På tide med nye høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På tide med nye høytalere!

Ja, da var det på tide å bytte ut front høytalerne mine. Se signaturen for å se hva jeg har av utstyr... Jeg har et tilbud på et par amphion xenon til 15k men vil høre om dere har noen forslag før jeg bestemmer meg. planen var å bytte ut 816s'ene og 700s'ene mot noen fronthøytalere som kan brukes uten sub til musikk og komplementere med en sub til film. Jeg vil ha høytalere som spiller mykt og fyldig, hvis dere skjønner hva jeg mener. men det må likevel funke på film...

Har noen foresten hørt om osborn ultimate sub? har en kamerat som fikser god pris på denne, men har ikke hørt noe om den... Han skrøyt fælt av den!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mener det var disse som spilte på messa i fjor?

Ukjent musikk men syntes de spilte med godt trøkk og var hurtige på electronica mens en plate med vokal hørtes farget ut. Stram og kontant bass som imponerte. Mellomtonen hørtes ikke like bra ut minnes jeg. Ikke akkurat mykt og fyldig men så vet jeg heller ikke hvordan elektronikken var.

Mykt og fyldig er det motsatte av Cobalt (har hatt den selv). Hva er maks pris? Brukt er ok? Hva priotiterer du av lydegenskaper ellers? Hva slags musikk hører du på for det meste?

Typiske myke og fyldige høyttalere synes jeg er Sonus Faber, Dynaudio, Patos og tildels Vienna Acoustics.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Cobalt er det stikk motsatte ja... det er det jeg har funnet ut, alt for lyst og spist! Problemet er at de ikke må bli FOR myke og snille, skal jo brukes til film også men viktigest med musikk... Når det gjelder hvordan musikk jeg hører på så går det mye i rock, soul og jazz, ikke no særlig electronica og hard metall. Hva tror dere om Dyanudio Contour s3.4, selges på hifisentralen for 16500. Prismessig tenkte jeg rundt 15k og ser brukt som eneste alternativ til den prisen...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Osborn Ultimate Sub:

Denne er passiv, så da trenger du delefilter/forsterker i tillegg.

Ultimate Subwoofer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt er fornuftig tenkt. Contour 3.4 er en mye bedre høyttaler enn Cobalt ja. De er ganske store fysisk og gir en åpent lydbilde. Ganske så nøytrale men bør ikke matches med for lys/pågående elekronikk tror jeg. I allefall ikke om du ønsker myk og fyldig lyd. Men det er tungdrevne, er de ikke? Med mykt og fyldig lyd tenkte jeg mer på Focus serien, men de er ikke like åpne og dynamiske. Dog spiller de veldig naturlig i mine ører.

Jeg kjenner ikke til din Arcam.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Helicon 400? De er nokså tunge å drive så jeg vet ikke hvordan Arcam klarer seg og de bør kanskje ikke matches mot for lyst klingende utstyr. Du kan kanskje bytte til stereoforsterker senere?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/22290

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Dali Helicon 400? De er nokså tunge å drive så jeg vet ikke hvordan Arcam klarer seg og de bør kanskje ikke matches mot for lyst klingende utstyr. Du kan kanskje bytte til stereoforsterker senere?

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/22290
    Ja, dette er jo noen nydlige høytalere. Spiller de som de ser ut så er det jo absolutt en kandidat! Men som du sier; kanskje litt for tunge for arcamen. Jeg bi-amp'er frontene så på papiret skal de få 200 watt hver fra en surround forsterker som jeg vil påstå er godt over middels. Planen var å slippe å oppgradere på forsterkersiden så er de for tunge må jeg se etter noen andre tror jeg...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta deg en tur til Horten førstkommende helg :-D

Hifimessen 2007

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de synes jeg passer godt til Rock og Jazz. Littegrann varme og runde i klangen. God på detaljer. Jeg prøvde de på min tidligere forsterker på 90w men det var ikke nok strømtilførsel. Biamping var en god idé. Det er nok den av de jeg fant på bruktbørsene jeg ville ha prøvd (tipper de kan gå fort). Sjekket HS, AV, LB og Finn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Du bør ta deg en tur til Horten førstkommende helg :-D

Hifimessen 2007
    Det skal jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ja de synes jeg passer godt til Rock og Jazz. Littegrann varme og runde i klangen. God på detaljer. Jeg prøvde de på min tidligere forsterker på 90w men det var ikke nok strømtilførsel. Biamping var en god idé. Det er nok den av de jeg fant på bruktbørsene jeg ville ha prøvd (tipper de kan gå fort). Sjekket HS, AV, LB og Finn.
    Ja de virket veldig spennende, bare synd de er så langt unna! Hifiklubben er jo ikke akkuratt så hjelpsomme med hjemmlån heller, så vanskelig å få hørt skikkelig på de... Men takk for alle forslag, har fått øynene opp for flere spennende høytalere!
    Men det er bare å komme med flere forslag folkens! Gjærne med en liten beskrivelse av hvordan de låter og hvordan de er å drive med en forwsterker som min.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon 400 er faktisk ikke så tungdrevne. Jeg prøvde å drive mine med en Denon 4306, og det gikk faktisk fint. (Men det ble også bedre da jeg koblet dem opp på min Nad M25).
    Tror det går fint å låne dem hjem om du betaler et depositum eller deponerer på dem. Men de er store og veier en halv elefant, så det er kanskje lurere å ta med Arcamen til Hi-Fi Klubben i stedet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også vurdert Helicon.
    Et annet tips; Kontrapunkt HiFi :: Spesialtilbud på brukt- og demovarer har for salg et par Linn AV5140. Kanskje verdt å sjekke.
    Bilde av tilsvarende her:
    Minhembio.com - Annons av janne_swe - Linn Classik Movie Di & Linn AV5140

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Helicon 400 er faktisk ikke så tungdrevne. Jeg prøvde å drive mine med en Denon 4306, og det gikk faktisk fint. (Men det ble også bedre da jeg koblet dem opp på min Nad M25).
    Tror det går fint å låne dem hjem om du betaler et depositum eller deponerer på dem. Men de er store og veier en halv elefant, så det er kanskje lurere å ta med Arcamen til Hi-Fi Klubben i stedet?
    Folkens!
    Vær snille og ikke skryt mer av de Helicon 400ene, JEG skal nemmelig ha de som ligger på avtorget. heehheehheeh:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Folkens!
    Vær snille og ikke skryt mer av de Helicon 400ene, JEG skal nemmelig ha de som ligger på avtorget. heehheehheeh:-D
    Hehehe. vi får se:twisted: Nei, tror de er litt langt unna for meg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •