Nytt 2.1 anlegg til pc-bruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt 2.1 anlegg til pc-bruk

Hei!

Har nå kikket litt rundt og funnet ut at jeg ønsker meg noen nye høytalere til min pc.
    Høytalerene skal stå i et forholdsvis lite rom på ca 10kvm, jeg har også naboer tett innpå så det trenger ikke spille veldig høyt, men godt!
    Det skal brukes til musikk, det er ikke behov for 5.1 da jeg nesten aldri spiller eller ser på film på pc-en. Dette har jeg annet utstyr til.
    Settet må heller ikke ta for mye plass å være egnet til å stå på en pult (ikke for store høytalere)

Jeg har sett (og hørt!) på BOSE Companion 5 og syns dette virker som et godt valg.

Grunn:

- Eget "lydkort" slik at jeg slipper å bruke det utdaterte jeg har nå
    - God lyd?
    - Pent design

Jeg er til nå svært overrasket over lyden men har bare fått hørt på det i et digert varehus (lefdal sandvika).

Noen som har noen innvendinger? Prisen på Companion 5 ligger på ca 3500,- så vil kjøpe for ca denne summen, men gjerne mindre.

Hjelp?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrislox
    Hei!

Har nå kikket litt rundt og funnet ut at jeg ønsker meg noen nye høytalere til min pc.
    Høytalerene skal stå i et forholdsvis lite rom på ca 10kvm, jeg har også naboer tett innpå så det trenger ikke spille veldig høyt, men godt!
    Det skal brukes til musikk, det er ikke behov for 5.1 da jeg nesten aldri spiller eller ser på film på pc-en. Dette har jeg annet utstyr til.
    Settet må heller ikke ta for mye plass å være egnet til å stå på en pult (ikke for store høytalere)

Jeg har sett (og hørt!) på BOSE Companion 5 og syns dette virker som et godt valg.

Grunn:

- Eget "lydkort" slik at jeg slipper å bruke det utdaterte jeg har nå
    - God lyd?
    - Pent design

Jeg er til nå svært overrasket over lyden men har bare fått hørt på det i et digert varehus (lefdal sandvika).

Noen som har noen innvendinger? Prisen på Companion 5 ligger på ca 3500,- så vil kjøpe for ca denne summen, men gjerne mindre.

Hjelp?
    her er det masse og kikke på: shg.no as

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle de 3500 gå til både høytalere og forsterker eller var det bare høytaler??

hvis det var bare høytalere kan jeg hvertfall anbefale deg å kjøpe B&W DM686til 3500 kr.

små høytalere (26cm høye) som spiller utrolig bra til prisen.

er jo bare å dra innom en hifi butikk å høre på dem så finner du fort ut om du liker dem eller ikke.

viktigste er at du liker dem selv

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sikker på at du vil gå for et sub/sat-system til ditt bruk? Problemet er at et slikt anlegg spiller bra på film og spill, men sliter med nettopp musikk, på grunn av bittesmå mellomtoner. Jeg ville iallefall mye heller satset på et par 4" eller 5" stativhøyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, har du forslag til noen gode høytalere som ikke vil ta for stor plass på skrivebordet?

Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg leste i bladet Hjemmekino for et par-tre nummer siden om noen Klipsch 2.1 "pc-høyttalere". noen som har linker til butikker osv med de?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch GMX A 2.1 er et 2.1 sett fra Klipsch som spiller ekstremt bra. Absolutt ALLE som har hørt dette hos meg har hatt store problemer med å forstå at et slikt sett kan spille så bra, og ikke minst til prisen. De fleste har endt opp med å kjøpe et selv også

Det spiller særdeles engasjerende, med skikkelig god pondus og et herlig detaljnivå. Det låter 100% homogent fra topp til bunn. Herlig diskant og mellomtone, samt en meget dynamisk og musikalsk subwoofer. Alle som jeg har anbefalt dette til på AVF har sendt meg PM og ytret sin fornøydhet ved dette settet.

Det kan anbefales på det aller aller sterkeste, jeg bruker det selv på et rom som er ca 10kvm, og det spiller musikk som du ikke vil tro til prisen.

Det koster 1300kr, og da har du 2200kr som du kan bruke på et skikkelig lydkort :-D

Det vil bli en killer kombo! Bor du i Bergen kan du bare komme å lytte selv!

ProMedia GMX A-2.1 --- Computer Speakers

Velkommen til Mono AS

Jeg bruker selv M.Audio lydkort sammen med dem med meget vellykket resultat.

Edit:

Så innlegget ditt nå royroy. Er mange som selger det onkyo kortet her i norge. Klipsch settet kan du bestille rett fra imortør (www.audiocompaniet.no). Hvis man forhåndsbetaler får man dem levert på døre for 1500kr

Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer! det var deg anlegget jeg tenkte på..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •