Burde jeg bare gå for et satelittsystem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Burde jeg bare gå for et satelittsystem

Hei,

Har flyttet inn i en ny leilighet. Det er jo morsomt og bra men "tv-kroken" er ikke helt det samme som før. Er et avlangt rom der litt over innerste 1/3 utgjør tv området.

Det står da en 2 seter inn mot innerveggen, 3 seter på bakvegg. 42'' plasma + nedtrekkbart lerret henger på siste veggen. Den veggen får så et "hjørne" etter 4-5 meter da en peis stikker ut og på en måte deler rommet i stue og spisestue.

Med mine gamle gulvhøyttalere blir det hele veldig trangt. Den ene står 40 cm fra veggen med peisen og den andre har bare 10-20 cm klaring på skrå mot høyre (siden på 2 seteren sperrer den på en måte inne).

Avstand fra lerret/plasma til mest brukte sofapos er ca 4m og rundt en meter mindre til høyttalerne når jeg drar de litt ut fra veggen.

Burde jeg bytte ut og heller gå for et satelittsystem? Evt noen mindre stativhøyttalere?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt lettere å uttale seg viss du legger ut bilder. Det høres jo ut som stativht eller sat/sub kunne være noe for deg. Det er mange gode stativht der ute og det gir mye godlyd for pengene. Du sier ikke noe om hvor mye du kunne tenkt deg å bruke, men dersom jeg hadde hatt 15k å kjøpe sat/sub for, så hadde jeg gått for KEF HT-3005SE. Det spilte overraskende bra på den korte demoen jeg fikk. I tillegg har den fått mye skryt i hifi-pressen. Forgjengeren vant Eisa, og SE-versjonen er hakket bedre sies det.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om jeg kan få til noen bilder, men det er trangt. Dagens høyttalere (som uansett er gamle og skrøpelige...kjøpt i 1994 for konfimasjonspenger) har ikke mye luft å jobbe med.

Har gått mye penger bort i flyttingen, så vurderer egentlig å kun kjøpe to billige fronter først. Når økonomien blir bedre igjen kan jeg flytte disse bak og bruke de til surrounden, og heller kjøpe noen litt bedre fronter (og evt en matchende senter....dagens senter er crap).

Er ikke redd for å bygge selv, så tittet litt på billige pakker fra Eltek.

http://www.mamut.net/dynabel/isis_geb_nut_set_brosj.pdf

Hva om jeg først handlet inn ett par Isis som fronter og senere handler inn Geb og Set som front+senter og flytter isis bak? Bedre å kjøre samme serie foran og bak?

Evt finne noe helt annet?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm det viktigste er at front og senter er samme. er ikke fullt så viktig med bakhøytalerene. hva med å bruke bakhøytalerene fra den nye B&W 600 serien?? og legge litt penger i en skikkelig sub i tillegg??til egentlig å være bakhøytalere er det sykt bra lyd i dem. er ikke verre en å ta en tur til nærmeste hifi butikk for å lytte til dem hvertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •