Skjønner ikke hvordan jeg har klart meg uten sub...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjønner ikke hvordan jeg har klart meg uten sub...

Jeg har gått i den troen at ikke jeg trenger en sub i surround oppsettet mitt siden jeg har relativt store gode fronthøyttalere (Dali Evidence 870SE) og syns det spiller ganske godt med bass. Men det var før jeg lånte en XTZ 99 W12 av en kompis i helgen, for nå skjønner jeg ikke hvordan jeg har klart meg uten!

Jeg må altså handle en sub nå. Men hvilken? Jeg syns denne XTZ subben funket bra, men nå har jo ikke jeg hørt f.eks SVS. Er de mye bedre? Det er veldig viktig at den er bra på musikk og ikke blir boomete.

Hva med SVS PB12-NSD eller SVS PB10-NSD? Noen erfaringer? Andre merker jeg bør se på?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer er at XTZ er en knallgod musikk sub samtidig som den klarer å prestere ganske bra i kino også. SVS blir litt boomete syntes jeg på musikk. Men smaken er som baken. XTZ spiller mye tørrere og kjappere på musikk etter det jeg har erfart. Rommet jeg hørte alt i, var også optimalt, så du får nesten bestemme selv. Du kommer ikke til å angre uansett. SVS er kjent for sin gode og kraftfulle dypbass og trykk. SVS kommer vel best i test i hjemmekino, men syntes XTZ spiller bedre på musikk :-)

Edit: XTZ sin 12" spiller faktisk overbevisende bra unde 30hz også ;-) Så ja, den går dypt den også med fast å fin bass ;-)

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv SVS og vil kalle den alt annet enn boomete, alle sub'er kan lett oppfattes som boomete om de er kalibrert/plassert feil og ikke tunet optimalt. Om du bør gå for XTZ eller SVS avgjør pengepungen og behovet. SVS har flere modeller, PB10 er en velkjent kruttønne og har mer enn nok til å fylle store rom/små stuer med mye bass. SB-12 er vel ikke fullt så brutal men allikevel velspillende. Søk på de respektive sub'ene og du vil få utallige uttalelser fra brukerene her på forumet. Jeg kjenner forøvrig en med Evidence 870 som godter seg med 2 stk SVS PB-12 Plus/2 og jeg kan love deg det låter mektig!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Mine erfaringer er at XTZ er en knallgod musikk sub samtidig som den klarer å prestere ganske bra i kino også. SVS blir litt boomete syntes jeg på musikk. Men smaken er som baken. XTZ spiller mye tørrere og kjappere på musikk etter det jeg har erfart. Rommet jeg hørte alt i, var også optimalt, så du får nesten bestemme selv. Du kommer ikke til å angre uansett. SVS er kjent for sin gode og kraftfulle dypbass og trykk. SVS kommer vel best i test i hjemmekino, men syntes XTZ spiller bedre på musikk :-)

Edit: XTZ sin 12" spiller faktisk overbevisende bra unde 30hz også ;-) Så ja, den går dypt den også med fast å fin bass ;-)
    Rett kalibrert så er det ikke mye boom i svs'n, men for all del xtz'n gjør seg ikke bort den eller, var meget fornøyd med min.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en halvtimes prat med en veldig hyggelig og entusiastisk kar hos L-Sound i dag, husker ikke navnet i farta. Jeg er ikke lenger i tvil, jeg kommer til å kjøpe SVS PB12-NSD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er SVS'en i hus. Den er diger!! :-D Dobbel så stor som XTZ'en, hvis jeg overdriver litt...
    Har ikke kalibrert oppsettet skikkelig ennå, men det lille jeg har hørt foreløpig er veldig bra. Den går dypt!!!

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, bruk litt tid på å finne rett plassering! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •