Høytalere til Primare CDI10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til Primare CDI10

Jeg trenger råd om hvilken høytalere jeg best kan parre med Primare CDI10.
    Prisen bør ikke ligge mye over 10 000.
    Hører mest på jazz/electronicajazz.
    De må i tillegg ha en viss WAF-faktor. Dvs. et design eller en størrelse som det motsatte kjønn vil synes at er OK til å omgås daglig. Mulig stativhøytalere er det beste, men alle råd mottas med STOR takk!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du riktignok en tråd her inne om samme temaet, men ok...
    Ville påstå at Vienna Acoustics Haydn er usedvanlig gode og lekre stativht'er!
    Ikke så veldig glad i feks. Metal, men er veldig gode Jazz... (ligger ett sett her på AVtorget)
    Ellers så vet jeg at bla. Usher, Xavian, B&W har noen i rette prisklasse som muligens kan være noe. ikke så dyre med bra finish her og.
    Opera er ett nytt bekjentskap for min egen del hvor finish er satt høysetet. De minste der spiller brukbart med bass, men spørs vel ikke om de kan bli vel hard i diskantområdet?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System Audio

Sa 1550 eller visst du strekker strikken litt og legger til litt, så kan du og vurdere Sa1750

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært litt rundt i Bergen å testet diverse kombinasjoner med CDI 10 i det siste.
    Det jeg har testet er SA1750
    SA Comet
    Dynaudio Audience 42
    B&W XT4
    B&W M1 og PV1 (satelitt/sub)

Ganske ulike høytalere dette, men det de har til felles er at de alle er pene å se på(konevennlige) som er en forutsetning i mitt tilfelle.

Etter denne runder sitter jeg igjen med 2 alternativ, SA1750 eller B&W M1 og PV1.
    SA 1750 gir et imponerende lydtrykk med svært god dynamikk. Bassen er fyldig med bra dybde. Men det jeg kanskje misliker litt er en liten skarphet i diskanten. Denne er for tiden nedsatt fra 12 til 10000 hos hificenter`et, noe jeg mener er et godt kjøp.
    B&W M1 og PV1 presterte også overraskende bra. Meget pen lyd med en mer behagelig diskant enn SA1750. Greit trykk, men ikke akkurat noen partyløsning. Litt slank stemmegjengivelse som sannsynligvis skyldes at de små satelittene ikke gjengir dype frekvenser som en fullsize høytaler.

XT4 var skuffende. Flatt lydbilde med bløt bass og lite diskant. Dette skyldes kanskje dens lave følsomhet(86dB), og at den derfor blir for tung last for CDI10.

Tror jeg ender opp med SA1750, som her kommer ut som det beste alternativet, til en grei pris.

ameldal

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •