Max effekt for pengene.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Max effekt for pengene.

Hei. Er på utkikk etter noe å blåse ut vettet med. Foreløpig sitter jeg på en nad 218 og jeg sikter på noe i Cerwin Vega klassen.
    Greia er at jeg har et stramt budsjett men mener jeg kan få i hvertfall lirka litt på ørevoksen med opptil 10k.
    Er på utkikk etter en billig nad218 og ett sett høyttalere i bra stand til en rimelig pris.
    Please gi meg noen tips og kom gjerne med tilbud.
    Holder til i østfold.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du spille skikkelig villt ville jeg heller ha satsa på en stor pa forsterker av litt kvalitetmerke i stede for NAD 218. F.eks Carver, LAB, Crown, Qsc osv...

En stor amp av de merkene ville spillt villt med de største høyttalerne til CV
    -Snakker av erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

frustrert

Forrige annlegg var nad med 4 10" dantax + sub så jeg har sprengt en del Dantax opp gjenom åra. På tide å oppgradere når jeg fonni meg selv som musikkmisbruker.
    Blir jeg fornøyd med et par cerwin vega cls 215 høytalere og en 2.6kw cerwin vega effektforsterker? Bassmessig?
    Har egentlig veldig lite peil på den slags siden jeg er sneip og det er mange, delte meninger om dette her på forumet. Er også skeptisk til de klakkelydene det sytes om i clsene.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bust a move
    Forrige annlegg var nad med 4 10" dantax + sub så jeg har sprengt en del Dantax opp gjenom åra. På tide å oppgradere når jeg fonni meg selv som musikkmisbruker.
    Blir jeg fornøyd med et par cerwin vega cls 215 høytalere og en 2.6kw cerwin vega effektforsterker? Bassmessig?
    Har egentlig veldig lite peil på den slags siden jeg er sneip og det er mange, delte meninger om dette her på forumet. Er også skeptisk til de klakkelydene det sytes om i clsene.
    det er mye brukt cv på markede. cv dc1515 eller 1215 (trur det var dc??:/) skal spille utruligt høgt
    det har vert mykje snakk om ein produserings feil på cls
    Finn Torget - nad 208, nad 218, nad c160 og cerwin vega dc 1515 selges

eller som cv-gunnar anbefaler(carver): finn.no - Norges største markedsplass. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, du kunne jo alltids ha kjørt 4 coldamp BP4078 moduler og 2 SPS80 strømforsyninger.

brokobler 2 og 2 BP4087 moduler, noe som gir ca. 800w i 4ohm (evt. 8 ohm, husker ikke heelt).

Det burde jo holde til det aller meste igrunn.
    350 Euro x 2 for kit, så kommer kabinett og litt kabling etc i tillegg.

Creativehifi.com skal jo selge alt dette også

-J

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøper en STOR pa forsterker å kjører sammen med CV 1515 (hvis det er et alternativ å kjøpe brukt? ) så kan jeg love deg at ørevoksen tyter ut og bassen slår deg i ansiktet

Selv har jeg hatt en Carver PT-2400 på 2x750rms /8ohm og 2x1200rms/4 ohm og spilt med CV! 1515 og CLSC-215.
    SYKT SYKT!

Utrolig å rått CV spiller med skikkelig pa forsterkere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •