Hvilken KLIPSCH passer mitt rom? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror jeg ville hørt på de aktuelle kandidatene, større behøver nødvendigvis ikke å bli best i mindre rom.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    einis:
    Det blir full surround når rommet står ferdig. Hadde bare lyst å kjøpe frontene nå og sette i stua til dette var ferdig.

pahf:
    Som nevnt tidligere, så er en sammenligning av RB81 vs RF82 for meg nesten en umulighet, da jeg bor flere timer med rikstelefon fra nærmeste forhandler

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det fort et vanskelig valg, hva med å ta en prat med diverse forhandlere å høre hva de sier. fks frydhifi, Rognlien har jo tidligere vært journalist og bør være høyst oppegående på feltet.(Selv om han er selger)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da var det gjort...RF82 er bestillt!
    Blir det ikke optimalt, skal jeg alltids klare å kvitte meg med dem igjen.

Så nå gjenstår kun det verste... å (bort)forklare W'n i huset hva jeg har gjort, og hvorfor jeg pakker bort mine søte små 705 ifra stua, for å sette inn disse nye beistene

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratukerer med kjøp. Jeg trur ikke du kommer til å angre. :-D

Det har jeg også gjort. Rf-63 kom nye på ca.12000 kr. Det ble så billig at jeg tok med Rc-64 i samme slanegen. Så da er det bare å vente å se om duger på mitt litt rom.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12k, det var billig, hvor fikk du all denn rabatten hen

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Gratukerer med kjøp. Jeg trur ikke du kommer til å angre. :-D

Det har jeg også gjort. Rf-63 kom nye på ca.12000 kr. Det ble så billig at jeg tok med Rc-64 i samme slanegen. Så da er det bare å vente å se om duger på mitt litt rom.
    12k for RF63?... er det pluss mva da?

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vel denne tråden er godt for noe, jeg ble skikkelig tent på å teste rb81 + rc 62 eller forhåpentligvis 64. hjemme hos meg. Har så godt som avskrevet de store gulvstående pga dybde og plassering, men 81 bør være det beste kompromiss ift rom og plassering. Sendte nettop tonart en mail om en eventuell lytte session igjen. Spennende!
    Skal dit på fredag og høre på RB81 og RC64, snakka med de i dag og de har dette inne. Kan hende det blir med noe småtteri hjem.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, si ifra om restultatene da, har sendt de mail, men ikke fått svar.

Tror det kan være direkte rått.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ferdig fraktet til døren for ca. 12000 inkl. ALT. Det jeg har gjort er å bestille fra USA. Der koster Rf-63 ca. 8800 kr. Pga. lav dollarkurs så blir det veldig billig for oss normenn å handle der. Jeg og en kompiss har handlet der. Jeg overførte 6100 dollar til et firma i går, så da er det bare å krysse fingrene for at det kommer noe tilbake:-D Perminator her på forumet har gjort det med suksess i hvertfall.
    Se link for info om handel:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...3-14000-a.html

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Dette skal jeg se veldig nøye på gitt!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch på Tonart i Trondheim.

Var i dag for og høre og bestemme meg for høytalere til kinoen.

Startet hele seansen med litt småprat med en av de ansatte på Tonart, som forøvrig var trivelig og virket som han hadde skikkelig peiling på hifi generelt.

Planen var og kjøpe Klipsch RB81 til fronthøytalere, Klipsch RC64 til senter og 4 x Klipsch RS-52 til surroundhøytalere.

Startet med og høre bare RB81 på et rotel anlegg med RB 1090 som effekt. Dette låt slett ikke verst men manglet mye i bunnen. Gikk så over til RB 1091 som effekt og da forsvant all forståelse for disse digitalforsterkerene. Her forsvant det mye info. og det låt ullent.

Bestemte meg kjapt at RB81 ikke var noe for meg, og gikk kjapt over til og prøve RF83 som låt fortreffelig med RB 1090 som effekt, men falt sammen lydmessig med digital forsterker.

Neste ut var RF63 og denne låt som RF83 bare litt lettere i bunnen. Bakdelen med disse er størrelsen og ikke minst prisen.. da de trossalt bare skal brukes til film.

Høytaleren jeg ble mest imponert over var RF62, denne fikk jeg bare hørt oppe i butikken, men etter min hørsel låt denne perfekt som kinohøytalere.

Ender etter denne seansen opp med følgende:
    Klipsch RC64 til senter
    Klipsch RF62 til front
    Klipsch RS52 til surround

Bare en liten ting igjen og det er hvilken sub skal man velge. Hadde tenkt og kjøpe SVS PB13-Ultra, men det er store sjangser for at jeg lander på RT-10d eller RT-12d .

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly

Startet hele seansen med litt småprat med en av de ansatte på Tonart, som forøvrig var trivelig og virket som han hadde skikkelig peiling på hifi generelt.

Planen var og kjøpe Klipsch RB81 til fronthøytalere, Klipsch RC64 til senter og 4 x Klipsch RS-52 til surroundhøytalere.

Startet med og høre bare RB81 på et rotel anlegg med RB 1090 som effekt. Dette låt slett ikke verst men manglet mye i bunnen. Gikk så over til RB 1091 som effekt og da forsvant all forståelse for disse digitalforsterkerene. Her forsvant det mye info. og det låt ullent.

Bestemte meg kjapt at RB81 ikke var noe for meg, og gikk kjapt over til og prøve RF83 som låt fortreffelig med RB 1090 som effekt, men falt sammen lydmessig med digital forsterker.

Neste ut var RF63 og denne låt som RF83 bare litt lettere i bunnen. Bakdelen med disse er størrelsen og ikke minst prisen.. da de trossalt bare skal brukes til film.

Høytaleren jeg ble mest imponert over var RF62, denne fikk jeg bare hørt oppe i butikken, men etter min hørsel låt denne perfekt som kinohøytalere.

Klipsch RC64 til senter
    Klipsch RF62 til front

Bare en liten ting igjen og det er hvilken sub skal man velge. Hadde tenkt og kjøpe SVS PB13-Ultra, men det er store sjangser for at jeg lander på RT-10d eller RT-12d .

RC-64 ja... hmm, missunelig og "bare" RC-62 nå ja :-(
    SVS matcher klipsch veldig godt etter mine ører.
    Klipschene trenger jo ikke noe hjelp før en kommer under 40-50hz.
    Har bestilt Ny reciver i dag Yamaha RX-V3800 som jeg håper matcher klipschen mine.
    Tror nok du blir fornøyd med filmhøytalere ja :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ulikt det oppsettet jeg forestiller meg det gitt Boly Spennende greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du fått høytt?
    Da tru æ at æ bryt mæ på næste fredag når vi kjæm fra finnmark.
    fainn der monster fm sendern din i biln forresten

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RC64 til senter
    Klipsch RF62 til front

Interessant innlegg. Har selv hatt en lytterunde samme sted. Også jeg ble litt "skremt" av størrelsen på de to største. Jeg har et rom på ca 16kvm, og med en ideell plassering fra sidevegg og bakvegg blir dette for stort. har ögså snakka med flere forhandlere som hevder at RF-83 MINIMUM trenger et rom på 30 kvm.

Selv anser jeg også RF-62 å være høyaktuell til mitt rom. Både etter egen lytting, og så å si alle forhandlere sier det samme. RF-63 KAN gå, mener noen, men optimal lyd tror de fleste jeg får med RF-62. Skal ikke disse noen av dem som velger stooore høyttalere til småååå rom. Men selv er jeg av den oppfatning at høyttaleren må matche rommet.

Det eneste jeg ikke hadde samme opplevelse av som deg, boly, var da jeg lytta til stativhøyttaleren RB81. Hadde det ikke vært for at den eksisterte, hadde RF-62 vært det soleklare valget. Men med elementet fra storebror i familien, spiller den riktignok ikke like dypt, men jeg vil påstå at den spiller mer oppløst enn RF-62. Jeg har jo sub fra før, så totalbildet vil nok uansett bli greit. Med stativ blir det omtrent samme pris på de to alternativene også, i tillegg til at jeg tror stativhøyttaleren kan være mer lettplassert.

Valgets kval. Ikke enkelt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS går veldig bra sammen med Klipsch (har denne komboen selv), og personlig hadde jeg valgt en PB13 Ultra. Evt (til prisen av en RT12d, så ville jeg vurdert to PC Ultra 13 (evt to PC Plus), og hatt disse ihvert sitt hjørne. Da vil du oppnå godt med headroom og mye bedre bassymmetri i ditt oppsett samtidig som at de vil være lettplassert!

Klipsch RC64 til senter
    Klipsch RF62 til front

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •