Proson ute med "Monster" høyttalere. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 619
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hopper ikkje til konklusjoner nei..

Eg har hatt akkurat den samme opplevelsen når det gjelder oberon 6.1.. Brukte nettop denne rotel`n på Dali AXS-10K og det var veldig mykje for dårlig, so fekk eg meg oberon 6.1 og det vart knall, kunne skru so høgt eg ville uten skurring.. eg berre seie at matching har alt å sei.. Eg ville ikkje ha matcha oberon med disse 215 høgtalarane rett og slett. Fordi eg sitter her og har nettop testa i heile dag og har funne ut at rotel`n var bedre enn oberon på 215.. det er ikkje noke gale med oberon blokkene mine, dei har alltid fungert fint.. Men akkurat når eg kopla til p 215 so gjekk det ikkje so bra av en merkelig grunn( kansje noke i det konrad sa om motstanden) Blokkene er ikkje ødelagt og det er heller ikkje høgtalarane som eg nettop har fått, rett og slett en dårlig match!!!
    Det er det eg seie.. Det er du som hopper til konklusoner når du seie at mine Oberon er ødelagt når dei fungerer utmerket på alle andre høgtalara enn dei her!! Men nok om det temaet her.. Er er knall høgtalara for den billige prisen du kan få dei for.. Og eg ville anbefale og ikkje matche med oberon:-)
    Men Oberon er konge fordiom!!;-)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    det er ikkje noke gale med oberon blokkene mine, dei har alltid fungert fint.. Men akkurat når eg kopla til p 215 so gjekk det ikkje so bra av en merkelig grunn( kansje noke i det konrad sa om motstanden) Blokkene er ikkje ødelagt og det er heller ikkje høgtalarane som eg nettop har fått, rett og slett en dårlig match!!!
    hm, har du kontaktet snickers is? kunne ha vært interresant å hørt hans forklaring på hvorfor lyden plutselig blir borte og kommer tilbake igjen. Og hvorfor dette skjer med akkurat disse høytalera!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde meg på en forklaring jeg har lest i andre tråder skrevet av isen.

Det ser ut til at din ultimate kombinasjon er å bruke Oberon på bassene og rotel'en på mid/diskant. Prøvd det?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørest nesten ut som problemet cv_marius hadde på sine forsterkere d var rett og slett at de fikk forlite strøm eller noe tror jeg konklusjonen var

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort og greit dreier det seg om spenningsfall. For å få til det må ampene belastes, noe som antagelig ikke er et problem med 2 x 15" og litt pådrag på volumknotten. Siden problemet ikke oppstår under bi amping ser jeg for meg at det er en aldri så liten "filterfeil" som gjør at motstanden blir veldig lav i området for delefrekvens mellom bass og mellomtone?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg helde en knapp på det konrad seie.. Høyres veldig fornuftig ut!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tillitten, men du bør kanskje sende Snickers-is en PM hvor du linker inn tråden og spør om han har tid til å forklare. Du kan jo også gjøre en enkel måling med et multimeter i stikkontakta.

Når det gjelder teorien min på selve høytaleren er jeg på tynn is....

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilliten var der på grunn av at eg faktisk tenkte sjølv på det med delefilteret i høgtalarane.. kansje digiale forsterkere er meir følsome for sånt.. Men berre en teori frå meg då.. Men skal ta og sende en pm til snickers is å å høyre..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som noe av det samme som jeg opplevde på et par VS VR4jr. Det viste seg at de hadde et slags sikkerhetskretsløp som kuttet transientene. Eieren av disse opplevde også at han kunne spille en anelse høyere med mindre forsterker og konklusjonen på det ble at transientene simpelt hen ble klippet med den mindre forsterkeren.

En annen mulighet er, som Konrad er inne på, dette med nettspenningen. Enkelte har hatt problemer med å kjøre CV215 på skikkelige lydtrykk mens andre har oppnådd 125dB på 5m avstand utendørs! (målt med radioshack).

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er da og smelle Oberon'ene i den kraftigste kursen i huset og fyre løs for å se om det forandrer saken. (dvs over 16amp). Eller en blokk med vær sin 16 amp kurs burde funke fint. Strekk en kjøtekabel til den ene f.eks. Da får du ihvertfall bekreftet eller avkreftet spennings problemet.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Alternativet er da og smelle Oberon'ene i den kraftigste kursen i huset og fyre løs for å se om det forandrer saken. (dvs over 16amp). Eller en blokk med vær sin 16 amp kurs burde funke fint. Strekk en kjøtekabel til den ene f.eks. Da får du ihvertfall bekreftet eller avkreftet spennings problemet.

vet ikke hva jeg skal si jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke sikringen som er problemet, men spenningsfallet i stikkontakten. Hvis man bor litt utpå landet og er i enden på strømkabelen kan dette være et problem. Om dette er problemet "thoslags" er foreløpig uvisst da han ikke har gjort noen måling enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

212

Jeg klarte å sprenge et basselement i hver av mine 212 rr:-? Noen som har forslag til erstatnings element? Gidder ikke bruke så mye penger på de.. Gikk litt for hardt for seg der gitt..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stitty
    Jeg klarte å sprenge et basselement i hver av mine 212 rr:-? Noen som har forslag til erstatnings element? Gidder ikke bruke så mye penger på de.. Gikk litt for hardt for seg der gitt..
    Reserve deler kan da umulig koste mye for disse høyttalerene. Tror nok originale deler både er billigere samt bedre for disse enn andre tilsvarende.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nå er det vel ikke sikringen som er problemet, men spenningsfallet i stikkontakten. Hvis man bor litt utpå landet og er i enden på strømkabelen kan dette være et problem. Om dette er problemet "thoslags" er foreløpig uvisst da han ikke har gjort noen måling enda?
    Ahh dere tenkte på volt styrken? Da faller mitt forrige innlegg dødt ja.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt..

Her fikk en kar faktisk seg fantastiske festhøyttalere til 3000,- Liten luring

Er det noen som har testet disse høyttalerene?

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ingen ting om følsomhet, finner de ikke på proson sine sider og det står listet 450W MAX fra 2stk 15"? Det er noe som gjør meg SVÆRT skeptisk.....

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Sykt..

Her fikk en kar faktisk seg fantastiske festhøyttalere til 3000,- Liten luring

Er det noen som har testet disse høyttalerene?
    Netthandelen.no - Vis auksjon

han/hun fikk de for 1600,-
    sykt billig!!!!

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Står ingen ting om følsomhet, finner de ikke på proson sine sider og det står listet 450W MAX fra 2stk 15"? Det er noe som gjør meg SVÆRT skeptisk.....
    på netthandelen står det at følsomheten er på 96 db :razz:
    men hvorfor er du skeptisk når cv CLS 215 har 500 W max og de skal jo være bra fest høytalere

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken