Problemer med XTZ 99W12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med XTZ 99W12

Hei.

Jeg har kjøpt en XTZ 99W12, og har litt problemer. Jeg får den ikke til å virke med sub-pre-out på forsterkeren min. Når jeg kobler den til sub-pre-out kommer det ingen lyd. Men, hvis jeg kobler sub'en til linjeutgangen til en av frontkanalene virker den. Jeg trodde derfor at det var noe galt med sub-pre-out på forsterkeren min, så jeg lånte forsterkeren til broren min, den er identisk med min, og han bruker en aktiv sub fra B&W, så jeg vet at den virker. Problemet er bare at jeg ikke får noe lyd med den heller. Samme som tidligere, får ikke lyd på sub-pre-out, men den virker med linjeutgangen på en frontkanal. Forsterkeren er en Harman Kardon AVR7000, og jeg kjører identisk oppsett på begge to. De virker med sub'en til broren min, men ikke med min XTZ 99W12. Sub'en går heller ikke i "stand by" når jeg slår av forsterkeren (AVR7000). Har dere vært borti lignende problem tidligere?

M.V.H. Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lafficus
    Hei.

Jeg har kjøpt en XTZ 99W12, og har litt problemer. Jeg får den ikke til å virke med sub-pre-out på forsterkeren min. Når jeg kobler den til sub-pre-out kommer det ingen lyd. Men, hvis jeg kobler sub'en til linjeutgangen til en av frontkanalene virker den. Jeg trodde derfor at det var noe galt med sub-pre-out på forsterkeren min, så jeg lånte forsterkeren til broren min, den er identisk med min, og han bruker en aktiv sub fra B&W, så jeg vet at den virker. Problemet er bare at jeg ikke får noe lyd med den heller. Samme som tidligere, får ikke lyd på sub-pre-out, men den virker med linjeutgangen på en frontkanal. Forsterkeren er en Harman Kardon AVR7000, og jeg kjører identisk oppsett på begge to. De virker med sub'en til broren min, men ikke med min XTZ 99W12. Sub'en går heller ikke i "stand by" når jeg slår av forsterkeren (AVR7000). Har dere vært borti lignende problem tidligere?

M.V.H. Kristian
    Har du prøvd med en annen kabel?

Jeg vet om flere som har kjøpt xtz-sub og subkabel samtidig fra Surround.no eller Fyndbørsen (meg selv inkludert). Den prosonkabelen som da vanligvis følger med er bortimot ubrukelig, henger knapt sammen, og det er ofte brudd mellom kabel og plugg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd en annen kabel ja.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lafficus
    Hei.

M.V.H. Kristian
    Ja, da har du feilsøkt litt, og vi vet at det er utgangen på forsterkeren som er problemet. Sjekk i menyen på forsterkeren om 1.) Sub er slått på 2.) Fronter står på small 3.) 3 Delefrekvens ikke er 40 eller lavere...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er det bare å gi en beskjed til surround.no om det ikke fungerer, så sender dem sikkert en ny forsterker. Kjempe bra service der! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •