I21 spiller i alle fall bra sammen med CM7 i mine ører, så matchingen trenger du ikke være redd for.

CM7 og DM683 er jo kurant å få sammenliknet ettersom de selges i samme butikk. En annen god kandidat i prisklassen er jo Patos Lyric402.

Kan du ikke prøve hjem et par da? (f.eks B&W + SA eller noe annet). Det ville vært spennende å høre utfallet av en sammenlikningstest!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for CM7, B&W og Primare kan gi litt for "veloppdradd" lyd. Kommer du over en Audiovector så har du en meget god match. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må nok stille meg bak de som anbefaler cm7 jeg og. Greier ikke helt å se hvordan 683 skal kunne matche cm7 men... testa de head to head på hifiklubben og må si jeg ble veldig skuffet over 683 som så mange skrøyt av i mellomtone/diskant-området.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gå litt mot strømmen jeg da og anbefale 1750 isolert sett. Har desverre ikke sammenlignet CM7 mot 1750 så mitt inntrykk får tolkes deretter. Først det viktigste - lyden:

Nå hører jeg ikke så mye på Leonard Choen, og vet ikke hva andre har benyttet av elektronikk, men 1750s styrke er mellomtonen. På vokalmusikk / akustisk så leverer 1750 varene meget bra. De kunne gjerne levert enda mer bass, men det blir en generalisering da bassresponsen avhenger sterkt av rommet.

Så til det sekundære utseendet:

Det er nok et fåtall som vil si at 1750 er stygge. De er slanke og høyreiste (105 cm) mot CM7 som er litt pygmé- og korpulentaktig. CM7 fås dessuten bare i 70-talls look...

Jeg er en enkel sjel som liker SA1750 men som vet at det finnes bedre høyttalere, men da koster de mer. Og i stua som et supplement til den sorte flatskjermen. Ja takk. CM7...nope.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel opp til kjøpers preferanser hva han kjøper. Begge er enkle å få hørt på i butikk da de blir ført i kjedebutikker over hele landet. Synes SA1750 har fått ufortjent pepper av enkelte i denne tråden.

Newcomer WhizzKid sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier meg enig i det "Ringradiatoren" sier her...

Er ingen guru selv, men syntes SA sine var en kjempe overaskelse.. Har sikkert litt med plassering av HT, men uansett imponerende! Skal også nevnes at det var koblet på en reciver (HK ukjent av ukjent model) til 5000,-. Men om det er reciveren eller HT`n som skal ha skryt, kan vel være til en hvær å bedømme...

B&W CM7 ble også hørt. Ble imponert av disse også, men hører de er meget kresne ift. rom og plassering.. Dette er vel kanskje en fellesnevner for de fleste.

Konklusjonen fra min side er vel; dra og hør litt selv, og gjerne med samme komponenter i forkant av HT hvis mulig! Går ikke å danne en mal etter hva som er bra lyd som jeg ser det. Det er en mening du selv må gjøre deg opp med

Lykke til med handelen hvis du ikke alt har handlet (som du sikkert har jort men...)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg anbefaler virkelig cm7, en av mine absolutte favoritter i den klassen. har hørt de på flere forsterkere og de imponerer stadig. kommer det et par på bruktbørsen til riktig pris havner de hjemme hos meg

utrolig god mellomtone på de, samtidig som den har et godt punch i bassen og en detaljert diskant.

mvh
    stian

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0