Proson ute med "Monster" høyttalere. - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 31 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 619
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du får som regel det du betaler for dessverre.. 15" diskanter var bra

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skar89
    Hadde slike Proson en uke og fandt ut at jeg ikke ville ha de de spiller dålig og bass eier de ikke bare store diskanter de 15" elimentene de har satt inn i den STORE kassen...

jeg har byttet de ut med R69 mk3 altså topp modelen til Proson de leveres med 10" ere og er mye bedre film og musikk opplevelse..

men for de som vil ha store fronter er vell dette noe i blinken men de må ikke være kresene på lyd.
    Det er ikke helt det samme elimentene og heller ikke samme delefiltrene i dem.
    mye finere til film og musikk 10" utgaven en 15"erne... du får mer "disco" følelse i lyden av 15"erne... værtfall det jeg opplevde da jeg satte de på anlegge mitt.
    1200watt vær fikk de men synnes lyden var skuffende så de kvittet jeg meg med..

Er vel ingen som kjøper slike høyttalere for å nyte musikk og film uansett! ;-) Er vel ingen som kjøper Proson i det store og hele for å nyte film og musikk.
    Disse er ypperlig til akkurat det formålet de er bygget for. Mye lyd og mye bass!
    mao, råbillige festhøyttalere :-D

At du ikke fikk noe bass er meg uforståelig. Har testet 12" versjonen, og det var helt utrolig va de greide å yte til en slik pris. Vi kjørte riktignok på med 2,4k watt, men dette er uansett overkill.

Proson R69 ser ut til å ha en gamlere utgave av mellomtonene som står i 212/215, samt bassene som står i 212 er 98% samme ulla som Qln Artech 12 (tror det var det naboklikk fant ut).

Sikkert finere lyd i R69, men tør påstå det er mye mer bass i 212/215.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke helt det samme elimentene og heller ikke samme delefiltrene i dem.
    mye finere til film og musikk 10" utgaven en 15"erne... du får mer "disco" følelse i lyden av 15"erne... værtfall det jeg opplevde da jeg satte de på anlegge mitt.
    1200watt vær fikk de men synnes lyden var skuffende så de kvittet jeg meg med..
    jeg har hørt akuratt det motsatte om de R69 mk3.
    hørt de er mye dårligere en di oprinelige R69 mk1 og mk2. leste det her en plass.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper det er et innspillingsproblem. som revox skriver, de var flate og uten dynamikk før han fikk spilt noen timer.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at de har forandret seg kraftig de siste dagene. Nå spiller de helt annerledes enn de gjorde ut av esken. Jeg begynner faktisk å like dem.....

Edit : Dog jeg er ikke spesiellt imponert over diskanten... Mulig den blir litt bedre over tid da diskanter ofte krever lang innspillingstid.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker vil kunne drive 212 best, Alto 2.3, eller
    Cerwin Vega A0.8KW2 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hei, den forsterkeren er nok av god kvalitet, men den har for lite krefter til å drive slike beist. Viss du ikke har så mye penger så bør du vurdere noen billige PA forsterkere fra f.eks Alto, Zachry og Behringer.
    Eventuelt kan brukt være noe for deg
    Jeg har Stratego 215. Drar de med en Alto Mac 2.2. 500W ¨på hver høyttaler.
    Speller som bare det, men jeg får ikke max uta dem. Rommet mitt er 7kvm å jeg har VS-12 i tillegg.
    Blir i alt Cerwin-Vega! VS-120 å Proson Stratego 215. Harman Kardon AVR-300RDS til VS-120, de skal ha mere men de får greie seg med 2*60W i 8ohm foreløbig, VS-12 er 4ohm.
    Alto MAc 2.2 til 215, de blir da drevet fullt ut. jeg ska prøve å sette det ut i stua.
    Gir grei bass å trøkker greit

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass?
    Jeg har Stratego 215. Drar de med en Alto Mac 2.2. 500W ¨på hver høyttaler.
    Speller som bare det, men jeg får ikke max uta dem. Rommet mitt er 7kvm å jeg har VS-12 i tillegg.
    Blir i alt Cerwin-Vega! VS-120 å Proson Stratego 215. Harman Kardon AVR-300RDS til VS-120, de skal ha mere men de får greie seg med 2*60W i 8ohm foreløbig, VS-12 er 4ohm.
    Alto MAc 2.2 til 215, de blir da drevet fullt ut. jeg ska prøve å sette det ut i stua.
    Gir grei bass å trøkker greit
    Der tar du veldig feil..!
    Fordiom høyttalerne tåler 500w og forsterkern leverer det så betyr det ikke at de blir drevet fullt ut.

Naboen min har Proson 215 sammen med en Peavey pa amp som har ei strømforsyning på 5kw og veier vel rundt 40kg. Første dagen sprengte han begge mellomtonene og byttet til noen DLS mellomtoner, som spiller både høyere og mye penere.
    Og må bare si, fyttigrisen å disse høyttalerne spiller!!
    Begynner å lure på om det er mere trøkk i disse enn CV 1515 hehe.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke dere som har kjøpt disse høyttalerene laste opp noen bilder da? :-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YouTube - Proson and Cerwin-Vega!
    ser ut som mellomtonene spiller bass her, ikke rart de sprenger? feil delefrekvens..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    YouTube - Proson and Cerwin-Vega!
    ser ut som mellomtonene spiller bass her, ikke rart de sprenger? feil delefrekvens..
    Nesten alle Proson høyttalerne har mellomtone som beveger seg.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Kan ikke dere som har kjøpt disse høyttalerene laste opp noen bilder da? :-)

Hva slags bilder tenker du på da? innmat, eller?

Har tatt noen få bilder, ligger et par på side 20 tror jeg det var. Men skal selge mine black ash 212, skal ha Walnut 212 istedenfor, pga 215 walnut er allerede på vei :-P

Men av en eller annen merkelig grunn er fraktprisene på 212 på netthandelen steget fra ca 350 til ca 550, på litt over ei uke. Så fargebytte, ble en strek i regningen Proson Stratego 212 black ash, selges Trondheim, strøkne, originalesker og hele pakka 1800,- kan hentes på dagen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine 215 walnutt

har nå en ramsa pa forsterker på 2*300W, spiler jo ikke no særlig men med tida kjøper jeg en alto mac 2,3
    det er ikke noen som tilfeldigvis skulle ha en alto mac 2,3 og en billig dj mikser og selge?

Edit: **** bilde kom ikke opp :/.. noen som vet hvordan man ghør bilder mindre med paint?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Fordiom høyttalerne tåler 500w og forsterkern leverer det så betyr det ikke at de blir drevet fullt ut.

Naboen min har Proson 215 sammen med en Peavey pa amp som har ei strømforsyning på 5kw og veier vel rundt 40kg. Første dagen sprengte han begge mellomtonene og byttet til noen DLS mellomtoner, som spiller både høyere og mye penere.
    Har du noen nærmere spesifikasjoner på DLS mellomtonen?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har du noen nærmere spesifikasjoner på DLS mellomtonen?
    Hvis det er samme som de bruker i sine hjemmehøyttalere så kan jeg tenke meg til bedre lyd...
    Meget gode

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekkomaster
    har nå testa de litt med marantzen og de spiller bra med bare 20watt rms .
    gleder meg til jeg får alto mac 2.2
    Selv om den står oppført med 20watt så trenger ikke strømfosyninga å være dårlig. De kunne også lage forsterkere før serru For er den dårlig kan du lett brenne en forsterker på såpass store høyttalere.

Men, som mange andre sier: det beste er ett beist av en forsterker som kan levere "stabil" strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2*800 rms ? kan det funke greit?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar

Vet du hvor han kjøpte disse DLS mellomtonene?
    En kompis har sprengt sitt andre par Proson 212.
    Både diskant og mellomtoner. Finnes det noe bra erstatningselementer der ute? Ikke de originale, de ryker nok på neste 2-dagers uansett. Men noe som tåler mer? inkl delefilter kanskje...?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan dere får det til jeg..

Spiller på jeg også men har aldri ryket et element. Ikke på disse nye proson'ene heller. Har dog ikke hatt de så lenge enda men.

Tror enkelte rett å slett ikke hører når en høyttaler ligger rett over grensa for overbelastning/vrenging. Akkurat på samme måte som mange er tonedøve eller taktløse.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det lurer jeg litt også på ;-)

Men det har vel litt med blandingen av alkohol og mye folk, der noen har en magisk tiltrekningskraft mot den store skinnende lyd kontrollen, og eier'en er såpass bedugget og opptatt med andre ting, og oppdager ikke dette før det er for sent

Mine 212 er solgt, og nye 212 walnut og 215 walnut er underveis. Personlig bruker jeg å legge inn en "sperre" før fester, slik at jeg justerer ned alle høyttalere på receiveren, slik at når det skrus på maks, så er det ingenting som ryker

Side 23 av 31 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •