Proson ute med "Monster" høyttalere. - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 31 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 619
    Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    de var jo fete. kjiipt netthandelen har feil bilde på sine sider.
    sitter med 5000,- som jeg ikke veit hva jeg skal bruke de på. vurderer ps3, men fikk løst på disse høytalerne nå! forslag? ps3 eller 215RR?
    kan jo hende jeg får råd til begge :P, ser de selger ps3 for 2995,- på elkjøp messa til helga. er jeg heldig så kanskje jeg får 215RR for 2000,- ;D:twisted:
    ja det kommer an på hvor mye du spiller.og har lyst på ps3,men jeg ville prøvd å by på en auksjon som gjikk ut midt på natta i en ukedag eller noe sånt.da er det kansje ikke så mange som gidder nå sitte oppe å by å så går jo valnutt fargen billigere tror jeg,men dumt viss du har andre høytalere som er sorte da.lykke til:-D

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    ja det kommer an på hvor mye du spiller.og har lyst på ps3,men jeg ville prøvd å by på en auksjon som gjikk ut midt på natta i en ukedag eller noe sånt.da er det kansje ikke så mange som gidder nå sitte oppe å by å så går jo valnutt fargen billigere tror jeg,men dumt viss du har andre høytalere som er sorte da.lykke til:-D
    ja hehe. har stratego 210 og de er ikke akkuratt små de heller men har også løst til å prøve 215
    får se hva det blir til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spill på et normalt nivå ikke press høytalerene ekstremt høyt. vet ikke helt hvor lenge men noen sier 100 timer?
    100?? jeg hørte i dag 70. hmm

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

test

jeg testa litt i dag proson 215 opp mot 1515 cerwin. proson spiller finere men blir satt til veggs av cerwin på brutalt trykk.hehe men det var akkurat sånn som jeg hadde forventa og jeg er fremdeles veldig fornøyd med proson i forhold til hva jeg har betalt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurt å by på natta i ukedagene ja da fikk jeg mine for 2200
    +frakt og et gebyr kom det hele på ca 3250,-
    syns det var rimeli pris jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du at det ikke er nie særlig trykk i proson eller?
    jeg har nå cv-AT40, blir det en sånn passe brutal overgang til proson 215 ?:P
    vil jeg bli fornøyd utifra hva jeg er vant med, altså cv AT-40?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg testa litt i dag proson 215 opp mot 1515 cerwin. proson spiller finere men blir satt til veggs av cerwin på brutalt trykk.hehe men det var akkurat sånn som jeg hadde forventa og jeg er fremdeles veldig fornøyd med proson i forhold til hva jeg har betalt:-D
    Som forventet altså.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ol@
    mener du at det ikke er nie særlig trykk i proson eller?
    jeg har nå cv-AT40, blir det en sånn passe brutal overgang til proson 215 ?:P
    vil jeg bli fornøyd utifra hva jeg er vant med, altså cv AT-40?
    ja det blir en kraftig oppdatering i både lydkvalitet og trøkk jeg mente ikke at di spillte lavt men litt lavere en 1515 som jo er helt vannvittige med nok effekt:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cerwin vs proson

det hadde jo ikke vært noe problem for proson eller vem som helst produsent å lage en beist høytaler som overgår cerwin 1515 viss dem vill, men da må prisen og bli såpass høy at di tenker vell at salget blir for dårlig till å forsvare det. det er vel nettop det som har gjort cerwin så poppulare at di klarer å lage høytalere som yter enda litt ekstra,med en spesiell brutalitet i lyden og som har solide element med alu ramme uten at prisen blir alt for høy.da er dem vanskelige å overgå i samme prisklasse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Hva er forskjellen på disse som er avbilda på første side, og de Proson Stratego 215 RR som ligger på netthandelen, syns di på netthandelen er mye styggere... Jeg har en 2 kanals effektforsterker som bare en kanal virker på, den er på 2x1000w i 4 ohm og 2x600w i 8 ohm, funker den til prosonene? altså vist jeg kopler begge på venstre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det blir en kraftig oppdatering i både lydkvalitet og trøkk jeg mente ikke at di spillte lavt men litt lavere en 1515 som jo er helt vannvittige med nok effekt:-D
    ok misforsto litt :P beklager

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    Hva er forskjellen på disse som er avbilda på første side, og de Proson Stratego 215 RR som ligger på netthandelen, syns di på netthandelen er mye styggere... Jeg har en 2 kanals effektforsterker som bare en kanal virker på, den er på 2x1000w i 4 ohm og 2x600w i 8 ohm, funker den til prosonene? altså vist jeg kopler begge på venstre...
    de som er avbilda på netthandelen er proson 212 de med dobbel 12".

feil bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:d

men det er jo og forskjelli spesifikasjoner på de på netthandelen og de her på forumet, f.eks 4ohm på den ene, og 6ohm på den andre, 450w og 500w osv... så det er egentlig ikke sort i mitten av basselementa på den på netthandelen altså? for det var ikke noe pent

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dust123456
    men det er jo og forskjelli spesifikasjoner på de på netthandelen og de her på forumet, f.eks 4ohm på den ene, og 6ohm på den andre, 450w og 500w osv... så det er egentlig ikke sort i mitten av basselementa på den på netthandelen altså? for det var ikke noe pent
    netthandelen har skrevet feil ja. de er jo på 4 ohm og 450 watt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy proson rr215

jeg har kjøpt 215rr og med en gang jeg hiver på litt bass og lyd så begynner mellomtone og diskant å skurre:-?
    bruker en ikke så alt for stor forsterker(TEAC 2x25 watt)
    kan det ha noe å si?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skyldes garantert for lite effekt!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pils91
    jeg har kjøpt 215rr og med en gang jeg hiver på litt bass og lyd så begynner mellomtone og diskant å skurre:-?
    kan det ha noe å si?
    Herre jesus mann, er du gal?

Er grunn til at man får kjøpt forsterkere som yter 600watt pr kanal. Kjøper du noe av det største som fins av høyttalere bruker du ikke noe av det minste som fins av forsterker. For det første kommer du til å ødelegge det som er av elementer i høyttalerene da forsterkeren ikke har sjangs til å drive dem og sender ut ren strøm istedet. For det andre risikerer du å brenne ned hele huset ditt når forsterkeren tar fyr av overbelastning.

Mitt råd er å koble dem fra den forsterkeren å la de stå til du får noe kraftigere. Og vil da si MINIMUM 200watt pr kanal for å drive disse.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikkje ver skuffet på høyttalerne

Sitat Opprinnelig postet av pils91
    kan det ha noe å si?

Det er nok eit siffer for lite, 25 w per kanal er ikkje bra nok til å drive kun diskant å mellomtone engang.. For å drive dei beista her må man ha skikkelige saker, som eg har skreve før minst 200w per kanal.. Men mitt syn er endra!Viss du virkelig vil spille høgt so bruker du minst 200w forsterker til bass, og minst 200w til på mellomtone og diskant.. Det er ikkje mange forsterkerer som klarer å drive desse store bassene her, og i tillegg ha noke til overs for mellomtone og diskant.. Det som skjer då er at bassene sluker all effekten frå forsterkeren og diskant og mellomtone får for lite effekt og begynner å skurre eller vrenge, noke som fører til at dei blir sprengt.. Vil anbefale å bruke bi amping på desse her(en forsterker til bass og en til mellomtone/diskant)...Eller bruke en vanvittig forsterker med masse strømreserver.. No snakker eg also til dei som virkelig vil spille høgt, og utnytte potensialet i høgtalarane...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe oki xD venter på en harman kardon avr245 så håper det holder:P

er det noen forsterkere å anbefale til under 10000 for jeg er student å har ikke allværdens med penger..^^

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avr245

Fungerer sikkert fint på film, men viss du vil spille skikkelig høgt uten å sprenge mellomtone/diskant, so bør du ha meir effekt.. Men du kan no oppgradere til effektforsterker/mono blokker seinere viss du fortsatt syns det begynner å skurre fort...

Side 14 av 31 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •