Proson ute med "Monster" høyttalere. - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 31 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 619
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, jeg hørte disse hos en kompis idag med 2*600w PA amp. Jeg må si at disse spilte temmelig bra, bra trøkk i bass, lite bevegelse i bassene da. Men trøkket var bra, men et par dc15 slår dem da, men du kan jo være heldig å få 2par av disse monstera på netthandelen til prisen av 1 par dc15

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Hei, jeg hørte disse hos en kompis idag med 2*600w PA amp. Jeg må si at disse spilte temmelig bra, bra trøkk i bass, lite bevegelse i bassene da. Men trøkket var bra, men et par dc15 slår dem da, men du kan jo være heldig å få 2par av disse monstera på netthandelen til prisen av 1 par dc15
    Har STOR tvil på at DC-15 slår disse. Bare fysikken i seg selv slår den diskusjonen død. Og når du sier at elementene nesten ikke beveget seg så sier det seg selv at enten noe er feil eller det ble spillt altfor lavt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,dc-15 slår proson 212rr rätt så lätt,jag har dc-15 ock brodern har proson 212rr.Har jämfört dom sida vid sida.dc-15 är bättre på allt men proson 212rr är en bra högt för pengarna.Tror även att dc-15 slår proson 215rr,proson 215rr har för liten låda(ca 170-180l,lite volym för 2 st 15 tummare)för att det ska bli bra djupbas.mvh.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at elementene beveger seg lite kommer kanskje av det er to 15tommere? som naturlig nok vil bevege seg mindre enn 1stk 15" eller andre små elementer..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg helt ser den. Hvorfor skal 2 elementer bevege seg mindre enn et enkelt identisk element? Opphenget på disse elementene tilsier jo også en ganske stor slaglengde. Har ihvertfall aldri vært borti at høyttalere med dobble elementer har kortere slaglengde en høyttaler med singelt element av samme type. Være seg 15" 12" 10" 8".

DC-15 kan ikke flytte like mye luft, det er fysiskt umulig. Og ihvertfall ikke når XMAX til DC-15 er relativt lav.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jo ingenting med slaglengden å gjøre?
    f.eks; 10stk systemaudio 4" takler mere volum enn 1stk. belastningen fordeles!

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollerön
    Hej,dc-15 slår proson 212rr rätt så lätt,jag har dc-15 ock brodern har proson 212rr.Har jämfört dom sida vid sida.dc-15 är bättre på allt men proson 212rr är en bra högt för pengarna.Tror även att dc-15 slår proson 215rr,proson 215rr har för liten låda(ca 170-180l,lite volym för 2 st 15 tummare)för att det ska bli bra djupbas.mvh.
    men er disse to testet med samme forsterker?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    det har jo ingenting med slaglengden å gjøre?
    f.eks; 10stk systemaudio 4" takler mere volum enn 1stk. belastningen fordeles!
    Motsier du ikke deg selv da? Jo fler du har jo mer belastning tåler de. Og selvfølgelig har det noe med slaglengden å gjøre. Jo lengre slaglengde man har jo mer luft flytter du. DC-15 har kort slaglengde og høy følsomhet som vil si den spiller hardt å høyt med lav effekt.

Det blir direkte motsatt med disse proson høyttalerene. Lav følsomhet, lang slaglengde. De trenger naturlig nok mye mer effekt for å nå samme db. Et godt eksempel er jo CLS-15 og CLS-215, jeg har ihvertfall ikke opplevd noen forskjell i oppførselen til bass elementene annet enn en mer sulten storebror. (og selvfølgelig en del klakking i det øvre elementet)

For alt jeg vet har overnevnte brukt en surround receiver som pre-amp med feil innstillinger ,small HT f.eks og det gir den oppførselen han beskriver.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Motsier du ikke deg selv da? Jo fler du har jo mer belastning tåler de. Og selvfølgelig har det noe med slaglengden å gjøre. Jo lengre slaglengde man har jo mer luft flytter du. DC-15 har kort slaglengde og høy følsomhet som vil si den spiller hardt å høyt med lav effekt.

Det blir direkte motsatt med disse proson høyttalerene. Lav følsomhet, lang slaglengde. De trenger naturlig nok mye mer effekt for å nå samme db. Et godt eksempel er jo CLS-15 og CLS-215, jeg har ihvertfall ikke opplevd noen forskjell i oppførselen til bass elementene annet enn en mer sulten storebror. (og selvfølgelig en del klakking i det øvre elementet)

For alt jeg vet har overnevnte brukt en surround receiver som pre-amp med feil innstillinger ,small HT f.eks og det gir den oppførselen han beskriver.
    tror nok det er hele feilen. hvis man putter på mer effekt på 212 RR kommer de nok spille bedre en DC 15, selv om jeg ikke har hørt dc serien.
    men har hørt både cls-15 og 215. og mine stratego 210 synes jeg spiller bedre en cls-15. cls-215 slår de når det gjeller trøkk men ikke på "lyd kvalitet"

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spill en låt med mye bass. først med 5". deretter med 15". hvilket membran beveger seg mest?
    15-18" er vanlig i et konsertlokale. men det står naturligvis flere titalls av dem, derfor bunner de ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    men er disse to testet med samme forsterker?
    Hej,ja dom är testade med samma förstärkare,en sansui au-x711.Bättre ljudkvalite i dc-15 ock dom spelar både högre ock djupare.dc-15 har finare element än proson 212rr,dom kostade ju 9000kr -93.En av dom bästa cerwin nånsin.Mvh.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollerön
    Hej,ja dom är testade med samma förstärkare,en sansui au-x711.Bättre ljudkvalite i dc-15 ock dom spelar både högre ock djupare.Mvh.
    om du prøver en sprekere forsterker på 212 RR så kommer det nok spille bedre. de trenger nok noe mer effekt for å spille på samme nivå som cv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    om du prøver en sprekere forsterker på 212 RR så kommer det nok spille bedre. de trenger nok noe mer effekt for å spille på samme nivå som cv
    Hej,tror nog inte det.mycket bättre kvalite på elementen i dc-15, proson elementen kostar nog inte många hundralappar tillsammans.i så fall skulle dom varit mkt dyrare.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke dc elementene koster så veldig mye å produsere heller.
    HFK tar vel ca 1500,- for et element, de har nok en god fortjeneste på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson 212rr håller ungefär samma ljudkvalitet som cv v-15f,såna har jag haft,proson har bättre lådor. men dc-15 är nåt helt annat i både ljudkvalite,element ock filter.Mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    spill en låt med mye bass. først med 5". deretter med 15". hvilket membran beveger seg mest?
    15-18" er vanlig i et konsertlokale. men det står naturligvis flere titalls av dem, derfor bunner de ikke
    /OT
    Avhengig av størrelse på rom er det vanligvis 1-2 12-18"" pr side. selvfølgelig vil dette øke når en kommer tili spektrum, men små/medium konsertlokaler har ikke titalls med subber. Det er derimot nok av watt å ta fra på forsterkersiden
    /end OT

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir Proson Stratego 212RR for store til mitt rom som er 360cm X 215cm og har skråtak???
    eller passe

edit: forresten er det 4Ohm eller 6 Ohm eller 8Ohm på Proson Stratego 212RR

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekkomaster
    blir Proson Stratego 212RR for store til mitt rom som er 360cm X 215cm og har skråtak???
    eller passe
    det er nok alt for lite, men er du ute etter mye bass og trøkk så er det nok ikke no problem. jeg har mine 212RR på 9,5 km2 og det spiller ikke så gærent.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekkomaster
    eller passe

edit: forresten er det 4Ohm eller 6 Ohm eller 8Ohm på Proson Stratego 212RR
    det er 4 Ohm

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback