Proson ute med "Monster" høyttalere. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 31 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 619
    Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    på netthandelen står det at følsomheten er på 96 db :razz:
    men hvorfor er du skeptisk når cv CLS 215 har 500 W max og de skal jo være bra fest høytalere
    Jeg vet ikke. Det stemmer ikke overens med min PA-verden.
    Får bare et teoretisk max på 123dB ved 1 meter fra den Proson saken. 103 på 10 meter. Er vel hva man får for de pengene. Ganske billig. Så er vel mer kvaliteten som står igjen å klage på

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Er det noen som har testet disse høyttalerene?
    Se på side 9.
    ;-)

Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Eg tok berre på pur f..... å kopla til en gammal Rotel Rb-991 som eg trudde var skikkelig drit, den støyer for mykje på kanalene, blir for varm på den eine kanalen! Men eg fekk meg eit sjokk.. Det spillte skikkelig luftig, klart og tydelig.. Og først å fremst høgt!! Mykje bedre enn me oberon 6.1!!!! Og masse masse masse bedre enn Parasound HCA1000... Det hadde eg aldri trudd, en 10 år gammal rotel Rb-991 spiller bedre på proson 215 enn Midgard Oberon 6.1! Sjokk!! Jaja artig var det iallfall.. Den skal eg selge for 2000kr liksom.. So viss en tenker billig og bra anlegg, kjøp Rotel rb-991 brukt, og disse høgtalarane!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men thoslags.

Kan du ikke knipse noen bilder da?

:-)

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer å skaffe disse nå ass :P
    hadde vært fett å prøvd de. får se hva lommeboken sier sener i år :P :twisted:

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lommeboken har ikke noe den skulle ha sagt

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Lommeboken har ikke noe den skulle ha sagt
    (øl)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Dømte dem da ikkje nord & ned eg, sa vel heller at dem er billige p.g.a billig arbeidskraft og masseproduksjon. Da får en gjerne litt for 4500,- Det er vel ingenting negativt i det?
    Vil vel kanskje ikke kalle det masseproduksjon, hvis det er som Fyndbørsen skriver, at de er spesial laget for Norge.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    (øl)

Hahaha, vurderer å bestille meg ett par... Hvis jeg finner ett bra brukt effektledd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig som folk byr på disse på netthandelen i dag :? De har kjørt sånn "timesstunt" hele dagen de siste dagene og de går vanligvis for mellom 2000 og 2500, men i dag byr folk plutselig opp i mot 5000kr i ett kjør
    Jaja, fikk mine for 2600kr, noe jeg syntes var litt i overkant da jeg så de gikk for 2000 rett etter, men men.

Hva er forskjellen på disse som selges i norge (215rr) og de som selges i sverige (215sa), virker som sa er en dyrere versjon, de har noen kilo ekstra i vekt også. Tror ikke de fleste er klar over at det er 2 forskjellige versjoner. Noen som vet forskjellen?

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirAmund
    Utrolig som folk byr på disse på netthandelen i dag :? De har kjørt sånn "timesstunt" hele dagen de siste dagene og de går vanligvis for mellom 2000 og 2500, men i dag byr folk plutselig opp i mot 5000kr i ett kjør
    Jaja, fikk mine for 2600kr, noe jeg syntes var litt i overkant da jeg så de gikk for 2000 rett etter, men men.

Hva er forskjellen på disse som selges i norge (215rr) og de som selges i sverige (215sa), virker som sa er en dyrere versjon, de har noen kilo ekstra i vekt også. Tror ikke de fleste er klar over at det er 2 forskjellige versjoner. Noen som vet forskjellen?
    tviler på at det er 2 forskjellige versjoner. sikkert bare at de heter RR i norge og SA i sverige.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis planlegger å kjøpe seg hus, og vi vurderte faktisk å spleise på et party-anlegg til å ha der. Denne høyttaleren her må nok vurderes i så fall(CV og Dynabels selvbygg-PA er andre ting jeg har tenkt på). Om det ikke er noen særlig raffinert greie er ett fett, de skal spille metal idiothøyt og rått, det er alt som kreves
    Ellers, vil en H/K 970 klare å drive disse dyra, eller må det mer krutt til?

(Selv bor jeg i leilighet, så denne slags høyttalere hadde nok ikke falt i god jord i borettslaget...)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat et par til 2200,- Skal brukes som erstatning for Sense høytalerne mine når det er partaj ...

Noen som kan si noe om det kommer til å funke bra på Vincent SP T-100 monoblokker? Har jeg nok kraft der eller bør jeg se etter en god gammel amp på finn??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan bekrefte at sa høyttalerne er de samme som rr? Proson har jo en sa og en rr serie.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til fredde

Trur nok at dei monoblokkene vil holde til små rom på 20kvm og under, men til større rom vil eg anbefale minst 200w i 8ohm.. Dei spiller berre bedre og bedre til meir watt dei får, men det seie seg no sjøl.. Eg for min del ville ha brukt minst 350w i 8ohm på dei, då kan man spille grisehøgt kan eg tenke meg.. En kompis av meg har kjøpt det paret eg kjøpte, pluss min rotel rb-991.. Det spiller veldig bra i ei ganske so stor leilighet..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror sattan jeg skal skaffe meg et par av disse. Dama kommer til å skyte hue av meg... Men får snike dem inn når a sover å håpe hu ikke legger merke til dem i stua... *kremt* !?!?

218'en ampen får leke seg med de intill videre. Men hadde vært mer morro med en litt mer brutal kar.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sprengt diskant

Hei, han kompisen som eg solgte anlegget til har allerede klart å sprenge eine diskanten.. Dei trenger nok meir kraft enn ka en rotel rb-991 kan gi ser det ut som! (ser iallfall ut som om diskanten er dens svake side)
    Men problemet er at eg klarer ikkje å finne original diskant noken plass bortsett frå fynda! Fynda frakter jo ikkje til Norge... Noken som har tips og råd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn går det når man bruker for lite effekt. :wink:

Bor du langt unna svenskegrensa? Hvis ikke så kan du jo hente på et svensk postkontor. Ellers så har du jo muligheten til å kjøpe et reservepar å plukke deler av etterhvert som de ryker. 2000.- er jo ikke all verden....

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja sånn går det med for liten effekt ja..

Trenger nok masse effekt dei beista her ja!!
    Eg bur alt for langt unna svenske grensa ja.. Eg eige heller ikkje høgtalarane lenger, en kompis av meg som eige dei.. Tenkte eg skulle hjelpe han.. Men lurer på om komplett kunne ha skaffet diskant siden dei selger 212 versjonen? (er jo samme diskanten regner eg med)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson - Kontakta oss

Varfør inte bara skicka proson en mail?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok fynda er såpass hyggelig at de kan gjøre et unntak å sende en pakke over grensa. Om du forhåndsbetaler delene og porto er det ikke veldig vanskelig for dem å levere den lille esken på et postkontor. Toll blir det ikke uansett da varen er forhåndsbetalt. (Så sant ikke fynda klistrer en faktura på esken)

Side 11 av 31 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •