Proson ute med "Monster" høyttalere. - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 31 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 619
    Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg skjønner ikke greia her. Det låter dritt, men bare man får det billig nok så er det greit?
    så dritt låter dem da ikke.jeg kunne fint funnet værre høytalere til høyere priser.jeg ville heller sagt at det låter greit for den vanlige mann i gata og er tøfft til fest:-D så når prisen er så lav så hvorfor ikke ,men har du sjemt ut ørene dine med hig end så får man kansje noia når man hører disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    så dritt låter dem da ikke.jeg kunne fint funnet værre høytalere til høyere priser.jeg ville heller sagt at det låter greit for den vanlige mann i gata og er tøfft til fest:-D så når prisen er så lav så hvorfor ikke ,men har du sjemt ut ørene dine med hig end så får man kansje noia når man hører disse?
    Hej,hur låter proson 215rr mot DC-15?Har inte du båda?

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollerön
    Hej,proson 215rr har en lådvolym på ca 160L,blir bara ca 80L per 15 tumsbas.Hur många högtalare med enkel 15 tummare på 80L har ni sett?brukar va en 140-160L volym med en 15 tummare.Stoppar man då i 2 st så får man mer tryck i mellanbasen ock sämre djupbas.
    har dc-15 så mye mer volum a?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    har dc-15 så mye mer volum a?
    Dc-15 har en innervolym på ca 140L.Yttervolym dc-15, 103 x 43,5 x 43 =192L.yttervolym 215rr, 120 x 44,5 x 39,5 =210L .215rr är ca 15L större än dc-15 i innervolym.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dc-15 har en innervolym på ca 140L.Yttervolym dc-15, 103 x 43,5 x 43 =192L.yttervolym 215rr, 120 x 44,5 x 39,5 =210L .215rr är ca 15L större än dc-15 i innervolym.
    ok de var såpass hehe ;D
    men hva med cls-215? hva er liter volumet på de?
    synes de er veldig små for å ha 2*15" i vær

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt mye fokus på kassevolum eller? mine 15tommere har ikke kasse engang!

(215 spiller tross alt med dobbelt så mye elementareal som dc-15 og..)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    ok de var såpass hehe ;D
    men hva med cls-215? hva er liter volumet på de?
    synes de er veldig små for å ha 2*15" i vær
    hej,cls215 har en yttervolym på ca 270l ock en innervolym på ca 215l,så dom kan nog spela djupbas.mvh.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hej,cls215 har en yttervolym på ca 270l ock en innervolym på ca 215l,så dom kan nog spela djupbas.mvh.
    oki ;D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,hur låter proson 215rr mot DC-15?Har inte du båda?
    jo har begge to vettu 215 rr trøkker mer i bassen og spiller også mer eller mindre like dypt som dc 15 men skall du ta den helt ut med acdc eller lign hardrock så liker jeg lyden bedre i dc.den er mer brutal og spiller kvasser og litt høyere i mellomtone og diskant:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo har begge to vettu 215 rr trøkker mer i bassen og spiller også mer eller mindre like dypt som dc 15 men skall du ta den helt ut med acdc eller lign hardrock så liker jeg lyden bedre i dc.den er mer brutal og spiller kvasser og litt høyere i mellomtone og diskant:smile:
    ok,märkte att det är bättre mellanreg ock diskant i dc-15 när jag jämförde dom sida vid sida med broderns 212rr.Men då var det mer tryck i basen i dc-15 också.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja de fleste 15" sub'er for hjemmebruk har ikke noe voldsomt volum. Bare å se på CLS-15sx det. Tror det har mer med tuning av bassrefleks samt designet på kassa enn bare volumet av den. Selvom det å bruke volum som hjelpe middel er det enkleste for dyp bass.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tja de fleste 15" sub'er for hjemmebruk har ikke noe voldsomt volum. Bare å se på CLS-15sx det. Tror det har mer med tuning av bassrefleks samt designet på kassa enn bare volumet av den. Selvom det å bruke volum som hjelpe middel er det enkleste for dyp bass.
    ja jeg har bygget mange useriøse sub prosjekter opp gjennom tidene med for stort volum.dypbassen blir fin men effekttålighet er på bånn.hehe

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok,märkte att det är bättre mellanreg ock diskant i dc-15 när jag jämförde dom sida vid sida med broderns 212rr.Men då var det mer tryck i basen i dc-15 också.
    og så må du også tenke på at hvordan en høytaler blir oppfattet er veldig avhengig av rom og plassering.det kan låte sinsykt forsjellig selv om du har begge høytaler parene i samme rom på samme vegg også,fordi det ene paret som står lengst ut mot sidevegger vill spille mere bass en dem som har lengre avstand osv.men jeg sier jo ikke at du har gjort noe feil nødvendigvis

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom til og tenke på etter masse diskusjon om kassevolum her
    så bare lurer på hva som er volumet i kassene til 212RR

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og så må du også tenke på at hvordan en høytaler blir oppfattet er veldig avhengig av rom og plassering.det kan låte sinsykt forsjellig selv om du har begge høytaler parene i samme rom på samme vegg også,fordi det ene paret som står lengst ut mot sidevegger vill spille mere bass en dem som har lengre avstand osv.men jeg sier jo ikke at du har gjort noe feil nødvendigvis
    Hej,provade först med proson 212rr längst ut ock sedan med dc-15 längst ut,dc-15 hade mer bas på båda ställerna,men så mycket skiljer det ju inte.Proson 212rr är en jättebra högtalare för pengarna.Lägger in en länk till mitt galleri om nån är intresserad...Minhembio.com - Hemma hos sollerön - Mina bilder

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får teste de opp mot 210'ene og skrive her hva du synes.
    jeg har nå spilt inn 212RR i ca 65 timer, og for 1400 spenn er det et vanvittig morsomt par med høytalere.
    men var ikke de letteste høytalerne jeg har bært inn, er ikke så god plass her, men fikk hjelp av en kamerat og da gikk det bra! tror jeg hadde slite litt med å få disse inn på rommet alene :twisted:

har testet de litt og de er egentlig ganske like 210 SAH. 210 har "finere og renere" lyd da, men 212 har litt mer trøkk. trodde egentlig det skulle være enda mer trøkk i 212 siden det er 4*12", men det er nok p.g.a for lite effekt.
    skal nok bære opp 210 igjen (stress), synes de er bedre er mer morro å se på film med 210 siden basserne er aktive :twisted:

så skal 212 RR lagres til eventule fetser mm hehe :-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne kraftig nok?

Lest litt her på avforumet angående Alto, og det er utelukkende nesten bare dritt om Alto:???:
    Funnet lite agrumenter, bare at det er "dritt". Noen som sa det ble veldig lite "bass" fra disse, og det er jo nettopp det den skal brukes til i denne sammenhengen. :???:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En leser jo av spesifikasjonene (som produsenten optimistisk oppgir) at strømforsyningen ikke er noe å hoppe i taket over. Til PA bruk ville jeg aldri vurdert noe slik. Ta en titt etter noe brukt Crown utstyr for eksempel, det er bedre en OEM utstyr som Behringer, Phonic, Alto og EMS.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Er denne kraftig nok?

Lest litt her på avforumet angående Alto, og det er utelukkende nesten bare dritt om Alto:???:
    Funnet lite agrumenter, bare at det er "dritt". Noen som sa det ble veldig lite "bass" fra disse, og det er jo nettopp det den skal brukes til i denne sammenhengen. :???:
    Ja kvaliteten på den er nok ikke noe å juble for. Den er et rimelig alternativ for rimelige høyttalere. Lyden har mye med forforsterkeren å gjøre også.
    Du kan sammenligne de med Cerwin Vega forsterkerene. Akkurat samma ulla.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Skulle gjerne kjøpt Lab, Crown, Carver eller noe i den duren. Men dette prosjektet er kun for moro skyld, ha et lite partyanlegg stående i tilfelle en får bruk for det. Tenkte å legge minst mulig penger i det, men allikevel ha det litt moro
    Så lydkvaliteten har nesten ingenting å si, bare det blir masse lyd med litt et snev av bass

Har selv bestilt 212, ikke 215, og snuser på denne Alto 2.2 pga en svært hyggelig pris for tiden. Vil jeg merke mye ved å velge 2.3/2.4 isteden? Da er det meste aktuelt å importere da de selges enda billigere ute, og lav dollarkurs gjør dette mer aktuelt.

Side 19 av 31 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •