kringlyd - spiller først i Europa med SVS PB13-Ultra - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fett, count me in!

Kult at jeg henger til i Tønsberg, for det er ikke langt ifra Horten =]

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tror faktisk rommet er på rundt 20 kvm. De skal også legge ned et betydelig arbeid i demping/akustiske tiltak, så et visst utbytte bør det bli...
    Rommet er 4,5m² x 6,8m² - ca. 30m²

En utfordring lydmessig - men det må vi klare..........

Newcomer Trondster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer mini-anmeldelser og erfaringer med PB13'en etter helgen, håper jeg, for oss som ikke får tatt en tur til Horten?

Vurderte halvveis å ta en tur opp fra Køben, men er syk, så det blir uansett ikke aktuelt.. :neutral:

Newcomer Trondster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå? Hvordan låt beistene?

Detaljer! Nå! :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det virket svært lovende, men jeg satt nok ikke helt optimalt (langt ute på siden). Disse sparket ihvertfall kraftig fra seg
    Her er forøvrig "riggen" til Kringlyd
    -kringlyd001-copy-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De flyttet mye luft ja :smile:. Hørte et flykrasj og de var litt av et trøkk på mde laveste tonene. Ikke spesielt realistisk men moro var det. Hørte litt på Kari plata på veggen der men låt bare middels, imo.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E vart skræmt på det første skuddet fra "cowboydemoen", heftig lydtrykk får'n si. Men på musikk var det ikke den helt store opplevelsen.(der jeg satt) Sa noen udefinert buldrebass....?

DD18 frister mer fortsatt.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk gleden av å høre på disse subbene da "Flight of the Phoenix" snurret i spilleren. Av erfaring vet jeg at akkurat den ene scenen som ble vist har ekstremt mye bass i seg.

Men, jeg ble egentlig skuffa da jeg hørte dette spille, for det spilte ikke så dypt som alle skal ha det til, og det var ikke såå høyt heller. Jeg disser ikke SVS eller noe, men disse har fått vel mye omtale rundt om her på forumet, og det er ikke akkurat negativ kritikk det går i Tror jeg hadde håpet på noe helt sinnsykt.
    Av interesse lurer jeg på hvor høyt de fleste demoene lå på sånn ca, hadde vært greit å vite.

Selv bruker jeg en Brontes med Hypex, og må si jeg er Svært fornøyd med det valget!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt rotete oppsett på bilde???
    Det peneste er logoen på TV'en og den CD'en som står til venstre for TV'n..............
    og det er vel faktisk det rimeligste i hele oppsettet......................

hahaha

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB-12/plus2 frister meg mer enn en PB-13 Ultra :-) Syntes den er mer livlig på musikk. Jeg satt heller ikke optimalt, men sto bak såvidt, men var ikke noe aha opplevelse som jeg hadde trodd :-) Men for all del. Det er sikkert noe HELT anna å dra med beistet hjem enn å høre det der :-)

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS Er det blitt en religion.? Mange som er sykt opptatt av SVS. Jaja. Havner vel kanskje der jeg og;-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besøket - alle sammen.

Det er ikke alltid like lett å finne en plass når så mange skal inn i et så lite rom.

For lytting i stereo var det kun 2(3) sitteplasser tilgjengelig i SweetSpot. Stereo-lyd kan ikke vurderes seriøst utenfor SweetSpot.

Romkorreksjonen ble avgrenset til sitteplassene, så lyden utenfor dette området er ikke noe å nevne.

Kurven litt lenger opp i tråden samsvarer med våre målinger under kalibreringen. En av entusiastene "kontrollmålte" lydtrykket under Phil Collins trommisseri til ca. 102 dB. Av hensyn til publikum valgte vi å kjøre et kontrollert og likt volum under hele åpningstiden på messa.

Etter åpningstid - begge dager - var det flere entusiaster som ba om litt "ekstra" TRØKK - og det fikk de :-D
    eks. Infected Mushroom på et nivå og med et trykk hinsides tidligere opplevelser.

Det var bare noen få som spurte om de kunne få høre på egne skiver, så oppfordringen er: ta med din egen musikk - med dine favoritter. Du skal jo liksom "finne ut" om det er en lydsignatur som du kan trives med

Realistisk flykræsj - noen som har erfaring å dele?

For meg - er Flight of The Phoenix - det nærmeste jeg håper jeg noengang kommer en flykræsj

Det var veldig hyggelig å treffe så mange kjente ansikter i løpet av helgen, og jeg ser fram til vi treffes med denne hobbyen neste gang.

PS! Dere som skriver litt i tråden rett over dette innlegget må gjerne ta kontakt neste gang vi treffes og hvis du har med deg noen skiver så setter vi av tid til å ratte noe skikkelig på anlegget. Dette gjør vi uten restriksjoner ved stengetid på Søndager - så finner vi ut hvor mye utstyret tåler ??? "Hei Flageborg - nicket mitt er A.........jeg har med litt moro med lyd?"

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom responderer ulikt, så å si at noe høres bedre eller dårligere ut enn det man har fått demonstrert - uten at sammenlikningen er gjort i samme rom, DÉT blir som å sammenlikne epler og pærer.

Neste gang blir det kanskje mulighet for at både Plus/2 og PB-13 Ultra kan demonstreres i samme rom?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •