Klipsch eller SVS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch eller SVS?

Har nettopp bestemt meg for og kjøpe et sett med klipsch høytalere til den kommende kinoen.

Så kommer det store problemet, hvilken sub skal jeg velge? Selgeren mente at klipsch sin RT-12d eller RT-10d ville være den perfekte matchen til høytalerene med tanke på dynamikk osv.

Jeg hadde opprinnelig bestemt meg for SVS PB12-Plus/2 eller SVS PB13-Ultra, men ble litt i tvil nå.

Er det noen som har hatt begge merker eller hørt disse som kan gi meg en hjelpende hand ang. valg av sub?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok gått for svs selv om eg ikke har hørt klipsch sine subber.
    SVS er nok en sikker vinner i alle sine ører !

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo snuse på nye PB13-Ultra om du liker Dyyyyyyp bass :-)
    Den kommer til og tilføre dynamikken og spillegleden fra Klipsch et solid og dypt fundament, spessielt til filmlyd :-)
    Det sies Ultra 13 kan matche plus/2 i lydtrykk.... om ryktet stemmer...

Skule ønske jeg kunne fått prøve en pb13-ultra selv :-)

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det du skriver, SVS går mye dypere men klarer den og være like dynamisk som klipsch. Nå er det vell ingen som har testet PB13-Ultra enda, eller er det det tro?
    Prisen kommer også til og spille en rolle her og da har jo SVS et lite fortrinn da de er litt rimeligere.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha det beste ville eg gått for to Klipsch subber framme og kjøre de ilag med frontene. En klipsch sub ilag med senter og to SVS bak til LFE kanal. Men så har vel pris og plass mye og si

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Oslo Hifi Center på tirsdag som var. Da sto det en sub der som jeg aldri har sett eller hørt før. Det var RT-12d som er nevnt lengre opp. Denne spilte helt villt bra sammen med Klipsch. :-) Nå har jeg ikke hørt SVS sammen med Klipsch, men er verdt å lytte på om du har lyst til å ha Klipsch i hele kinoen(om du ikke allerede har hørt den da). :-)

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er har ikke jeg hørt RT10D subben, men jeg regner med at den spiller helt ned
    for RW10D som jeg har spiller ikke helt ned :???:

en sang som gjør det spesielt er
    Someone Like You (With Mike Francis)
    som du finner på
    Blank & Jones relax edition 2
    og på Cafe del mar 12

neste gang jeg skal i oslo skal jeg få teste den låten om den går helt ned på RT serien

Troeen

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Var på Oslo Hifi Center på tirsdag som var. Da sto det en sub der som jeg aldri har sett eller hørt før. Det var RT-12d som er nevnt lengre opp. Denne spilte helt villt bra sammen med Klipsch. :-) Nå har jeg ikke hørt SVS sammen med Klipsch, men er verdt å lytte på om du har lyst til å ha Klipsch i hele kinoen(om du ikke allerede har hørt den da). :-)
    Er jo grei pris på denne da, veil 20 000...hmm...men fristende...:-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boly.
    Jeg har RF-83 sammen med en SVS PC-Ultra (tube type) og det spiller helt bra sammen. Nå vet ikke jeg hva du har tenkt deg av Klipsch, men jeg ble overrasket over hvor dypt RF-83 spiller. Siden du nevner SVS PB Ultra 13 vil jeg tro at du er en bassaddict 8). Har selv ikke hørt de nye modellene av Klipsch subber, så det kan jeg dessverre ikke uttale meg om i forhold til SVS, men jeg vil velge å tro at det blir vanskelig å komme opp mot de modellene du nevner av SVS i alle fall. Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rt12d spiller vel ned til 20 hz med bra trøkk tror jeg jeg leste en plass. Det holder for de fleste.

Har bare hørt en 12" fra SVS i lukka kasse. Den gav et heidundranes trykk, men manglet kanskje litt når det kommer til musikalske kunstner!..

RT modellene til Klispch har forresten fjrenkontroll og auto- oppsett! Fungerer veldig bra etter hva jeg har lest!

Det kommer vel litt an på om du kun ser film eller skal ha litt musikk sub også!

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt RT10D om det er den me 1x aktiv og 2x slaver? Den spiller utrolig tøft å er en hissing liten krabat, pen å se på og lett å gjemme bort i et hjørne da den er trekant formet..

Har oxo hørt svs plus/2 å denne er jo et monster med monster lyd, men ville tro det hadde vært best med Klipschen da klipsch har ett rått trykk samme som subben, Hørte bare svsen på basstester så aner ikke hvordan "punch" den har

alt i alt så er Det to rå subber, men personlig hadde jeg gått for RT10D pga det ser mye penere ut med alt i klipsch å den leverer mer en man trenger(for de fleste i alle fall)

mvh Thomas

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vs

Det er ikke bare enkelt å sammelikne to så forskjellig subber..

Jeg har hørt flere SVS subber i forskjellige oppsett og jeg har fått demoer med både RT-12d og eldre Klipsch subber.

Det er ingen tvil om at RT-12d er en kjapp og kompakt hjørnesubb som kan lag bulder å brak til film, men for min egendel så syns jeg det virkelig dype manglet. Det er voldsomt mange mulige unnskyldninger og grunner til at man får et bestemt inntrykk av en subb (som med alt annet), men for meg kunne det virke som om at Klipsch subben ville være lettere å intregrere enn de støre SVSene.

Hadde jeg vert mer voksen av meg, tenkt på plass, utseende, bilder&pyntregjenstander og penest mulig musikk med subben godt integrert i lydbildet så ville jeg nokk ha valgt RT-12d, men nå er jeg ikke voksen nokk til at valget ikke hadde falt på en SVS med dobbel 12" eller 13", det er rått! og du får noe utav de store kassene som den lille hjørnesubben bare ikke klarer.

Vent til resten av kinoen din er oppe å går og kjøp deg en SVS, bruk den de 45dagene du kan teste den på og se så om du vil sende den tilbake, det tror ikke jeg du gjør med mindre du har en meget inflytelsesrik bedre halvdel

Kommer såklart ann på størrelsen på rommet dette skal være i og hvilke fronter du skal ha osv men har du en grei størrelse å¨rommet, 25 kvad eller mer og et par store gulvstående klipsch så hadde ikke jeg vert i tvil.

Når det gjelder om Ultra 13 kan matche plus/2 i lydtrykk så er vel det fortsatt på spekulasjons stadiet (tror jeg da), jeg syns kanskje det kan høres optimistisk ut at en 13" med 750w skal gi mere trykk en 2x12" med 900w men det er jo mye mer enn watt og størrelse som kan spille inn...
    Jeg tror den vil ligge oppimot prestasjonene til plus/2 men ikke over, kanskje de mest ivrige SVS gutta burde krysse fingrene og venter på Ultra 13/2 eller noe slikt :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •