Fikk pakke i går. CAV Fi-III

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fikk pakke i går. CAV Fi-III

Jeg oppdaget et par CAV Fi-III i sort på avtorget her inne og bare måtte slå til.

Var på IFA i høst og der hadde CAV en sørgelig stand. Jeg fikk ikke lyttet på disse, men Cav MD-EX3 hadde man mulighet til og lytte til.
    Lyden av disse beistene var helt i blinken for meg.

Høytalerene har en meget høy finish, og det var ikke mange sporene og se tiltross for ay det er 2 sjeler her inne som har vært eiere før meg.

De låter meget godt og jeg slipper heldigvis og spille de inn. De ble koblet opp på denon surround resiveren (3805) og det ble fort klart at her snakker vi lav følsomhet, 86db. Høytalerene skal kjøres på en ren stereo forsterker etterhvert, har bare ikke bestemt meg helt på hva det blir

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse så jo meget bra ut! Helt ukjent merke for meg (har hørt om de, men ikke hørt de) Hvordan vil du beskrive lyden som kommer ut av dem?

Kjempe spennende med noe som ikke alle har..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden vill jeg beskrive som varm og detaljert, de heller kansje noe over mot og være litt fyldige i lyden. Dette kan selvfølgelig være reciveren som farger, men lyden er helt utrolig til prisen.

Kan ikke si at jeg vet om noen høytalere som kan gi både god lyd og finish i denne prisklassen. De skal ettehvert inn i et stereooppsett på stua, blir da antakelig og supplere med en liten subb da de selvfølgelig mangler litt futt nederst på skalaen.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Lyden vill jeg beskrive som varm og detaljert, de heller kansje noe over mot og være litt fyldige i lyden. Dette kan selvfølgelig være reciveren som farger, men lyden er helt utrolig til prisen.

Kan ikke si at jeg vet om noen høytalere som kan gi både god lyd og finish i denne prisklassen. De skal ettehvert inn i et stereooppsett på stua, blir da antakelig og supplere med en liten subb da de selvfølgelig mangler litt futt nederst på skalaen.
    Heisan!

Disse så kjent ut:-D Var vel meg som kjøpte disse ny fra Audioart. Du beskriver lyden akkurat slik jeg oppfattet den. Varm, fyldig og samtidig detaljert. Til prisen er de intet mindre enn et kupp. Finishen er i tillegg vanvittig. Gratulerer så meget:-D

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var du som hadde dem først ja, har sikla litt på disse hele tiden så jeg slo til når de dukket opp på "brukt'n".

Kansje du har et tips til forsterker på disse? Står selv og vurderer XTZ og H/K970. Hadde ikke tenkt og legge noe over 10k i forsterker og cd spiller. Siden vi bygger nytt hus er wafen meget viktig og det eneste som til nå er godkjent er H/K970 serien.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Ja det var du som hadde dem først ja, har sikla litt på disse hele tiden så jeg slo til når de dukket opp på "brukt'n".

Kansje du har et tips til forsterker på disse? Står selv og vurderer XTZ og H/K970. Hadde ikke tenkt og legge noe over 10k i forsterker og cd spiller. Siden vi bygger nytt hus er wafen meget viktig og det eneste som til nå er godkjent er H/K970 serien.
    De spiller flott sammen med HK. Jeg hadde AVR 235 når jeg hadde disse. Rotel er også god match.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •