Proson ute med "Monster" høyttalere. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 31 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 619
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Når det gjelder prisen så er jeg ikke helt sikker på at alle fikk med seg at 4500 var PR:STK!!!!!
    Hvor er det du ser at det er stk og ikke par?? Tror nok du tar feil der gitt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Gunnar!

Jeg tipper de kanskje kan låte "penere", men jeg tviler på at de når opp på SPL.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli artig å høre en vurdering av disse. Få dem hjem i hus så fort som fy!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker lyden i 212'ene jeg har(bra bass) Så kanskje det blir 215 i front da

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Dette er slike høyttalere du kan ta med deg på camping eller gatebil og ikke være så redd for .. koster jo bare 4250,- regnet om til NOK.
    Jeg har 2010 eller ka pokker de heter og de ga jeg en tussing for.. er helt greie .. men man får hva man betaler for.. diskanten kan du hive i bosset for den er skjærende.. Cerwin vega er mye bedre her..
    Men hvem i he#€ete trenger 4x15" på ett lite rom anyways..
    Jo større jo bedre..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Dette er slike høyttalere du kan ta med deg på camping eller gatebil og ikke være så redd for .. koster jo bare 4250,- regnet om til NOK.
    Jeg har 2010 eller ka pokker de heter og de ga jeg en tussing for.. er helt greie .. men man får hva man betaler for.. diskanten kan du hive i bosset for den er skjærende.. Cerwin vega er mye bedre her..
    Men hvem i he#€ete trenger 4x15" på ett lite rom anyways..
    Jo større jo bedre..
    Twin 2010 er jo søppel iforhold til nyere proson. De kommer fra perioden hvor proson ikke produserte i kina såvitt jeg vet. Etter produksjonen ble flyttet fikk de mye mer penger å rutte med og kvaliteten fikk et stort hopp oppover.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson ruler!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Proson ruler!
    Ikke twin 2010 eller hva de heter. Spiller helt grusomt på alle områder!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har eit stort problem!

Har fått dei Proson 215.. Men har eit problem! Eg prøver dei på Midgard oberon 6.1 og dei kutter heile tida, frå den eine til den andre høgtalaren.. Funker fint på litt høgt nivå, men viss eg prøver å guffe so kutter dei! Bruker vanligvis Dali AXS-10K, men blokkene har aldri kutta på dei... Ka som er feilen? Er Proson 215 rett og slett tungdrevne? Eller er berre midgard oberon 6.1 ein dårlig match? Testa dei på en parasound HCA 1000 på 125w i 8 ohm, då spillte dei bra til eit visst volum, då begynte dei å skurre, kunne høyre at dei trengte meir effekt.. Men uansett ka som er problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan høres ut som de detter langt ned i motstand under belastning. Hvis motstanden blir for lav, trekker blokkene veldig mye strøm slik at spenningen faller. Da kutter blokkene. Mål spenningen i kontakten når du belaster høytalerne litt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hendte disse ht er tungdrevene, men ikke en kjangs i havet om de er så tungdrevene at selveste obeorn 6.1 ikke klarer å takle de. Jeg har brukt de samme blokkene på både rf7 og de noe mer tungdrevene jbl array1400 med stooooooooor suksess. Andre her på forummet bruker de på b&w 802d om jeg ette husker helt feil, disse forsterkera gir seg ette med det første!

Det kan ikke være det at du faktisk spiller for høyt og dermed presser de for langt a?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikkje veit eg, eg bruker jo blokkene på Dali 10K og dei gir seg aldrig då! Då kan eg spele 120db viss eg har lyst liksom..
    Men eg tok å kopla vekk kontakten mellom terminalene sånn at eg kun brukte blokkene på diskant og mellomtone som i bi amping, då og kutta dei.. Men når eg kopla sånn at blokkene kun tok av seg bassen so kunne eg skru so høgt eg berre ville uten at det blei kutting i signalet! Det skurrer ikkje i det heile når det kutter, spiller heilt reint fram til dei kutter... So det høres heilt ut som om det er blokkene.. Lyden forsvinner og kjem tilbake som om det er dårlig kontakt, men det skraper ikkje... Av og på fleire ganger! Eg skjønner ikkje i det heile??? Kanskje best å kjøpe pa forsterkere til disse høgtalarane! Men det er jsggu deilig bass i dei skal det vere sagt.. Men ikkje super inponerende i forhold til Dali som berre har dobble 10" element! Men men, eg skulle jo uansett berre teste dei so selge dei videre.. Men eg er veldig nysgjerrig på ka det kan vere??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm...billige fest høytallere

Jeg har hatt proson ganske lenge nå, nettopp p.g.a. lyden man får for penga. "åå..nei...de har ikke kjempe fint design og er ikke dyre...da er de ikke bra". Jeg har Stratego Top 210 SAH og de er jo ikke akkurat små...men de spiller høyt med brokobla NAD'er på, pluss at de har høy følsomhet så du trenger ikke stor forsterker for å få deilig lyd fra de, noe som gjelder alle Prosonene jeg har hatt.

Jeg hadde selvfølgelig ikke kjøpt disse her:P, fordi de er jo enda større. Men hvis jeg skulle hatt meg party høytallere til 4500 som sikkert spiller høyere og bedre enn Cerwin til samme pris....så hadde det nok blitt disse. Jeg ville anbefalt merket Proson til vanlige folk som skal bare kjøre musikk og film fra Recieveren sin og ikke ha mye effekt på de, for da utnytter de faktisk effekten bra.
    Proson er jo finere lyd enn Cerwin, noe jeg har erfart hvertfall.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å vere heilt ærlig er eg imponert av lyden i disse høgtalarane både bassmessig og diskant og mellomtone! Dei har faktisk detaljert lyd, og ikkje sånn ullen innesteng lyd! Men har det problemet no då at dei kutter, eller blokkene kutter på høgt lydnivå, og veit ikkje ka eg skal gjere me det? Kjøpe kraftig Pa forsterker?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Men eg tok å kopla vekk kontakten mellom terminalene sånn at eg kun brukte blokkene på diskant og mellomtone som i bi amping, då og kutta dei.. Men når eg kopla sånn at blokkene kun tok av seg bassen so kunne eg skru so høgt eg berre ville uten at det blei kutting i signalet! Det skurrer ikkje i det heile når det kutter, spiller heilt reint fram til dei kutter... So det høres heilt ut som om det er blokkene..
    hm, så god teknisk kunnskap har jeg desverre ette.

Men en ting som er merkelig er at de kutter ut når du lar de drive diskant og mellomtone, men ikke når de driver bare basselementene. I teorien bør vel 2x15tommere være en større belastning. Pluss at blokkene funker perfekt på dali ht du har testet med. Merkelig sak det her egentlig.

Får håpe noen med god teknisk kunnskap her på forummet kan hjelpe deg!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send pm til snicksers-is

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Steike so artig!!!

Eg tok berre på pur f..... å kopla til en gammal Rotel Rb-991 som eg trudde var skikkelig drit, den støyer for mykje på kanalene, blir for varm på den eine kanalen! Men eg fekk meg eit sjokk.. Det spillte skikkelig luftig, klart og tydelig.. Og først å fremst høgt!! Mykje bedre enn me oberon 6.1!!!! Og masse masse masse bedre enn Parasound HCA1000... Det hadde eg aldri trudd, en 10 år gammal rotel Rb-991 spiller bedre på proson 215 enn Midgard Oberon 6.1! Sjokk!! Jaja artig var det iallfall.. Den skal eg selge for 2000kr liksom.. So viss en tenker billig og bra anlegg, kjøp Rotel rb-991 brukt, og disse høgtalarane!!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en feil på selve høyttalerene?

Send en mail til netthandelen og hør om de har fått lignende tilbakemeldinger.

Grattis med nye høyttalere forresten. :-)
    Bilder???

Edit: der var vist problemet løst gitt.. ;-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, har du ikkje sett det siste eg har skreve! Det er blokkene sin feil desverre! Men no e det kongelyd, dei spiller jo veldig bra på den rotel`n! Eg anbefaler alle som kjøper disse høgtalarane å kjøpe en skikkelig tung og kraftig analog, go gammal forsterker på 200watt eller meir i 8ohm so skal eg love at dokke blir fornøgde!!! lure på å berre beholde dei sjølv og selge oberon blokkene billig og kjøpe en go gammal en! Men då skuffer eg nok en kopis:-(

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå hopper du litt til konklusjoner eller? det er en forskjell mellom at du har fått et par obeorn med en produksjonsfeil, og det å si at de bør forkastes til fordel for en eldre forsterker.

Kontakt snickers is, og gjerne forhandleren du kjøpte de fra. Få fixa de, og så kan du ta en liten sammenligning. For å si det slik; jeg har kjørt en krell kav 400xi på klipsch rf. jeg var nesten på vei til å selge høytalera for det lått slettes ette bra. Kjøpte inn obeorn og var strålende happy. Disse bokkene er uten tvil meget prisverdig, men deres største bakdel vil nok være at de er så høggande nøytrale (selv om "alle" produkter har en viss egenlyd). Med krell kav 400xi som forforsterker ble det for hardt og kaldt i lengende. Med en mcintosh c220 låt de sjukt mye bedre. Med en bra cary preamp på klipsch rf83 var det slettes ingen bra match. Men er det ikke det vi egentlig etterstreber hos en effektforsterker? en mest mulig forsterker som bare pøser ut krefter mens vi kan definere lydsignaturen ved valg avspiller og preamp?
    -------
    Mvh
    Rune

Side 9 av 31 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •