utbytting av concept 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

utbytting av concept 8

lurer på å bytte ut mine nå værende høytalere, for de spiller ikkje bra i mitt rom. under skikkelige forhold spiller de meget bra, men ikkje hos meg.

lurer derfor på nye front ht. her sett litt på kliptcher ( ??? ) Rf82, dali Icon 6 eller 7, og litt på den nye 600 serien til B&W.

noen innspill??

men siden eg får innkjøps pris på pioneer, bær de helst spille bra i lag med disse.

men det eg legger vekt på er lyd med litt tyngde, dynamik, og oppløsning, at de spiller litt tøft, for å si det sånn.
    hører mye på rock ( metallica, ramstein ac/dc osv ) og musikk med ellers mye fart i , men lite tecno/tranc, og blir brukt mye til film...

pris i området 8-15000kr.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hisser jeg nok på meg noen her, men la gå :-D

Til din musikksmak så hadde jeg ikke valge B&W's 600 serie. Passer ikke litt engang. (min mening)

Klipsch RF-82 har jeg hørt selv, og med rett elektronikk så spiller disse prima på rock & dynamiske innspilninger. Jeg hørte dem på midgard & vincent produkter, låt meget bra.

Icon serien til Dali er også bra, men her hadde jeg litt småproblemer med diskanten. Dette kan sikkert ordnes ved matching av komponenter.

Ellers så kan jeg annbefale Triangle til Rock/Metal. Hørte disse hos Necroth og ble imponert !

Kommer du over noen Suite kan disse også være et alternativ, har disse selv, og mener de passer ypperlig til rock/metal.

Mange delte meninger om SA her på forumet, men jeg liker også disse meget godt. Jeg har aldri vert opptatt av den dypeste bassen, så for meg henger SA høyt. Herlig dynamikk.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN artech da?