Proson ute med "Monster" høyttalere. - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 31 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 619
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan jo så være at elementene var så gode og varme fra før, at den endelige skikkelig kraftige dc pulsen som den Peavey forsterkern gav fra seg da den klippa var nok til å svi dem skikkelig.
    ...må ha vært litt av en puls som kom siden elemetene stod fast..

Men jeg har testa MGR15" før, dem ser jo like dårlige ut som elementene i disse høytalerne... og dem lager jo mye trykk...pga. nettopp det er 4x15" som er i sving.. men det skal ikke mye så veldig mye effekt til før det stinker svidd, pga. knøttsmå spoler..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Det kan jo så være at elementene var så gode og varme fra før, at den endelige skikkelig kraftige dc pulsen som den Peavey forsterkern gav fra seg da den klippa var nok til å svi dem skikkelig.
    ...må ha vært litt av en puls som kom siden elemetene stod fast..

Men jeg har testa MGR15" før, dem ser jo like dårlige ut som elementene i disse høytalerne... og dem lager jo mye trykk...pga. nettopp det er 4x15" som er i sving.. men det skal ikke mye så veldig mye effekt til før det stinker svidd, pga. knøttsmå spoler..
    Syntes ikke mgr 15" trykker noe i det heletatt jeg. Hadde subwooferen med 2x15" før, 0 trykk, bare ok dypbass og vanvittig trege elementer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil disse funke i et hjemmekino anlegg? Eller er det mest party høytalere?

Har et par Proson H-366 (V series. 2x6.5" bass). De spiller utrolig rent og fint. Kostet 7000. Men vil gjerne ha litt høyrere lyd i filmene. Burde jeg heller gå for 10"? og en 12" sub.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du burde gå for sistnevnte, iallefall i et hjemmekinosammenheng.

Men fikk testa de Proson 215 fullt ut på nyttårsaften Vi fraktet mine 215 til festhuset, og skulle egentlig hente 212 rett etterpå, men ble ikke nødvendig. Helt enormt hva de spilte. De fikk kjørt seg konstant fra ca 20.00 nyttårsaften, til 09.30 morgenen etter

Var litt bekymret pga flere her har greid å sprenge de, men åssen de har fått til det, skjønner iallefall ikke jeg. Kjørte en Carver pm-1400 på 2x700w på bassene, og en Pioneer 1015 på mellomtone/diskant. Ble strøkent!

Så finnes iallfall ett par 215 som har overlevd en _lang_ og _høylytt_ fest.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100watt på toppene, å 700watt på basserene. Her snakker vi watt fordeling for bass freaks ihvertfall. Prøvde dere å kjøre PM-1400 på hele høytaleren også? Vil tro det hadde spilt mye bedre, å ikke minst mer riktig. Uansett, ikke galent å overleve en nyttårsaften på ett lokal. Regner ikke med det var mye rolig spilling der utover natten

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Syntes ikke mgr 15" trykker noe i det heletatt jeg. Hadde subwooferen med 2x15" før, 0 trykk, bare ok dypbass og vanvittig trege elementer.
    hehe, du må ta det for hva det er da.. og ja, veldig trege elementer pga. de små spolene

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    100watt på toppene, å 700watt på basserene. Her snakker vi watt fordeling for bass freaks ihvertfall. Prøvde dere å kjøre PM-1400 på hele høytaleren også? Vil tro det hadde spilt mye bedre, å ikke minst mer riktig. Uansett, ikke galent å overleve en nyttårsaften på ett lokal. Regner ikke med det var mye rolig spilling der utover natten
    Nei prøvde ikke det. Kjørte Carveren fra sub-utgangen på Pioneer'en.
    Handlet ikke om å få et mest mulig riktig lydbilde på nyttårsaften, men høyest å galest! ;-)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at subene i høytalerene da ble delt på enten 80 eller 120 hz, så må det da vel ha vært ett sykt stort område i midten av frekvensområdet som det ikke var lyd i. Regner da ikke med mellomtonen på langt nær går så langt ned som 120Hz.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant så sant, men vi hadde som sagt planer og koble opp 212 i tillegg, som skulle kobles på egen effektforsterker fra preout front. og 215 som subber. Men vi gadd ikke, og forholdsvis sent på nyttårsaften har man bedre ting å gjøre enn å kjøre å hente annlegg og koble dette opp, stille inn rett osv osv. Mye bedre ting å gjøre
    Trengte noe raskt og noe som kunne spille opp et hus.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har også surround.no tatt inn disse proson høytalere.
    Proson Stratego 215 SA Walnut

prisen er noe høy, i forhold til de på netthandelen. men disse heter SA og ikke RR. men tror nok ikke det er noen forskjeller på de

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var inne på netthandelen nå og der er det ikke flere proson 215 høyttalere igjen:/ Tenkte å heller kjøpe 212rr til russebilen Noen som har noen tanker rundt dette?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp no billig brukt PA istedet. Da er det ikke så farlig om noen mister en øl på dem eller river de over ende. Dessuten tåler de nok generellt mer juling også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg tenkt på det så hadde jeg heller tatt meg råd til noe brukt pa utstyr...
    men 212rr/215rr er perfekt for de som vil ha bra lyd for en billig penge

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG!! Skal jeg få teste Proson 215RR mot CV 1515! Henter de på mandag som kommer, altså den 4. februar (så lenge været holder, må kjøre med henger

Jeg vet at Proson 215 spiller helt sykt med mye skikkelig watt så skal bli morro å teste mot CV! 1515. Bruker da Midgard Audio Oberon 6.1 blokker, NAD C160 forforsterker og NAD C521i CD-spiller med Monster Audio Cables

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    ENDELIG!! Skal jeg få teste Proson 215RR mot CV 1515! Henter de på mandag som kommer, altså den 4. februar (så lenge været holder, må kjøre med henger

Jeg vet at Proson 215 spiller helt sykt med mye skikkelig watt så skal bli morro å teste mot CV! 1515. Bruker da Midgard Audio Oberon 6.1 blokker, NAD C160 forforsterker og NAD C521i CD-spiller med Monster Audio Cables
    Det kan bli artig å høre hva du synes. Husk at om det er et nytt par så trenger dem lang innspillingstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om de får de inn igjen på netthandelen? er jo syykt mye dyrere på surround.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei cv gunnar.. Skriv en aldeles ufyllende test da, gjerne bilder med proson vs cerwin vega ... Kunne jo ha filmet å lagt ut på yputube også..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    hei cv gunnar.. Skriv en aldeles ufyllende test da, gjerne bilder med proson vs cerwin vega ... Kunne jo ha filmet å lagt ut på yputube også..
    Ja skal prøve på det Kansje ikke film, men bilder kan jeg ihvertfall ordne

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det kan bli artig å høre hva du synes. Husk at om det er et nytt par så trenger dem lang innspillingstid.
    De er brukt ett par mnd og er ikke mye brukt så mulig de må stå noen døgn å få mykna seg opp litt.

Kom just inn i hus nå med de

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515 vs. 215RR

Nå har jeg just fått satt meg etter flere timer med testing og øresus;-)

Fikk nå endelig testet CV 1515 pg Proson 215RR skikkelig mot hverandre!

Begynte med å koble opp 215RR sammen med mine MA blokker, NAD C521i cd-spiller og brukte h/k AVR-7000 som pre amp (har ikke fått kjøpt meg den C160'en ennå.) & måtte jo selvfølgelig ha med bassboosteren DB-10B

Varmet opp med rolig spilling i 2 timer med Proson slik at Oberon ble lunkne og fine
    Da jeg dro på skjønte jeg ingenting, hvor er dypbassen og det fysiske trøkket jeg hadde hørt og følt hos naboen?! At 4x15" skulle gi så fæl,buldrete, treg og slapp bass hadde jeg aldri trodd. Dette er jo nesten på MGR F-series nivå!
    Og diskanten, skriker værre enn den som sitter i CV HP-215! Skjærer seg gjennom skjelett og alt som er. Helt ubeskrivelig vondt i ørene! Mellomtonen smeller deg i trynet som en ørefik, forferdeilig hard og skrikete. Her er det jo ingen sammenheng mellom elementene.

Konklusjon: Proson 215RR fungerer KUN til en ting, den kan spille ok høyt! Men mangler ALT annet. Har verken lydkvalitet eller skyv i bassen. Disse skal ut av hus fortest mulig!

1515:
    Nå kom go'lyden endelig Det første jeg merka forskjell på nå var diskant og mellomtone. 1515 har jo high end lyd i forhold til 215RR. Her kan man sitte lenge å spille høyt uten at noen stikker en kniv inn i øret (føltes sånn ihvertfall med Proson). Skyvet i bassen kommer igjen og håret flagrer, dette er deilig

Konklusjon: 1515 er en helt rå høyttaler! Overgår Prosonene på alle områder, inkl dypbass. Folk som sier at CV 1515 spiller stygt må virkelig få hørt på 215RR, stakkar ører sier jeg bare.

Ps. Jeg fikk bytta til meg Proson 215RR mot et par subber jeg hadde liggende så ga vel 1500 kr for dem ca. Og jeg mener faktisk det at CV! 1515 er garantert verdt 8500kr ekstra (ga 10 000 for mine 1515) for 215RR spiller grisestygt og med lite trykk i forhold til kongen

Har lagt ut et par bilder på Min Hjemmekino bare for å se størresleforskjellen osv
    http://avforum.no/minhjemmekino/user...f31392cc92.JPG
    http://avforum.no/minhjemmekino/user...6098db19d2.JPG

Side 27 av 31 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •