Dynavoice M-65 oppgradering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Dynavoice M-65 oppgradering

Jeg har bestemt meg for å oppgradere mine M-65 høyttalere, jeg skal skifte ut alle komponentene i delefilteret med MCAP Supreme kondensatorer og foliespoler, internkablingen skal skiftes til Supra kabel.
    Jeg har tro på at denne høyttaleren kan bli meget bra, på delefiltrene blir prisen totalt 4000.- kroner for begge høyttalerene, på sikt vil jeg også skifte ut elementene i skikkelige hifi elementer når jeg får råd til det.

Jeg har blitt advart mot å legge ut 4000 kroner i delefilteret på et par høyttalere til 2500 kroner og at jeg må selge de og kjøpe meg noen bra brukte til 6-7000 kroner, men jeg ser potensiale i disse høyttalerene og det er jo alltid kjekt å gjøre det selv og ha noe som ingen andre har.

Forsterkeren som driver de er Vincent 236.

Synes dere det er galskap å sette igang med å modifisere en så billig høyttaler for 4000 kroner og også muligens legge ut like mye på elementer senere

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid kjekt å tweake litt, men ser ikke poenget i å bytte til svindyre delefilter komponenter først, for så å skifte elementer. Skifter du elementer så trenger du jo også et helt nytt delefilter!?

Min magefølelse er enige med de tidligere rådene du har fått...

Hvis det er potensiale så burde det vel være tweaking av type/verdier i delefilteret, og kanskje bytting av et svakt element. Bytting av alt gjør det jo til en helt annen høyttaler. Er det kassen som har potensiale?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hvis det er potensiale så burde det vel være tweaking av type/verdier i delefilteret, og kanskje bytting av et svakt element. Bytting av alt gjør det jo til en helt annen høyttaler. Er det kassen som har potensiale?

OK så det er ikke vits i å skifte ut kondisene og spolene nå for senere å bytte ut elementene, kanskje jeg skulle gjort mottsatt :-) Jeg har ikke så mye peiling på dette, men når en ser på oppbyggingen og avstivning av kassen og med en vekt på 27 kg pr stk. så tenkte jeg at det her var et potensiale, men kanskje jeg heller skulle bruke pengene på å kjøpe en brukt høyttaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •